Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av e-curious, onsdag 21. oktober 2015, klokken 09:02

« forrige - neste »

e-curious

Jeg får ikke til å legge til egne POI inn i bilen (2016 moddell).  Jeg har klart å legge inn en ferdig pakke med norske ladetasjoner, nedlastet her fra forumet, men får ikke til å legge inn mine egne.  Jeg kan ikke tysk så det er mulig at jeg misforstår noe..

Det jeg gjør er følgende:¨

- Går inn på Volkswagen sine side:
http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/manuals/nav-companion.html?d1=discoverpro&type=poiNavigation

-Laster opp fks GPX fil nedlastet fra fks Upplada.nu
-Laster ned den konverterte zip filen
-pakker ut, lagrer på SD-kort
-putter kortet i kortleseren i bilen
- Går inn på import av POI, men finner ingen fil å innstallere..

Macanix

Hei hvor finner man den listen du snakker om ?

hottentott33

Sitat fra: e-curious på lørdag 19. september 2015, klokken 15:27
Jeg får ikke til å legge til egne POI inn i bilen (2016 moddell).  Jeg har klart å legge inn en ferdig pakke med norske ladetasjoner, nedlastet her fra forumet, men får ikke til å legge inn mine egne.  Jeg kan ikke tysk så det er mulig at jeg misforstår noe..

Det jeg gjør er følgende:¨

- Går inn på Volkswagen sine side:
http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/manuals/nav-companion.html?d1=discoverpro&type=poiNavigation

-Laster opp fks GPX fil nedlastet fra fks Upplada.nu
-Laster ned den konverterte zip filen
-pakker ut, lagrer på SD-kort
-putter kortet i kortleseren i bilen
- Går inn på import av POI, men finner ingen fil å innstallere..

Det høres jo ut som rett fremgangsmåte dette. Men det er jo noen (inkludert meg) som har hatt litt varierende suksess med SD-kort. Men med USB-stick så har det alltid fungert.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

hottentott33

Sitat fra: Macanix på lørdag 19. september 2015, klokken 18:54
Hei hvor finner man den listen du snakker om ?

Litt usikker på hvilken liste du henviser til, men det er muligens denne du og trådstarter sikter til:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20232.0.html

Velkommen til forumet forøvrig :)

e-curious

Stemmer at det er denne listen jeg installerte.  Den "ferdige" måten fungerte perfekt, da jeg forsøkte å konvertere filene selv via VW sine sider fikk jeg samme resultat som nå.

Da jeg importerte, gjorde jeg det via NAV, instillinger, importer mål.  På de som ikke funker får jeg bare opp mappestrukturen og at det ikke er noe å importere.

Da jeg importere på måten som står på VW sine sider; via MENY og programvareoppdateringer klarte jeg bare å slette det jeg hadde inne og få opp navnet på mappa, ingen POI.

hottentott33

Sitat fra: e-curious på lørdag 19. september 2015, klokken 23:42
Stemmer at det er denne listen jeg installerte.  Den "ferdige" måten fungerte perfekt, da jeg forsøkte å konvertere filene selv via VW sine sider fikk jeg samme resultat som nå.

Da jeg importerte, gjorde jeg det via NAV, instillinger, importer mål.  På de som ikke funker får jeg bare opp mappestrukturen og at det ikke er noe å importere.

Da jeg importere på måten som står på VW sine sider; via MENY og programvareoppdateringer klarte jeg bare å slette det jeg hadde inne og få opp navnet på mappa, ingen POI.

Det du har fra før blir slettet uansett, det gjorde i allefall det hos meg, så hvis det er en måte en kan legge til nye ting uten at tidligere selvinnlagte POI blir slettet, er det fint om noen kan si hvordan :)

Jeg ville prøvd å laget en ny fil via VW sin generator, for så kopiere filene og mappene fra VW-websiden inn i roten på en USB-stick fremfor et SD-kort. For jeg klarte også de første gangene å bruke SD-kort, men da jeg skulle gjøre det senere med egne ting så funket det ikke, men da jeg prøvde med USB-stick (etter tips herfra) så smalt alt på plass. Hvis det ikke funker med USB-stick, så er det nok noe en har trykket feil på den tyske VW-siden, så da får du heller gi lyd igjen :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA