Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forberede kuldesesongen

Startet av Amigo, mandag 19. oktober 2015, klokken 20:03

« forrige - neste »

v-i-c

Sitat fra: evole på tirsdag 22. september 2015, klokken 21:07
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 21. september 2015, klokken 09:43Langtur i elbil med lite batteri vil for alltid være en øvelse for spesielt interesserte, men en morsom øvelse er det :)
En øvelse som fungerer best alene. Familieturer frykter jeg kan ende opp på familievernkontoret.

I går var jeg på noe som for en trilling under tvil kan kalles langtur. Turen på ca. 22 mil inkluderte i hvert fall to stopp for hurtiglading.

På mitt første stopp fikk jeg problemer med å lade. Prøvde først å ringe Fortum, men så kom jeg på at Grønn Kontakt skulle ha en lader et par steinkast unna i luftlinje. Et rebusløp senere gjorde meg forholdsvis lokalkjent. Eneste uhyggen var at ruta gikk innom en kirkegård for elbiler. Jeg antar dette var biler som måtte gi opp i jakten på et velfungerende ladeuttak. Kjente en viss frykt for å lide samme skjebne.

Omsider ankom jeg en fullstappet parkeringsplass, hvor det åpenbarte seg en ledig åpning foran hurtigladestasjonen. Akkurat tilstrekkelig med plass til at jeg kunne lirke inn den smale rumpa til trillingen og senke skuldrene i en halvtime.

Jeg må ærlig innrømme jeg føler meg litt tulling når jeg er ute på lengre turer med elbil.  :P

Var dette utenfor ABB i Asker med en eldre Hurtiglader som kun hadde support for den eldre japanske DC ladestandarden?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA