Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor kjører elbiler over fartsgrensen i kollektivfelt?

Startet av hstad, mandag 19. oktober 2015, klokken 09:31

« forrige - neste »

hstad

Går utifra at det er mange her som er inne i sitt gratis førsteår som medlem. hva har dere tenkt å gjøre videre? kommer dere til å betale for å fortsette å være medlem?
selv er eg ikkje heilt sikker, har fortsatt god tid å bestemme meg på heldigvis.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

cra

Det er viktig å ikke sette likehtstegn bare meldim elbilforeningen = elbilforum.no. Mye av det viktige arbeidet som gjøres ser vi ikke noe til her i forumet. Jeg har registrert en del misnøye med måten forumet drives på i det siste, men håper at ikke det er avgjørende for hvorvidt folk ønsker å vær emedlem og støtte arbeidet som gjøres.

Jeg har for ordens skyld ingenting med foreningen å gjøre, utover at jeg er betalende medlem.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hstad

hei, enig i at forumet og foreningen ikkje er det samme. Det eg er betenkelig med er mangelen på respons fra elbilforeningen på enkle henvendelser på mail.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

cra

I så måte er det jo en no-brainer. Som betalende medlemmer bidrar man med ressurser (om enn ikke mange kronene pr snute), som om vi blir mange nok kanskje kan bidra til at de kan ansette noen (på hel- eller deltid) med hovedansvar for nettsted og forum. Tror ikke de har ressurser til en dedikert stilling til dette pr i dag, så forumadmin må gjøre den jobben i tillegg til andre oppgaver, og sikkert delvis på fritida.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hstad

25 000 medlemmer a 435 kroner bør jo bli litt, selv om kanskje en del er på første gratisår
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

cra

Helt klart! Jeg vet ikke om gratisåret er "gratis", eller om noen (billeverandør?) betaler noe til foreningen for dette?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hstad

Sitat fra: cra på fredag 18. september 2015, klokken 11:36
Helt klart! Jeg vet ikke om gratisåret er "gratis", eller om noen (billeverandør?) betaler noe til foreningen for dette?
Ja det kan vel hende det er innbakt i bilprisen:)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

sven erik

grtis år er ikke gratis  så alle betaler til elbil foreningen  faktisk er det nå  nye medlemer de tjener mest på   det at de ikke svarer  er dålig  jeg forstår om de ikke har tid  å svare ed en gang  men etter  en tid bør en svare  men det samme gjelder visse i tesla de svarer heller ikke

Elmo

Sitat fra: hstad på torsdag 17. september 2015, klokken 14:49
Går utifra at det er mange her som er inne i sitt gratis førsteår som medlem. hva har dere tenkt å gjøre videre? kommer dere til å betale for å fortsette å være medlem?

GRATIS ??? Jeg har vært medlem i 10 år. Har aldri fått noe år gratis. Har du ikke råd til å støtte elbilforeningens arbeid med de små kronene der så syns jeg du kan selge hele elbilen din og begynne å betale full årsavgift og bensinavgift isteden. For hos Staten får du virkelig uttelling for "medlemavgiften"
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

hstad

Sitat fra: Elmo på lørdag 19. september 2015, klokken 00:29
Sitat fra: hstad på torsdag 17. september 2015, klokken 14:49
Går utifra at det er mange her som er inne i sitt gratis førsteår som medlem. hva har dere tenkt å gjøre videre? kommer dere til å betale for å fortsette å være medlem?

GRATIS ??? Jeg har vært medlem i 10 år. Har aldri fått noe år gratis. Har du ikke råd til å støtte elbilforeningens arbeid med de små kronene der så syns jeg du kan selge hele elbilen din og begynne å betale full årsavgift og bensinavgift isteden. For hos Staten får du virkelig uttelling for "medlemavgiften"

Gratis ja:) dersom du ikkje har fått det med deg er første medlemsår gratis ved kjøp av ny bil 8)

Det er heldigvis ingen forutsetning å være medlem av elbilforeningen for å kjøre elbil, så eg tenker eg beholder bilen min eg. Men gi meg nokon gode argumenter for å være betalende medlem da, dei medlemsfordelene som er lista opp på elbil.no gir meg egentlig ingenting.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

OlavEmil

Rart dette, eg sendte epost til elbilforeningen 28/8 klokka 10.52.56. Klokka 10.52.57 fekk eg eit godt og informativt standardsvar, med linkar til det meste av informasjon, og beskjed om å ringje om noko hasta. For min del hasta det (skulle registrere ladebrikke før langtur, men fekk beskjed om å vente nokre dagar på medlemsnummer), så eg ringte. Fekk svar 2. gong eg ringte, og dei registrerte brikka mi raskt og effektivt medan eg snakka med dei. Den 11/9 fekk eg i tillegg svar på eposten.

Med andre ord, ingen problem å kome i kontakt med elbilforeningen når ein treng hjelp.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

hstad

Dette er da 2015, det bør vel gå an å svare på en mail! og selvfølgelig forstår eg at man ikkje får svar umiddelbart, (bortsett fra Standardsvaret), men man bør vel kunne svare innen rimelighetens grenser.

Men det er mulig eg har ein litt for moderne tilnærming, mulig eg burde fakse  ;D
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

Elmo

#12
Sitat fra: hstad på lørdag 19. september 2015, klokken 13:20
Gratis ja:) dersom du ikkje har fått det med deg er første medlemsår gratis ved kjøp av ny bil 8)
Ja, selvfølgelig vet jeg det, men det var ikke poenget.

Sitat fra: hstad på lørdag 19. september 2015, klokken 13:20
Det er heldigvis ingen forutsetning å være medlem av elbilforeningen for å kjøre elbil
Nei, men poenget mitt er at det kanskje burde vært det (moralsk).
Mange av de fordelene du har som elbilist idag, har du på grunn av elbilforeningens eksistens og arbeid, finansiert av betalende (ikke gratis) medlemmer som meg.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sven erik

sett dere inn i hva elbilforeningen står  for og om dere vil støtte dems arbeid  ikke se bare på fordellene  på siden   det este der har en  bedre fordeller  andre steder

hstad

forstår poengene deres, men synes fortsatt at en forening burde ta vare på medlemmene sine.
Dersom eg i min bedrift skulle latt være å svare på henvendelser fra "kundene" mine hadde eg ikkje hatt så mykje her å gjera.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA