Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig en norsk Citystromer på lithium; LiFeYPo4

Startet av Casa, onsdag 10. mars 2010, klokken 21:36

« forrige - neste »

Casa

Hei, er det noen av dere elbil eksperter som kan gi noen råd om installasjon av webasto varmeapparat til en Think Classic?

Varmeapparatet som er montert i bilen kan ikke brukes da det trekker for mye strøm, og jeg ikke kommer meg de 4 milene jeg skal, det gjør jeg forøvrig ikke uten å bruke varmeapparatet heller nå om dagen.... Det er dermed for kaldt å benytte bilen og det er jo kjedelig... Hvor kan vi få gjort dette og hva er kostnaden, sånn omtrent?
Think 2001 Classic. Kjører Drøbak - Oslo, ca 8 mil t/r, lader i Oslo. Har kjørt elbil i 6 år.

elektrolux

Varmeapperatet trekken kun 15A i snitt, og klarer du ikke 4 mil har du større problemer enn varmeapparatet.

En god Think kjører 6-8 mil med varmeapperat på selv i disse kalde tider.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Casa

Tusen takk for svar. Hmm det kan nok stemme, men da bør kanskje batteriene sjekkes. Når viften står på går det ganske fort nedover med strømmen. Har ikke tatt sjansen på å teste med fare for å stoppe langs veien i kulden. Er det mulig å ringe deg eller andre som har god kunnskap? Vi bruker automotive til servicer.
Think 2001 Classic. Kjører Drøbak - Oslo, ca 8 mil t/r, lader i Oslo. Har kjørt elbil i 6 år.

hens

#3
Det er mange ting som stjeler rekkevidde, hvordan er det med bremsene?
kjenn på skivene når du har kjørt en stund og stopper uten å bruke fotbremsen, de skal være kalde.
Sjekk lufttrykket i dekkene, 35 -40 lbs eller 2,5-3 kg er passe.
En annen ting er fart, spesielt i kaldt vær. Fra Drøbak vil jeg anbefale gamleveien langs Gjersjøen, der er det hovedsaklig 60km fartsgrense og liten trafikk.
Å holde 80 km/t i 10-15 blå, det trekker strøm så det monner!
Det originale varmeapparatet trekker mer strøm jo kaldere det er, og fortere viften går, på grunn av selvreguleringen i elementet.

Lader du bare i Oslo og kjører tur retur?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA