Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forhåndsoppvarming uten app.

Startet av Pecees, lørdag 17. oktober 2015, klokken 23:06

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 20. september 2015, klokken 12:02
S60 startet på 446.000,- i 2013. Bestilte man før desember fikk man også tidlig-rabatt. Mener den var på 12k.

Men de kostet vel vesentlig mer høst 2014-vår 2015? Her er det implisert at 2015-modeller S60 går for 420-430 000 brukt.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Diravi

#31
Sitat fra: petersv på søndag 20. september 2015, klokken 12:05
Sitat fra: Diravi på søndag 20. september 2015, klokken 11:58
Jeg ville ventet med å ta disse Tesla-solgte, ekstra lavt prisede S60ene for god fisk til vi faktisk kan få verifisert at det ligger en slik på preowned-siden til så lav pris.

I den siste tråden om verdivurdering i sommer svarte en del folk på hva de hadde solgt bilene sine for og hvor mye de ga for dem nye. Det fester jeg større lit til. Her er tilbakemeldingene at to år gamle, normalt utstyrte s60 og s85 ble videresolgt med et verditap på 8-9 % per år.

Jeg tror imidlertid det verditapet vil øke for S60, rett og slett fordi nye S70D har vært så attraktivt priset. Så det kan være noe av det vi ser nå.

Men en S60 med litt utstyr kostet vel fort 550' ny, sannsynligvis mer, og en bruktpris på 420-430 000 tilsier da et verditap på over 20 %. Det er så stor endring i verdiutviklingen at det hadde vært greit å få det bekreftet.

Jeg kan bekrefte at den S60-en lå ute til 410' på den linken du referrerer til sist onsdag eller torsdag. Men den var jo nesten ribbet, og gammel, med endel km.

I så fall så henger det mer på greip. Da er det fortsatt snakk om verditap på om lag 10 % i året. Trådstarters utgangspunkt er en bil registrert i mars 2015 og så impliserte flere her at relativt nye S60 gikk for slike summer.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

kodalse

Sitat fra: El-boy på torsdag 17. september 2015, klokken 21:02
Jeg tror noen snakker ned prisen her også... ???
Jeg har mer tillit til de som setter spørsmålstegn ved salg der jeg vil anta bilen har litt solgt åpenbart underpriset...
Kunne vært greit med noen uavhengige bekreftelser på hva som har vært egentlig salgspris. ???
Det var nok ikke noe nedsnakking av priser nei, men den S60-en til 430k forsvant vel ut samme dagen.
Til enhver tid er disse tilgjengelig her:
http://www.teslamotors.com/no_NO/models/preowned
I skrivende stund er det kun P85 og P85+ tilgjengelig.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

petersv

Jeg er usikker på når den var reg. men VIN var på 30-tallet. Uansett, Tesla har en enkel formel for å beregne bruktpris, 1% per mnd pluss noen kroner per km kjørt beregnet fra nypris. De gamle billige bilene blir da også billige brukte. (Tar forbehold om at de har byttet kalkulasjonsmetode i det siste.)

Epleskreller

#34
Sitat fra: Diravi på søndag 20. september 2015, klokken 12:10
Sitat fra: petersv på søndag 20. september 2015, klokken 12:05
Sitat fra: Diravi på søndag 20. september 2015, klokken 11:58
Jeg ville ventet med å ta disse Tesla-solgte, ekstra lavt prisede S60ene for god fisk til vi faktisk kan få verifisert at det ligger en slik på preowned-siden til så lav pris.

I den siste tråden om verdivurdering i sommer svarte en del folk på hva de hadde solgt bilene sine for og hvor mye de ga for dem nye. Det fester jeg større lit til. Her er tilbakemeldingene at to år gamle, normalt utstyrte s60 og s85 ble videresolgt med et verditap på 8-9 % per år.

Jeg tror imidlertid det verditapet vil øke for S60, rett og slett fordi nye S70D har vært så attraktivt priset. Så det kan være noe av det vi ser nå.

Men en S60 med litt utstyr kostet vel fort 550' ny, sannsynligvis mer, og en bruktpris på 420-430 000 tilsier da et verditap på over 20 %. Det er så stor endring i verdiutviklingen at det hadde vært greit å få det bekreftet.

Jeg kan bekrefte at den S60-en lå ute til 410' på den linken du referrerer til sist onsdag eller torsdag. Men den var jo nesten ribbet, og gammel, med endel km.

I så fall så henger det mer på greip. Da er det fortsatt snakk om verditap på om lag 10 % i året. Trådstarters utgangspunkt er en bil registrert i mars 2015 og så impliserte flere her at relativt nye S60 gikk for slike summer.

En ribbet S60 kostet vel 446.000 i 2013  om jeg ikke husker galt. S85 kostet fra 506 eller noe.

Prisene har falt langt mindre enn 8-9% pr år på de to årene.  Jeg solgte min S85 i juli for 540. Jeg betalte ca 580 nesten to år og 51000 km tidligere.  Det ser også for meg ut til at bruktprisene holder seg godt. En S60 til 410k blir solgt på dagen fordi den er underpriset, ikke fordi den er priset markedsmessig korrekt...
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA