Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av torkil, mandag 19. oktober 2015, klokken 13:51

« forrige - neste »

torkil

Hei!

Vi holder på å skulle kjøpe oss vår første elbil, og liker Kia'n godt, men lurer på hvordan dere løser det med ski og sykkel? Får dere plass til langrennsski inne i bilen med setene nede? Er det noen som har fått forhandler til å montere hengerfeste? (Som skal brukes til sykkelstativ, ikke trekke henger selvfølgelig.) Synes ikke det virker som noen god løsning å dra på sommerferie med to landeveissykler på taket - mtp på luftmotstand og tap av rekkevidde? Hvor mye kortere rekkevidde er det snakk om? Skulle gjerne hatt noe a-la  Thule RaceWay 991, men har ikke funnet noe som er lagd for Soul'n...


Mvh
Torkil

torkil

https://www.etrailer.com/Trunk-Bike-Racks/Thule/TH9009XT.html

Fant plutselig denne! Har ikke funnet den på noen norske sider eller hos norske forhandlere, men den ser jo ut til å passe?!

Ellers vil jeg gjerne fortsatt høre hvor mye rekkevidde takstativene (de Kia selger) med hhv sykkel og ski stjeler, hvis noen har erfaringer med det..? Og om dere får plass til langrennsski inne i bilen?

Ona IX

Ingen som har klart å skaffe hengerfeste etter hva jeg har hørt. Leverandør/forhandlere nekter å levere siden de ikke vil stå ansvarlig for feil.

For sykler kan man bruke sykkelholder til bakdør, billigste løsningen som er testet er biltema sin: http://goo.gl/qbA0Ya Det fins bilder av den på facebook gruppen, enkelt og grei å sette opp, tar bare litt tid første gangen, men når man har gjort det et par ganger så er det ikke lange tiden som brukes. Bare 500kr mens thule skal vel ha flere tusen for sine.

Ganske sikker på at man vil få inn ski da bilen er overraskende romslig når man tar ned setene. Men må nok forvente å ha skiene litt mellom forsetene, jeg hadde med et par alpinski i bilen uten problem, trengte ikke ha dem mellom forsetene engang, de jeg har er ganske korte, tror de er ca 160cm lange. Hvis jeg skulle hatt 200cm tror jeg de hadde ihvertfall lent seg på armlenet. Men er ikke noe problem

Man får kjøpt takstativ fra whispbar som passer (http://goo.gl/JRYrLR), dermed kan man bruke enten takboks, skifeste etc. Flere på forumet og facebook gruppen har skaffet takboks, og flere sier at den ikke stjeler så altfor mye rekkevidde pga. aerodynamikken er veldig bra. Forvent å miste 10-40km, bare. Med bare takstativ så mister man nesten ingenting. Bruker mer strøm ved å kjøre i høy hastighet enn å bruke takboks
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

EspenM3

Husk bare at Skiguard sin "spesialtilpassede" skiboks er relativt kort..

Igloo

Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

HenryJac

Har Packline sin skiboks. Fått plass til 5 par ski, hvor 3 var pudder planker. Kjørte 161km i 0 grader. Hadde 4% igjen
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

anrefsah

Var innom Kia på Ensjø i dag, nå er det mulig å få montert hengerfeste for blant annet sykkelstativ.

jim_smyth

Sitat fra: anrefsah på torsdag 21. juli 2016, klokken 00:48
Var innom Kia på Ensjø i dag, nå er det mulig å få montert hengerfeste for blant annet sykkelstativ.

Fikk du prisforslag for det?

anrefsah

Sitat fra: jim_smyth på fredag 22. juli 2016, klokken 07:56
Sitat fra: anrefsah på torsdag 21. juli 2016, klokken 00:48
Var innom Kia på Ensjø i dag, nå er det mulig å få montert hengerfeste for blant annet sykkelstativ.

Fikk du prisforslag for det?
Ca 10.000,-
Står i standard prisliste for 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA