Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forberede kuldesesongen

Startet av Joakim A Edquist, tirsdag 20. oktober 2015, klokken 12:49

« forrige - neste »

Joakim A Edquist

Under bytte av parklyspærer i dag, blei parklys og venstre baklys borte, i det jeg hadde bytta en parkpære å skulle se om det var lys i den. Da lyste det i 5sek, så blei park og venstre baklys borte

Noen som har opplevd
- 2015 Nissan Leaf Tekna -

cra

Ikke opplevd selv, men sjekk i alle fall sikringer? Hvis det er slike "dobbeltpærer" med to sokler på tuppen kan det kanskje være mulig å kortslutte om pæra ikke står helt riktig?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Joakim A Edquist

Joakim A Edquist

Noen som veit hvor sikringen til parklysa er?

Sele

Joakim A Edquist

Sele

Står inni deksel hvilken sikring som er hva. Er og sikringsbokser i motorrom her står og beskrivelse inni lokket for sikringer. Vet ikke hvilken boks parklyssikring er i.

Joakim A Edquist

Da får jeg leite litt når bilen kommer hjem igjen i kveld :)

Joakim A Edquist

Sikring F12/13 var synderen ;)

Så nå lyser det så fint i LED parklysa :D

Sele

Så bra at du fant feilen. Jeg har også byttet til LED i parklysene og i kjørelysene. Har også byttet ut alle blinklyspærene til chrome pærer for og få bort det stygge orange lyset som kommer når ikke pærene er i bruk.

Joakim A Edquist

Har bestilt led til DRL og skilt, også hadde jeg shopoa feil sokkel til silver vision blink pærene. Har bare led, xeonon og silver på den andre bilen. Må til det :D

soulcam

Sitat fra: Joakim A Edquist på fredag 18. september 2015, klokken 22:25
Har bestilt led til DRL og skilt, også hadde jeg shopoa feil sokkel til silver vision blink pærene. Har bare led, xeonon og silver på den andre bilen. Må til det :D

Hvor bestilte du led til DRL?

gi en pip om du får de til å passe uten modding :p

Joakim A Edquist

Sele

Sitat fra: soulcam på lørdag 19. september 2015, klokken 00:43
Sitat fra: Joakim A Edquist på fredag 18. september 2015, klokken 22:25

Hvor bestilte du led til DRL?

gi en pip om du får de til å passe uten modding :p
Får de ikke til og passe uten og bearbeide dem litt. Men det er lett og tar kun noen minutter.

Smasher

Sitat fra: Joakim A Edquist på fredag 18. september 2015, klokken 15:04
Under bytte av parklyspærer i dag, blei parklys og venstre baklys borte, i det jeg hadde bytta en parkpære å skulle se om det var lys i den. Da lyste det i 5sek, så blei park og venstre baklys borte

Noen som har opplevd

Jeg opplevde det samme på min bil ved bytte, fant ikke sikringen men reiste innom nissan som bytta sikringen på 5 min, uten kostnad :-D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA