Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor kjører elbiler over fartsgrensen i kollektivfelt?

Startet av Lillelolle, tirsdag 20. oktober 2015, klokken 16:01

« forrige - neste »

Sele

Var innom forhandler i går etter skifte til vinterdekk for og programmere sensorene opp mot vinterdekkene. Spurte om kloning av sensorene og fikk da til svar at dette var noe Renault forsket på. Tror vi kan se langt etter en løsning på dette.

Mitt ryggekamera sluttet og funke dette var og noe som var et problem. Løsningen var enkel,trykte på fabrikk innstilninger og kameraet funket igjen.

THE

Sitat fra: Sele på fredag 20. november 2015, klokken 08:33
Spurte om kloning av sensorene og fikk da til svar at dette var noe Renault forsket på. Tror vi kan se langt etter en løsning på dette.

Tror nok dessverre du har rett.

Hvorfor må Renault forske på dette. Kan de ikke bare bruke universal TPMS sensorer, fra f.eks. VDO eller Würth, som allerede kan klones i vinterdekkene de leverer med bilen. Når det allerede finnes løsninger som fungerer trenger ikke Renault finne opp kruttet på nytt, i alle fall når de bruker årevis på å finne en løsning. Problemet er at Renault har ingen som helst planer om å gjøre kundene sine fornøyd. Det at selger ikke informerer om dette problemet før salg sier vel alt. Både utfordringer med TPMS, mangel på DAB+ samt utfordringer med lading fra IT-nett bør kommuniseres tydelig til potensielle kunder. Slik det er nå har jeg inntrykk av at enkelte selgere tror at de ikke får solgt bilen om de spiller med åpne kort, og vil heller "lure" kunden til å kjøpe Zoe enn å være ærlig.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

simenth

Veldig godt poeng THE men det varierer nok forhandler/selger mellom.
Var innom Berg Auto og fikk (uoppfordret) info om IT nett, DAB og høydejustering av setet.
Veldig nærme en ZOE etter den mottakelsen, liker slike selgere!

Elektrisifisert

#48
Må innrømme at jeg ble litt stressa når jeg kjøpte nye vinterhjul hos forhandler uten at de fortalte meg at det kom til å lyse diverse varsellamper og tekst om feil !!!!!  >:(
Min forhandler sa også at Renault må forske på dette når jeg jeg sa, etter å ha forsket på nettet, at jeg hadde lest at andre greide å klone sensorene slik at Zoe kunne skjønne hjulbytte.
Zoe Intense R240 Sep-2016
3,6KW hjemmelader, og bestilt Zaptech

StigH

Sitat fra: Elektrisifisert på fredag 20. november 2015, klokken 21:20
Må innrømme at jeg ble litt stressa når jeg kjøpte nye vinterhjul hos forhandler uten at de fortalte meg at det kom til å lyse diverse varsellamper og tekst om feil !!!!!  >:(
Min forhandler sa også at Renault må forske på dette når jeg jeg sa, etter å ha forsket på nettet, at jeg hadde lest at andre greide å klone sensorene slik at Zoe kunne skjønne hjulbytte.

Jeg ble oppringt og advart av selger om sensorproblemer når sesongen nærmet seg nå i høst. Fikk bilen halvannen måned før det igjen. Byttet hjul og der kom varselet ja. Fikk programmert opp og med en regning på 240.- for dette ble jeg målløs i skranken. Trodde faktisk sånt burde være med i kjøpet av bilen når de ikke klarer å ordne dette. Kommer iallfall ikke til å betale noe mer for dette så lenge jeg bytter hjul selv. Da får det heller lyse og jeg setter en svart tape over lampa. Før så var det iallfall gratis å skifte hjul når en gjorde det selv og nå må en uansett på verksted i ettertid og betale for å bli kvitt feil-lamper. Snakk om fremskritt. Veldig synd for jeg liker bilen veldig godt ellers.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

StigH

Da ringte selger meg i morges og jeg fikk beskjed om å ta et bilde eller scanne kvitteringen så skulle dette ordne seg sa han :)
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

StigH

Etter det vanlige sesongskifte av hjul i vår og de følgende kostnader med dette, meldte jeg RBI og forhandleren min til Forbrukerrådet. Etter flere mailer fra FB sier RBI at de frasier seg alt ansvar ang dette med dekktrykksensorer.

Fikk mail fra FB for noen uker siden at de avsluttet saken fra sin side. Skulle jeg videre med dette måtte jeg gå til Konfliktsrådet. Nå holdt jeg på og gi opp. Men når det så som svartest ut ser det nå ut som forhandleren min gir seg på dette etter at jeg tilfeldigvis var innom for å bestille årsservice.

Jeg får nå kostnadsfritt omlegging med nye klonede sensorer. Snakket med selgeren min i dag samtidig som jeg skulle bestille service. 

Samtidig gir min lokale forhandler seg med salg og service på Renault-merket og han ønsket ikke å avslutte kundeforholdet mitt på denne måten sa han. Han sa han har hatt uttallige henvendelser til RBI og de bare avslår ansvaret.

Derfor fikk jeg med visittkortet hans og skulle vise fram dette på Motorforum når jeg drar dit for service. Slik at de skal sende regningen til min forhandler. Da skulle han dekke nye klonede sensorer pluss montering av disse fra egen lomme uten at RBI har gått inn og ordnet opp.

Stemmer det at han gjør dette på eget initiativ er jeg veldig fornøyd. Og sier bare fy skam til arrogante RBI!
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

THE

Lurer på om TPMS-problematikken er fikset i "nye" Zoe?

Jeg har også en del saker jeg vil ta mot RBI via Forbrukerrådet pga. at kommunikasjon med RBI/Renault Norge ikke fører fram.

Bra at det løste seg for deg, selv om det har vært mye frustrasjon og unødvendig bruk av tid. God reklame for Moelv bil er det jo også, og de bør jo bare være kjempefornøyde med at de slipper å selge Renault fremover.

Jeg er ikke så veldig imponert over Motor Forum, men har aldri brukt avdelingen på Hamar. Var jeg deg ville jeg sjekket med Stensgaard bil på Lillehammer i stedet. Jeg har veldig gode erfaringer med dem når det gjelder Saab, og har familie med Renault som også er strålende fornøyde med dem.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

StigH

Sitat fra: THE på onsdag 05. oktober 2016, klokken 09:01
Lurer på om TPMS-problematikken er fikset i "nye" Zoe?

Jeg har også en del saker jeg vil ta mot RBI via Forbrukerrådet pga. at kommunikasjon med RBI/Renault Norge ikke fører fram.

Bra at det løste seg for deg, selv om det har vært mye frustrasjon og unødvendig bruk av tid. God reklame for Moelv bil er det jo også, og de bør jo bare være kjempefornøyde med at de slipper å selge Renault fremover.

Jeg er ikke så veldig imponert over Motor Forum, men har aldri brukt avdelingen på Hamar. Var jeg deg ville jeg sjekket med Stensgaard bil på Lillehammer i stedet. Jeg har veldig gode erfaringer med dem når det gjelder Saab, og har familie med Renault som også er strålende fornøyde med dem.


Ang nye Zoe og dekktrykksensorer mener jeg at dette skal være i orden på denne. Og det skulle bare mangle også. Mange takk for tipset om forhandler. Det er omtrent like langt å kjøre for meg nå uansett så velger den forhandleren som får best skussmål :)
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Jævla Hippie

Støtter dette med Stensgaard bil, har brukt både dem og Moelv bil (hvor jeg kjøpte min), og definitivt mest fornøyd med Stensgaard. Supre folk.
Renault Zoe 240 Life

StigH

Da er time på Stensgaard bestilt. Var ikke store greiene sa han. Maks en time. Stort sett skifte av kupefilter og slikt.
Men klonede dekktrykksensorer fikset de ikke.

Da får jeg nok høre med et dekkverksted i stedet. Tror jammen jeg har punktert også da ene bakhjulet har begynt å sige. Fylte opp her om dagen men fikk opp varsel igjen nå.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

StigH

Sitat fra: StigH på torsdag 06. oktober 2016, klokken 12:59
Da er time på Stensgaard bestilt. Var ikke store greiene sa han. Maks en time. Stort sett skifte av kupefilter og slikt.
Men klonede dekktrykksensorer fikset de ikke.

Da får jeg nok høre med et dekkverksted i stedet. Tror jammen jeg har punktert også da ene bakhjulet har begynt å sige. Fylte opp her om dagen men fikk opp varsel igjen nå.

Punktering gitt. 2 hull der det satt en skrue i det ene. Tok bilde av sensoren mens dekket var av. Fikk ny time på lørdag så skulle de prøve å klone orginalsensorene for meg bare for å prøve om de er skrivbare :)
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

sveink

Jeg bestiller mest sannsynlig den nye Zoe i disse dager, tok opp spørsmålet om dette var løst på nye Zoe og fikk til svar at de jobbet med det. Dette er tydeligvis en stor jobb siden de har holdt på med dette i flere år :=)

StigH

Sitat fra: sveink på torsdag 06. oktober 2016, klokken 17:06
Jeg bestiller mest sannsynlig den nye Zoe i disse dager, tok opp spørsmålet om dette var løst på nye Zoe og fikk til svar at de jobbet med det. Dette er tydeligvis en stor jobb siden de har holdt på med dette i flere år :=)

Virkelig altså? Var sikker på at jeg hadde hørt dette var fikset nå. Og det mest merkelige er at alle de andre Renault modellene ikke er belemret med dette. Dette er det kun Zoe som sliter med. Klarer de virkelig ikke å implementere dette fra de andre modellene dems?
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

StigH

Sitat fra: sveink på torsdag 06. oktober 2016, klokken 17:06
Jeg bestiller mest sannsynlig den nye Zoe i disse dager, tok opp spørsmålet om dette var løst på nye Zoe og fikk til svar at de jobbet med det. Dette er tydeligvis en stor jobb siden de har holdt på med dette i flere år :=)

Isåfall må du ikke finne på å kjøpe med orginale vinterhjul. Men om du absolutt vil ha orginale så kjøp kun felgene og ta de med til et dekkverksted og be de sette på dekk og klonede sensorer. Dette vil spare deg for mye f..skap med dette senere.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA