Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys på TMS

Startet av F_P, tirsdag 20. oktober 2015, klokken 21:02

« forrige - neste »

eivhelle

2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Amoss

http://www.dagbladet.no/2016/05/15/nyheter/innenriks/utenriks/okonomi/44242509/
Sitat
Oljefondet saksøker Volkswagen
Dramatiske konsekvenser som følge av utslippsskandalen.

(Dagbladet): Statens pensjonsfond utland - Oljefondet, som er en av de største aksjonærene i Volkswagen, går nå til sak mot bilgiganten.

- Jeg kan bekrefte at vi planlegger å ta del i et rettslig krav mot Volkswagen, som følge av de feilaktige opplysningene om utslipp, sier informasjonssjef Thomas Sevang i Norges Bank Investment Management, som forvalter Oljefondet, til Dagbladet.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

jensjacob

Æv... der røg den drøm  :'(
Nu kan VW's penge gå til underhold af ældre i stedet for at udvikle elbiler som kunne komme fremtidige generationer til gode.
Virkelig konstruktivt sådan at sagsøge. Selv Elon er fornuftig nok til at foreslå at VW alternativt kunne bygge elbiler som bod.

Hvor mange år af deres levetid har Oljefondets klienter mistet af deres levetid som direkte konsekvens af VW juks ?
- Helt igennem opportunistisk adfærd.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

THE

VW er vel ikke interessert i at elbil skal slå an, og har sannsynligvis ikke til hensikt å være i forkant av elbilrevolusjonen uansett. Personlig synes jeg det er et lite tap om VW går dukken, men jeg vet jo at det er mange som ikke er enige med meg i det. Jeg tror likevel det er viktig at aksjonerer og myndigheter tar dette gjennom rettsystemet for å vise at selv ikke gedigne internasjonale konsern kan gjøre som de vil, og må forholde seg til lovverket.

Det

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Elbil fundamentalist

Det er ikke bare et svik mot aksjonærene, men også et svik mot myndighetene og folk i alle land der man må tåle mye mer sykdom og tidligere død pga svineriet fra millioner av TDI motorer fra VW. Akutt infarkt kan ofte skrives tilbake til langvarig eksponering av luftforurensning.
Tapet VW (og de andre bilprodusenter som svindler) eventuelt måtte ta som konsekvens er vil være en god lærepenge for hele bilindustrien. Derfor er det viktig at VW får ett sviende tap på denne "gamblingen" med miljøet og folkehelsa.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA