Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor kjører elbiler over fartsgrensen i kollektivfelt?

Startet av Lillelolle, tirsdag 20. oktober 2015, klokken 16:01

« forrige - neste »

THE

De har vel ikke hatt trøbbel med EN annen bil, de har trøbbel med ALLE Zoe ved omlegging fra et dekksett til et annet. Hvis det ikke er trøbbel er det fordi vinterhjul er kjøpt hos uavhengig dekkforhandler med klonede universal-TPMS sensorer.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

pudderjagar

Har nettopp skiftet dekk. Kjøpte dei for 9000 kr hjå lokal dekkforhandler. Dei kopierte dataene på sommerdekka og la dei inn på dei nye dekka.

Men da ser ikkje ut til å virka. Dei har lest av dei gamle sensorane og lasta inn dataene i dei nye. Er da nokon som har fått da til og som veit korleis da skal gjerast? Er da noko spesielt ein må gjera?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Jævla Hippie

Sitat fra: pudderjagar på fredag 13. november 2015, klokken 21:44
Har nettopp skiftet dekk. Kjøpte dei for 9000 kr hjå lokal dekkforhandler. Dei kopierte dataene på sommerdekka og la dei inn på dei nye dekka.

Men da ser ikkje ut til å virka. Dei har lest av dei gamle sensorane og lasta inn dataene i dei nye. Er da nokon som har fått da til og som veit korleis da skal gjerast? Er da noko spesielt ein må gjera?

Det er i utgangspunktet ikke noe som skal gjøres, så vidt jeg har forstått. Zoe vil ikke se forskjell på gamle og nye dekk hvis kopieringen er gjort riktig og sensorene er aktivert. Kan trykket i de nye dekkene være såpass mye lavere enn i de gamle at det slår ut? Må i såfall pumpe opp dekkene til riktig trykk, og så lære bilen at dette er trykket den skal måle mot. Gå inn i "Learning tyre pressures.."-modusen ved å trykke på knappene på enden av vindusvisker-spaken (samme sted som for å veksle mellom tripteller og div). Hold så inn begge knappene i 3 sek. Du skal da få en melding ala "pressure ref ongoing". Sier internett.
Renault Zoe 240 Life

pudderjagar

Har kjørt den gjenkjennelsesprosedyren. Da er nok å bare halde inne den eine knappen ei lita stund så begynner den prosedyren. Bilen kjem ikke opp med feil på dekktrykket men at eg må sjekka sensorane.

Eg kan ikkje sjå at da skal ha noko å sei om da er klona sensorar. Da som er aktuelt er om trykket er rett. Da skal i utgangspunktet vera likt både på sommardekk og vinterdekk. Men om vinteren så kan det lønna seg å ha litt høgare trykk i dekka. Når da er kaldt så vil lufta komprimere seg meir og du ender opp med å kjøre på ytterkantane av dekka og ikkje heile dekkflata. Då mistar du veggrep og aukar rullemotstanden.
Kjører:

Jævla Hippie

Da har de klonet dem feil eller ikke aktivert dem. Eller kan de ha satt sensorene på feil dekk? Tror egentlig ikke det, men vanskelig å vite helt sikkert hvordan dette er kodet. Her virket det uten noe om og men. Da jeg kjørte med umonterte sensorer løst i bilen på vei fra dekkforhandler så sa hun fra at dekktrykket var for lavt.
Renault Zoe 240 Life

pudderjagar

Kor kjøpte du sensorane og kven programerte dei?
Kjører:

StigH

Da fikk jeg vært og programmert bilen mot vinterhjulene etter å få den sedvanlige varsellampen alle med Zoe får. Grei skuring riktignok men fikk litt hakeslipp når de ville ha 240.- for jobben. Er det bare Zoe som har problemer med dette eller er det de fleste merker?

Når en kjøper en ny bil forventer jeg at alt jeg har betalt for skal virke uten ekstra kostnader. Dette blir litt drøyt om en må ha dette bryet hver sesong. Irriterende når en er vant med å legge om hjul selv og må booke time etterpå for å bli kvitt denne feilen.

Greit nok om det hadde vært første gangen hjulene blir montert og ikke har blitt paret opp mot bilen. Men de på verksted sa jeg måtte regne med å komme igjen til neste hjulskift igjen.

Dette kommer jeg til å ta med selger i morgen.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

THE

Det virker som de fleste forhandlere utfører omprogrammering uten kostnad for kunde. Hvis du sjekker facebook-siden for Zoe så er det flere referanser til forhandlere som utfører dette gratis. Kan være greit å gå sette opp noen eksempler på andre forhandlere som ikke krever betaling før du snakker med forhandleren din.

Jeg fikk bekreftet muntlig hos Motorforum i Bergen at omprogrammering vil være gratis, men valgte uansett å avbestille originale vinterhjul da det upraktisk å kjøre totalt 400 km t/r forhandler for å legge om vinter/sommer-hjul.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Zoedriver

Bestilte vinterdekk med sensor med bilen i vår og fikk feilmelding ved dekkskifte, men fikk kalibrert bilen ved å holde inne de to knappene på viskerhendelen og slipper dermed innom verksted. Tok litt tid før jeg oppdaget dette men alt er nå i orden...
2015 R240

Sele

Hvor mange km har du kjørt etter at du fikk bort feilmeldingen?

Zoedriver

2015 R240

Sele

erik e

Hvor langt skal man kjøre for og spare 240,- kr ?   
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

StigH

Jeg ringte de i dag og det kunne han ikke skjønne. Han skulle gå videre med dette og ringe opp igjen da han mente dette skulle være i kjøpet av nybilen. Hos meg er det 2 avdelinger der nybilsalget er på Gjøvik.

Bruktbil/verksted avd er Mekonomen samarbeide i avd Moelv. Så det virker som har hendt det har glippi innimellom.
Tidligere biler:
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

StigH

Sitat fra: THE på torsdag 19. november 2015, klokken 09:04
Det virker som de fleste forhandlere utfører omprogrammering uten kostnad for kunde. Hvis du sjekker facebook-siden for Zoe så er det flere referanser til forhandlere som utfører dette gratis. Kan være greit å gå sette opp noen eksempler på andre forhandlere som ikke krever betaling før du snakker med forhandleren din.

Jeg fikk bekreftet muntlig hos Motorforum i Bergen at omprogrammering vil være gratis, men valgte uansett å avbestille originale vinterhjul da det upraktisk å kjøre totalt 400 km t/r forhandler for å legge om vinter/sommer-hjul.

Da har jeg sendt forespørsel til siden dems da info der er skjult for ikke-medlemmer. Visste faktisk Ikke at var en egen interesse side i Norge for Zoe på Facebook
Tidligere biler:
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA