Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: iRemote oppdaterer ikke

Startet av ojolle, tirsdag 20. oktober 2015, klokken 21:59

« forrige - neste »

ojolle

Sitat fra: THE på lørdag 19. september 2015, klokken 17:46
Et alternativ er også å prøve å få byttet ut wallbox med zaptecnår du kjøper vil. Da har du en portabel løsning du kan bruke overalt, og så monterer du 11kW veggboks hjemme.

Det var noe sånt jeg så for meg. Det holder med 3,6 kW lading på hytta, så der kan jeg bruke Zaptec portabel variant. Så monterer jeg Type2 11 kW lader hjemme. Får se hva slags deal jeg evt. klarer å få til med forhandleren.

ojolle

Sitat fra: THE på lørdag 19. september 2015, klokken 17:46
Som v-i-c sier må du prøve barneseter i bilen. Jeg har litt problem med å få plass til 15-36 kg sete fra Britax pga det blir smalt i hodehøyde, og får ikke trekt ut ryggen på setet i full lengde. Bagasjerommet er ganske stort, men ferieoppakking kjem nok bli et problem. Det finnes heller ingen fullgod løsning for takstativ til Zoe.

Skal sørge for å stappe inn begge barnesetene og vogna når jeg prøver den. Feriepakking og bilferie skal vi nok uansett ikke drive med, da hadde vi ikke vært inne på tanken om å kun kjøre elbil med relativt kort rekkevidde.

als77

Vil du bruke bilen til jobb Før du drar på hytta? Hvor langt er det i så fall, og vil du lade noe ekstra hjemme før du drar?

Zoe kan ikke hurtiglade, men er vesentlig bedre på sakte-lading/semi-hurtig enn andre elbiler, så om du somler litt hjemme før du drar på hytta så er det ikke sikkert at manglende hurtiglading er noe problem for deg.

aronesen

Vi er en familie på tre og har Zoe som eneste bil.
Den fungere utmerket til vårt bruk. Har kjørt over 17.000km siden vi fikk den i Mars i år.
Bilen har to isofox fester bak og et forran.
Bruker forovervendt Britax KidFix XP SICT stol, og denne er det ingen problemer med å få plass til både forran og bak.
Har kjørt flere turer fra vestlandet til østlandet og etter at de fleste hotell og overnattingsdeter har fått fikset laderne sine (22KW) går dette smertefritt.
Jeg har gammeltypen, og lader på 43KW der jeg kan, men 22KW går jo ganske raskt det også. Ellers lader jeg mest på jobb fra 16A rødt cee stikk (11KW) og hjemme på 3,6 KW.

Savner ikke bensinslukeren (bortsett fra den innvendige plassen, hadde 3 seters varebil) og kommer nok aldri til å gå tilbake til bensin igjen.  ;)

Så for meg at jeg kom til å bruke leiebil av og til, men foreløpig har det ikke skjedd.
Tror nok at jeg skal klare å byttelåne med en kollega hvis det skulle knipe..  :)

Jeg er storfornøyd med bilen og har ingen problem med å anbefale den. Lykke til med valg av miljø og lommebokvennlig transportmiddel.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

pudderjagar

Sitat fra: ojolle på lørdag 19. september 2015, klokken 17:48
Takker for mange gode råd. Jeg tror nok ikke rekkevidde og lading vil være noen utfordring med vårt bruksmønster. Jeg er mer bekymret for bilens størrelse. Men jeg har hørt flere si at Zoe er mer romslig enn hva ytre mål skulle tilsi.

Kia Soul og Nissan Leaf er helt uaktuelle for oss, da design også betyr noe. Hver sin smak  :)

Ser at Zoe er oppgitt med 100 liter større bagasjerom enn Soul. Til min store overaskelse så har Soul ein stor issoporkasse under golvet i bagasjerommet som tek mykje plass der da ligg utstyr oppi. Kunne ikkje ta bort kassen for då låg golvet å vippa på ein kompressor!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ojolle

Sitat fra: als77 på lørdag 19. september 2015, klokken 18:51
Vil du bruke bilen til jobb Før du drar på hytta? Hvor langt er det i så fall, og vil du lade noe ekstra hjemme før du drar?

Zoe kan ikke hurtiglade, men er vesentlig bedre på sakte-lading/semi-hurtig enn andre elbiler, så om du somler litt hjemme før du drar på hytta så er det ikke sikkert at manglende hurtiglading er noe problem for deg.

Har bare 20 km reisevei tur/retur jobb, men enkelte ganger kjører jeg inntil 10 mil i løpet av en arbeidsdag. Det varierer veldig. Har lademulighet på jobb (ikke hurtig, kun IT-nett). Det er vel slike scenarier som er en del av kompromissene vi må akseptere, at vi ikke uten videre kan dra direkte på hytta etter en arbeidsdag med mye kjøring. Men la oss si at jeg har 50% batterikapasitet igjen når jeg kommer hjem fra jobb - hvor lang tid vil jeg trenge for å lade opp til 100% på 11kW lading?

ojolle

Sitat fra: aronesen på lørdag 19. september 2015, klokken 22:11
Jeg har gammeltypen, og lader på 43KW der jeg kan, men 22KW går jo ganske raskt det også.

Dette med at den nyeste typen ikke skal kunne lade på høyere enn 22kW, er det noen som vet om dette er kommet for å bli? På renault.no er det fremdeles oppgitt at Zoe kan lade på 43kW.

Se helt nederst her:
http://renault.no/dms/dok/pdf/ZE/ZOE/Sider-fra-Zoe_Magasin_56s_3utg_WEB/Sider%20fra%20Zoe_Magasin_56s_4utg_WEB.pdf

(ser riktignok at ladetid på både 22kW og 43kW er oppgitt til 1 time, så det er mulig de har skrevet det slik for å informere om at bilen KAN lade på 43kW-stasjoner)

OlavEmil

Det vil neppe bli solgt Zoe med 43kW att i framtida.

Med 11kW vil det gå dobbelt så lang tid som med 22kW. Med andre ord, to timar frå tomt til fullt, eller ein time frå 50% til fullt. Det er jo den store fordelen med moglegheit for rask heimelading, kom heim frå jobben, hiv i deg middagen, pakk i bilen og reis på hytta ;) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Gogs

Vi valgte Zoe mye på grunn av sikkerhet, og i sommer smalt en fyr inn i oss i 70km/t (vi rakk å bremse ned til ca. 40km/t. Bilen ble totalvrak, men to voksne og to barn kom unna det uten skader. :) Vi har bestilt en ny Zoe for å si det sånn.
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

overter

Sitat fra: THE på lørdag 19. september 2015, klokken 17:46
Et alternativ er også å prøve å få byttet ut wallbox med zaptec når du kjøper vil. Da har du en portabel løsning du kan bruke overalt, og så monterer du 11kW veggboks hjemme.

Hva med å få montert veggboksen som følger med bilen på hytta? Også får du montert en 11kw lader heime? Enten et 16A 3 fasestikk eller permanent løsning?
2019 Hyundai Kona
2015 Renault ZOE Intense 43Kw - 11KW lader

THE

Sitat fra: overter på mandag 21. september 2015, klokken 08:33
Sitat fra: THE på lørdag 19. september 2015, klokken 17:46
Et alternativ er også å prøve å få byttet ut wallbox med zaptec når du kjøper vil. Da har du en portabel løsning du kan bruke overalt, og så monterer du 11kW veggboks hjemme.

Hva med å få montert veggboksen som følger med bilen på hytta? Også får du montert en 11kw lader heime? Enten et 16A 3 fasestikk eller permanent løsning?

Tanken min er at en Zaptec er litt mer anvendelig enn wallbox på hytta. Med wallbox får de kun ladet på hytta. Hvis de vil lade på andre IT-uttak, så må de ha Zaptec likevel. Hvis wallbox kan byttes ut med Zaptec for samme pris, så har de en portabel løsning som kan brukes på hytta OG alle andre steder. Hvis de likevel vil ha Zaptec, så blir det 16000 + mva i tillegg hvis de får montert opp wallbox på hytta
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

v-i-c

Hva de enkelte har fått med på kjøpet av sin ZOE og til hvilken pris har variert.

Noen har fått
-- Vinterhjul
-- Zaptech
-- Wallbox
-- 5 års fri ladning på Fortum
-- 25000 for et vrak
-- 10000 i ekstra rabatt

Slik at hva hver enkelt har betalt for sin pakke har variert med hvilke tilbud Renault har kjørt kampanje på og hvor dyktig den enkelte kjøper er til å forhandle.
Det har ikke vært spesielt lett å forholde seg til de forskjellige kampanjene til Renault med varierende innhold.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

ojolle

Har nå prøvd bilen. Sitter igjen med følgende inntrykk:

Positivt:
- Overraskende god plass, null problemer med hverken barneseter eller barnevogn
- Fin å kjøre, faktisk ganske sprek i "folkelige" hastigheter
- Godt inntrykk av interiørkvaliteten og multimedia/infotainmentsystemet

Negativt:
- Fjæringskomfort på ujevn/dårlig vei
- Usikkerhet rundt DAB-radio (forhandler kunne ikke svare på når det ville komme)

Har fått tilbud på en Intense Easy Charge med metallic lakk, vinterhjul, Zaptec-lader, 1 års Fortum-lading (dette er vel med uansett?), dekktrykksensor og midtarmlene til kr. 237k. Har ikke tatt stilling til dette ennå.

Spørsmålet blir om vi skal gjøre dette eller ikke. Blir det elbil, blir det nok Zoe. Men vi må bruke noen dager på å virkelig tenke om vi skal beholde bensinslukeren eller gå over til el.

Takker til alle for mange gode råd  :)

THE

Sitat fra: ojolle på tirsdag 22. september 2015, klokken 09:28
Har nå prøvd bilen. Sitter igjen med følgende inntrykk:

Positivt:
- Overraskende god plass, null problemer med hverken barneseter eller barnevogn
- Fin å kjøre, faktisk ganske sprek i "folkelige" hastigheter
- Godt inntrykk av interiørkvaliteten og multimedia/infotainmentsystemet

Negativt:
- Fjæringskomfort på ujevn/dårlig vei
- Usikkerhet rundt DAB-radio (forhandler kunne ikke svare på når det ville komme)

Har fått tilbud på en Intense Easy Charge med metallic lakk, vinterhjul, Zaptec-lader, 1 års Fortum-lading (dette er vel med uansett?), dekktrykksensor og midtarmlene til kr. 237k. Har ikke tatt stilling til dette ennå.

Spørsmålet blir om vi skal gjøre dette eller ikke. Blir det elbil, blir det nok Zoe. Men vi må bruke noen dager på å virkelig tenke om vi skal beholde bensinslukeren eller gå over til el.

Takker til alle for mange gode råd  :)

Var testbilen utstyrt med 17" eller 16" hjul? Hvis det var 17", så får du nok noe bedre fjæringskomfort (og økt rekkevidde) med 16" hjul. Ellers er Zoe litt stumpete på skarpe ujevnheter også med 16". Mangel på DAB er jeg enig i er et stort minus. Synes heller ikke adapterløsninger som er tilgjengelig er bra nok til at jeg har brukt penger på det.

Midtarmlene vil jeg absolutt anbefale om du velger Zoe. Litt dårlig patent på innfesting av armelenet, så det sitter litt løst. Jeg har etterstrammet mitt et par ganger allerede.

For 237k får du da levert med kun Zaptec? Eller både 3,6 kW podpoint og Zaptec? 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

ojolle

Sitat fra: THE på tirsdag 22. september 2015, klokken 10:09
Sitat fra: ojolle på tirsdag 22. september 2015, klokken 09:28
Har nå prøvd bilen. Sitter igjen med følgende inntrykk:

Positivt:
- Overraskende god plass, null problemer med hverken barneseter eller barnevogn
- Fin å kjøre, faktisk ganske sprek i "folkelige" hastigheter
- Godt inntrykk av interiørkvaliteten og multimedia/infotainmentsystemet

Negativt:
- Fjæringskomfort på ujevn/dårlig vei
- Usikkerhet rundt DAB-radio (forhandler kunne ikke svare på når det ville komme)

Har fått tilbud på en Intense Easy Charge med metallic lakk, vinterhjul, Zaptec-lader, 1 års Fortum-lading (dette er vel med uansett?), dekktrykksensor og midtarmlene til kr. 237k. Har ikke tatt stilling til dette ennå.

Spørsmålet blir om vi skal gjøre dette eller ikke. Blir det elbil, blir det nok Zoe. Men vi må bruke noen dager på å virkelig tenke om vi skal beholde bensinslukeren eller gå over til el.

Takker til alle for mange gode råd  :)

Var testbilen utstyrt med 17" eller 16" hjul? Hvis det var 17", så får du nok noe bedre fjæringskomfort (og økt rekkevidde) med 16" hjul. Ellers er Zoe litt stumpete på skarpe ujevnheter også med 16". Mangel på DAB er jeg enig i er et stort minus. Synes heller ikke adapterløsninger som er tilgjengelig er bra nok til at jeg har brukt penger på det.

Midtarmlene vil jeg absolutt anbefale om du velger Zoe. Litt dårlig patent på innfesting av armelenet, så det sitter litt løst. Jeg har etterstrammet mitt et par ganger allerede.

For 237k får du da levert med kun Zaptec? Eller både 3,6 kW podpoint og Zaptec?

Bilen var utstyrt med standard 16" hjul. Det var spesielt når bakhjulene passerte over dumper/ujevnheter at jeg syntes det var vel stump avfjæring.

Kun Zaptec-lader som leveres i dette tilfellet. Hjemmelader på 11 kW monterer jeg selv for noen få tusenlapper.

Er dette en god pris eller ikke?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA