Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av Henki, tirsdag 20. oktober 2015, klokken 12:52

« forrige - neste »

Henki

Hei. Har en 2014 mod. Outlander Phev. Kjøpte den brukt for ca 2 mnd siden. I starten gikk den bare på batteri på småkjøring. Men den siste uken har bensinmotoren gått hele tiden. Batteriet, som jeg tidligere ladet hver kveld, har jeg ikke ladet på 3 dager, og måleren beveger seg nesten ikke. Ligger nå på 0,8-1liter pr mil på småkjøring!!!!! Har sjekket at jeg ikke har save eller charge knappen inne. Noen som har kvalifiserte gjetninger på hva som ligger bak?

PhevVest

Står det noe i displayet?
Høres ut som den bruker motoren for å bruke opp gammel bensin.
Dette resettes etter at du fyller opp en viss mengde drivstoff.
Rett og slett en sikkerhet for at ikke motoren skal ta skade av gammelt drivstoff.
Fyll opp tanken når det minker på drivstoffet så skal den fungere normalt igjen.
Husker ikke om det er minst 20 liter du må fylle på - står i instruksjonsboken.

Henki

Står ingenting i displayet nei.... Fylte bensin for under en uke siden, og nå er det snart tomt......

PhevVest

Da ville jeg tatt en tur til missubissi verksted - garanti.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA