Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på ferger

Startet av ThomasEL, fredag 16. oktober 2015, klokken 11:18

« forrige - neste »

leafnor

I dag ble det SOH 82. Hx 67,02, Ahr 54.25
101 QC, 3727 L1/L2
Kjørt 119.751 km

Leaf 2012/Aug 160.000 km

haheide

Beste tall siden jeg fikk bilen. Ser ut som temperatur er en viktig parameter her.
Ca 25c under siste lading
2018 X75D Blå 7seter
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

leafnor

Sitat fra: leafnor på onsdag 02. november 2016, klokken 22:20
Sitat fra: leafnor på mandag 16. november 2015, klokken 00:24
Sitat fra: leafnor på lørdag 14. november 2015, klokken 15:48

Acenta 2014 modell. 5027 km
Dato avlest: 14.11.15
Ladet til 95%
Antall GID: 253 (90%)
SOC: 91,7%
20,2 kWt tilgjengelig
SOH: 95%
Hx: 96,01%
Kapasitet: 62,35Ah
5 Qc og 176 L1/L2

Bilen er en "firmabil" til bruk for ærender av alle slag for alle ansatte i en bedrift.
Lades kun med 10A og hender den blir stående med høy SOC i perioder.
Nå skal på en lengre tur i til Oslo med mange hurtigladinger. Da tenker jeg tallene blir høyere.
Får sammenligne forbruk med tanke på både varme og drift med min private Gen.1 på langturen.
Kom meg til Oslo. Strømsluker denne relativt nye bilen. Ble litt tettere med ladestopp enn planen var.
Data ble nå etter 9 hurtigladinger.

SOH: 100
Hx: 100,89
Kapasitet: 65,87 Ah

Update:
Etter 1113 km og 18 hurtigladinger på 2 døgn, ble data:
SOH: 100
Hx: 106,64
Kapasitet: 67,36 Ah
Fikk lest av verdier på denne firmabilen på jobb. Omlag 9 mnd siden den sist ble hurtigladet. (Tur til Åndalsnes)
Den er snart 3 år. Kjørt kun 9214km.

Ladet til 99%
Antall GID: 258
SOC: 96,1%
SOH: 92%
Hx: 92,34%
Kapasitet: 60,26Ah
34 Qc og 296 L1/L2

Vært på en service i sitt liv, og det var nylig. Fikk kommentar på at den stått mye på fullt batteri, ikke overraskende det så lite den brukes.
Innom jobb i ferien, og tok samtidig en sjekk på batteriet på firmabilen. 2014 Acenta.

Km: 11016
SOH: 92%
Hx: 92,94%
Kapasitet: 60,56Ah
34 Qc og 373 L1/L2

Den har gått litt opp i verdier siden sist. Står mye på 100%, og snitt kjørelengde mellom lading 27 km.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

pharo

Visia 2015 modell. 41657km
SOC = 94,7%
SOH: 93%
Hx: 93,59%
Kapasitet: 60,89Ah

Målte forøvrig temmelig nøyaktig de samme tallene for 1 år siden da jeg kjøpte bilen.
Var ikke så imponert over SOH på 93 % etter 1 år, men nå har den i alle fall ikke tapt seg mer på år 2.
Elrid - Nissan Leaf Tekna 2017
Max - Nissan e-NV200 2017

Matheus

Sitat fra: leafnor på lørdag 15. juli 2017, klokken 19:50
I dag ble det SOH 82. Hx 67,02, Ahr 54.25
101 QC, 3727 L1/L2
Kjørt 119.751 km
Hva betyr soh vs Hx? Hvorfor har du så lav Hx? Har du fortsatt 11 strekker?
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

leafnor

#485
Har 11 streker. For min bil er det sammenheng mellom Hx og SOH. SOH2=Hx. Motsatt, kvadratrot av Hx og en får SOH.
Men det er biler som ikke har den sammenhengen.
Ser nå om dagene med endelig sommer at det kryper ned hundredeler på Ahr så og si daglig. SOH nok ned mot 80 når jeg har vinter her. Den lader heller ikke over 220 Gids mer på full. Dvs mistet ca 25 GIDS siden jeg kjøpte den mai 2015. Kjørt nesten 60.000 km på den tiden.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

s.sjoelli

Min nyinnkjøpte brukte 2013 Tekna - norsk. Rullet rett over 90,000km. SOH på 90%

kjbu

Resultat etter 4 år. Lader nesten utelukkende til 80%.
Hva sier disse resultatene dere?

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Olee


tomrh

Sitat fra: leafnor på torsdag 27. juli 2017, klokken 16:22
Har 11 streker. For min bil er det sammenheng mellom Hx og SOH. SOH2=Hx. Motsatt, kvadratrot av Hx og en får SOH.
Men det er biler som ikke har den sammenhengen.
Ser nå om dagene med endelig sommer at det kryper ned hundredeler på Ahr så og si daglig. SOH nok ned mot 80 når jeg har vinter her. Den lader heller ikke over 220 Gids mer på full. Dvs mistet ca 25 GIDS siden jeg kjøpte den mai 2015. Kjørt nesten 60.000 km på den tiden.
Ramler mye her også, fra 86 i april til 82 nå. Batteristrekene justerer seg, på senvinteren gikk det f.eks. fra 4 til 3 streker på 93 gids. Nå skjer det på 87. Spiller liksom ingen rolle hvordan jeg lader.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

leafnor

Sitat fra: leafnor på torsdag 27. juli 2017, klokken 16:22
Har 11 streker. For min bil er det sammenheng mellom Hx og SOH. SOH2=Hx. Motsatt, kvadratrot av Hx og en får SOH.
Men det er biler som ikke har den sammenhengen.
Ser nå om dagene med endelig sommer at det kryper ned hundredeler på Ahr så og si daglig. SOH nok ned mot 80 når jeg har vinter her. Den lader heller ikke over 220 Gids mer på full. Dvs mistet ca 25 GIDS siden jeg kjøpte den mai 2015. Kjørt nesten 60.000 km på den tiden.
I siste dagene ladet over 220 Gids, og i dag tidlig SOC 94,4 og 227 GIDS. Frisknet til litt på enmåte ???
122km på GOM. Kun 4 km mindre enn da jeg kjøpte den i mai -15, og SOH var 90 noen få dager før det ble 89.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Evelen

Testet ut LeafSpy for første gang da jeg var ute å kjørte nå. Hva er disse røde greiene? og hvordan "står det til"?
2014 Leaf.
Leaf 2014

tomrh

#492
Leafnor, var ikke du nede på SOH=82? Og nå kan du lade til 227 Gids, er SOH på vei opp?

Sitat fra: leafnor på lørdag 15. juli 2017, klokken 19:50
I dag ble det SOH 82. Hx 67,02, Ahr 54.25
101 QC, 3727 L1/L2
Kjørt 119.751 km
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

leafnor

SOH fortsatt 82, men den lader til SOC 94%. For en periode bare litt over/under 90% i SOC.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Erland

Hei.
Når jeg lader bilen samtidlig som jeg leser av Leafspy hører jeg noe som høres ut som et lite rele som står og klaprer. Nesten som morse. Lyden høres godt utenfra og forsvinner når jeg lukker appen. Er dette normalt?
Nissan Leaf 2013
Tazzari (avskrevet)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA