Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av perdaniel, mandag 19. oktober 2015, klokken 09:34

« forrige - neste »

perdaniel

Hvorfor er ikke sidelister tilgjengelig på e-Golf? Har den et kraftfelt eller lignende teknologi for å hindre bulker på dørene ;)

PokerFjes

Kraftfelt hadde vært digg å ha ;). Men det er et godt spørsmål du stiller. Jeg vil tro at de kan påvirke aerodynamikken positivt, spesielt om bilen er senket.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

HiperTypeR

Sikkert fordi ingen andre Golf modeller har det heller. Svært få nye biler ustyres med sidelister, da disse har begrenset effekt i forhold til bulker fra andre biler (de må da styling som er kompatibel med din bil), og begrenser designfriheten for bilprodusenten. De gir rett og slett ikke et moderne utsende på bilen.

PokerFjes

haha, der misforsto jeg litt ;). Bumpercar-lister, ikke sideskjørt....
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Tbg

Alt som sitter inntil lakken vil samle skitt og tilslutt knage på lakken, det er derfor man ser mindre og mindre av dette. Dessuten ser det gammeldags ut:)

Kent

Cactus har jo en snedig løsning jeg skulle ønske flere biler hadde :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

perdaniel

Sitat fra: Kent på fredag 18. september 2015, klokken 18:30
Cactus har jo en snedig løsning jeg skulle ønske flere biler hadde :)

Jeg har sett noen av de på veien, og selv om jeg ikke synes bilen som helhet er pen er det en god ide med ekstra beskyttelse på siden, med tanke på gamle sjåfører og trange parkeringsplasser.

perdaniel

Sitat fra: Tbg på torsdag 17. september 2015, klokken 19:41
Dessuten ser det gammeldags ut:)

Det er det dårligste argumentet jeg har hørt på lenge. Jeg er glad jeg har sidelister på min nåværende bil, de reduserte nok skadene betydelig da en 89 år gammel mann bestemte seg for å skifte felt rett inn i siden på bilen min.

HelectriC

Sitat fra: perdaniel på fredag 18. september 2015, klokken 22:21
Sitat fra: Tbg på torsdag 17. september 2015, klokken 19:41
Dessuten ser det gammeldags ut:)

Det er det dårligste argumentet jeg har hørt på lenge. Jeg er glad jeg har sidelister på min nåværende bil, de reduserte nok skadene betydelig da en 89 år gammel mann bestemte seg for å skifte felt rett inn i siden på bilen min.

En sidelist på ca 2cm forhindrer en skade om noen kjører in i bilen din ved filskifte? Det høres usannsynlig ut? I tillegg er ofte sidelister og lakkert og får man skade i den må den og lakkeres eller skiftes. Slike deler pleier ikke å være gunstige når man sammanligner med micro repair på en bil uten lister.

Cactusen ser jo bare helt bananas ut, hadde ikke tatt mot en slik bil om noen ga meg 50 000 for å kjøre den en gang!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

perdaniel

Sitat fra: HelectriC på søndag 20. september 2015, klokken 09:18
Sitat fra: perdaniel på fredag 18. september 2015, klokken 22:21
Sitat fra: Tbg på torsdag 17. september 2015, klokken 19:41
Dessuten ser det gammeldags ut:)

Det er det dårligste argumentet jeg har hørt på lenge. Jeg er glad jeg har sidelister på min nåværende bil, de reduserte nok skadene betydelig da en 89 år gammel mann bestemte seg for å skifte felt rett inn i siden på bilen min.

En sidelist på ca 2cm forhindrer en skade om noen kjører in i bilen din ved filskifte? Det høres usannsynlig ut?

Jeg skrev at det begrenset skaden, ikke forhindret den. Det ble skade på bilen, den ble taksert til 7000 kroner, hovedsaklig var skaden på venstre speil og forskjerm. Farten var lav og jeg så hva som skjedde så jeg rakk å bråbremse.

Sitat fra: HelectriC på søndag 20. september 2015, klokken 09:18
I tillegg er ofte sidelister og lakkert og får man skade i den må den og lakkeres eller skiftes.

Lakkering av sidelister er som du nevner meningsløst. Heldigvis er ikke sidelistene på bilen min lakkerte.

Audigaudi

Jeg kan trøste de som får vanlige riper etter dører på parkeringsplasser med at de som regel er mulig å polere bort. Er det bulker kan disse rettes av et verksted som utfører paintless dent repair. Lakking trengs kun hvis skaden blir så dyp at neglen fester seg hvis man drar den på tvers av skaden. I hvert fall på Golf som har litt lakktykkelse å jobbe med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA