Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av torjen6, fredag 16. oktober 2015, klokken 22:16

« forrige - neste »

Mattis

Lengste tur til nå: 110 km(Kr.sand-Flystveit i Åseral kommune),440 høydemeter opp, stappfull MB, avgårde med range+ pakken fulladet.tørre veier, ca 10 grader ute.

kjørte med E+ mode, AC off, rolig i oppoverbakkene, ellers standard fartsgrense kjøring, brukte 10-15 min lengre tid enn med min gamle fossil bil.

kom frem med 33 prosent igjen på batteriet.fornøyd med det.

hjemturen gikk noe raskere(Samme tid som fossil bilen),Ladet med Rage pluss,15 grader ute, kjørte i E mode,AC på hele veien. full bil. kom hjem med 47 prosent igjen på batt.

AreLib

Kjørte fra halhjem(os)-torvastad(karmøy) tur/retur med range mode. 12° littvått og tørt.. totalt 185km kom hjem med 8%batteri...sier meg fornøyd. Kjørt som vanlig med 20°i kupeen
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Softblue

#17
500 km på en dag  :) Eller nesten, 497 km. Bildet viser kun 400 Km fra start, fordi bilen nullstilte seg etter den først turen på 10 mil på morgenen, når den ikke ble brukt mens jeg var på jobb. 4 ladninger, Den første ladningen var mens jeg var på jobb på 13A schuko og tok vel 7 timer. De andre ladningene var på 22Kw ladestasjon med to ladinger på 2 timer og den siste på 40 minutter. Jeg kjører Urban med 17-toms. Lengste strek 16 mil, da var det 5 km igjen på telleren. Tør flat vei. Temperatur 14 - 4 grader. 19 grader i cupeen uten aircon. Lys og radio ble brukt. Kjørte det meste i 80 km/t med cruisecontrol i program E. Synes det ikke det er noen forskjell i kjørelengde på E og E+ på langkjøring, men min følelse er at den ruller bedre i E. Var alene, så bilen var lett lastet. Ved ankomst var det 3 km igjen på telleren. Gjennomsnittlig forbruk 20,0Kw/100Km, og gjennomsnittshastighet 73 km/t.

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

cm_quinto

Hei. Jeg har kjøpt b250e 4 uker siden og jeg er veldig fornøyd. Vi (jeg,kone,2store barn og ei kusine) har kjørt fra gøteborg med full batteri og vi måtte lade bil på svinesund mens vi handler for ca 2 time og rett hjem. Jeg blir jo overasket med batteri kapasitet....helt utrolig...og jeg  bor på sandvika



Sent from my SM-G925F using Tapatalk


Adrian Stachnik

Lengste tur til nå har vært ca. 208km.
Harryhandel i Sverige.
Hadde med portabel semihurtig-lader.

Porsgrunn - Sandefjord 45km
(tok ferje til Strømstad)
Strømstad - Nordby 22km
Nordby - Moss 63km
(ferje fra Moss til Horten)
Horten - Porsgrunn 78km

Hadde med portabel semihurtig-lader som vi benyttet på nordby shoppingcenter,
da de har inustriskontakter som passer der. Hadde da 100% batteri når vi dro derfra.
Tok også et kort ladestopp på en semihurtig stolpe på
Fortum sitt ladetorg i Moss mens vi likevel ventet på ferja.

Dette var i vinter, var i snitt 5+ grader ute på den turen, og hadde piggfrie vinterdekk.
Vi har IKKE range plus. og hadde i underkant av 10% når vi parkerte hjemme.
Det skal nevnes av vi gjorde det som kalles hyper-miling, at vi ikke gjorde noen forbikjøringer,
og akselererte rolig, og utnyttet rulling (kjørte i D+),
og unnlot å bremse mer enn absolutt nødvendig.
Der det var flere felt på motorveien lå vi alltid i høyre felt, og kjørte aldri raskere enn 95km/t.


Så dommen er at ved kaldt vær, må man belage seg på
å ikke komme lenger enn max 15mil på fullt batteri.

Men vil anbefale en slik portabel hurtiglader hvis man skal kjøre langt,
og har tilgang på industri-stikk.

Skal ta en tur igjen nå som det er sommer, uten å hyper-milie.
Blir spennende å se resultatet denne gangen.
Grenland Elbilklubb.
Porsgrunn

David Skov Hansen

Sitat fra: moby666 på mandag 21. september 2015, klokken 20:14
Kommer vel ikke så langt med eGolf heller som har lite batteri og kun en hurtiglading pr døgn :o

Sitat fra: bno på torsdag 17. september 2015, klokken 20:13
Har stor respekt for de som drar på langtur med denne bilen. Må da ha tålmodighet som få eller OG god tid

Det er noget vrøvl. Iflg. VW lader man alt det man vil på ferieture/ lange ture og ellers er det med AC. Når vi skal vest over på ferie tur bliver vi nødt til at lade med CSS to gange.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA