Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forvarming uten tilkoblet strøm

Startet av Powerflux, fredag 16. oktober 2015, klokken 17:00

« forrige - neste »

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

v-i-c

Ladekontakten syntes også og akseptere type2, Er sakte lading på 10 A aktuell på denne
Ellers så det ut til at den kan benytte CCS dc-ladning.

Har noen mer info om hvordan ladingen virker.

Vil denne bilen kun kunne lade med DC eller vil AC funke også vil AC gå heøt opp til AC43kw eller vil den kun godta 10A fra vanlig jordet kontakt.

Hva vet vi om 800V ladesystemet skal vi få enda et nytt propritært system ved siden av det tesla har i dag

Er ikke lade standardene definert slik at de klarer å overføre nok energi per tidsenhet.

Skal denne bilen bruke CCS hurtigladniing langs veien og hver enkelt eier ha sitt eget 800V DC system?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Griffel

Sitat fra: v-i-c på lørdag 19. september 2015, klokken 17:53
Ladekontakten syntes også og akseptere type2, Er sakte lading på 10 A aktuell på denne
Ellers så det ut til at den kan benytte CCS dc-ladning.

Har noen mer info om hvordan ladingen virker.

Vil denne bilen kun kunne lade med DC eller vil AC funke også vil AC gå heøt opp til AC43kw eller vil den kun godta 10A fra vanlig jordet kontakt.

Hva vet vi om 800V ladesystemet skal vi få enda et nytt propritært system ved siden av det tesla har i dag

Er ikke lade standardene definert slik at de klarer å overføre nok energi per tidsenhet.

Skal denne bilen bruke CCS hurtigladniing langs veien og hver enkelt eier ha sitt eget 800V DC system?
Som du ser  av bildet har bilen en standard type 2 combo kontakt.

Som du kan lese av artikklen kan denne lade med dagens 400V DC ladesystem og med et framtidig 800 DC ladesystem for hurtiglading. DC hurtigladere vil være eksterne ladere langs veien.

Når effektene er så store som dette er høyre spenning nødvendig og det er dekket av standarden selv om ingen bygger slike ladere i dag, og det er selvfølgelig helt uaktuelt å bygge inn så store ladere i bilen (300kW området) .

I tillegg til at den kan hurtiglade fra dagens Combo DC ladere og fra framtidens Combo DC ladere med 800V kan du helt sikkert gå ut fra at en vanlig liten AC lader vil bli montert i bilen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA