Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor kjører elbiler over fartsgrensen i kollektivfelt?

Startet av franvalseca, tirsdag 20. oktober 2015, klokken 12:06

« forrige - neste »

franvalseca

Hei,

idag har jeg hatt en uventet problem med min Peugeot iOn 2011. Bilen gikk gjennom rutinert kontroll på Bertel o Steen og de sa at bilen var i perfekt stand, men idag når man bremser i sakte fart, bråbremser bilen. Det kjenner ut som om jeg drar i brekket  (på en måte, selv om jeg ikke rører det.. ), når jeg kun bremse rolig ned. Jeg har kjørt bilen ummidelbart til verkstedet. Men lurer fortsatt på hva kan problemet være og hvor mye kan evt. koste reparasjonen?

Hva tenker dere?


erik e

Rens og smør bremser bak . Ikke noe ukjent fenomen på denne bilen. Søk på forumet. God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

pwb

Når min oppfører seg slik så finner jeg en lang bakke og holder bremsene svakt på mens jeg triller, dette sammen med noen kraftige oppbremsinger hjelper alltid for min del.

franvalseca

Takk for svarene.

Har bilen på verkstedet og de sier at den trenger nye bremser bak (sa også at var ikke kjørbar slik den er med bakbremsene sånn ). Finner dette veldig merkelig siden bilen var på kontroll på Bertel o Steen i avsluten av August og de sa alt var bra) Vet dere hvor mye kan en sånn ting koste? :(


franvalseca

Siden bilen var ikke kjøpt opprinelig, i Norge da  går det ikke desverre på garantien. :(

franvalseca

Hei,

igår hentet jeg trillingen min fra verkstedet. De smøret,
Sitat fra: erik e på fredag 18. september 2015, klokken 16:24
Rens og smør bremser bak . Ikke noe ukjent fenomen på denne bilen. Søk på forumet. God helg.


Hei,

igår hentet jeg trillingen min fra verkstedet. Opprinelig tenkte de at det var å skivte bremsene bvak, men  det de gjørde var som du sa å rense, smøre og deblokere håndbremsen. Totalt mva inkludert 1200 kr. Førnoyd :)

Ha en bra dag videre!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA