Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på ferger

Startet av ThomasEL, fredag 16. oktober 2015, klokken 11:18

« forrige - neste »

hausky

#450
Min Leaf 2012. Jeg har mistet en strek, litt rart med tanke på at jeg har 89% SOH?
Nissan Leaf 2012 100.000 km - Solgt

lifern

SVART EUROLEAF 2013

Go-carter

Sitat fra: hausky på tirsdag 13. juni 2017, klokken 12:51
Min Leaf 2012. Jeg har mistet en strek, litt rart med tanke på at jeg har 89% SOH?

Jo - samtidig har du helt sinnsyk stor variasjon mellom cellene dine, og det ser ut som en av de nesten er død. Lenge siden du har ladet til 100%?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hausky

På bildet har den kun 13% igjen, jeg kan ta et nytt screenshot når jeg har mer batteri og se om det er noe forskjell. Jeg lader bilen til 100% hver dag. Nå i sommer pendler jeg mellom bergen og voss så batteriet blir brukt mye!
Nissan Leaf 2012 100.000 km - Solgt

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på onsdag 14. juni 2017, klokken 09:26
Sitat fra: hausky på tirsdag 13. juni 2017, klokken 12:51
Min Leaf 2012. Jeg har mistet en strek, litt rart med tanke på at jeg har 89% SOH?

Jo - samtidig har du helt sinnsyk stor variasjon mellom cellene dine, og det ser ut som en av de nesten er død. Lenge siden du har ladet til 100%?

Helt død er nok litt å ta i, sjekk skalaen på venstre side. Men denne pakka bør nok lades til 100% ja, og la den stå slik noen timer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jsa061

Sitat fra: Go-carter på onsdag 14. juni 2017, klokken 09:26
Sitat fra: hausky på tirsdag 13. juni 2017, klokken 12:51
Min Leaf 2012. Jeg har mistet en strek, litt rart med tanke på at jeg har 89% SOH?

Jo - samtidig har du helt sinnsyk stor variasjon mellom cellene dine, og det ser ut som en av de nesten er død. Lenge siden du har ladet til 100%?

Det ser aldri bra ut på bunnen av batteriet. Her er min fra når jeg fikk skilpadde, riktignok etter en lengre periode med 80% lading:


Olee

Sitat fra: Go-carter på onsdag 14. juni 2017, klokken 09:26
Sitat fra: hausky på tirsdag 13. juni 2017, klokken 12:51
Min Leaf 2012. Jeg har mistet en strek, litt rart med tanke på at jeg har 89% SOH?

Jo - samtidig har du helt sinnsyk stor variasjon mellom cellene dine, og det ser ut som en av de nesten er død. Lenge siden du har ladet til 100%?
En lithiumcelle dør ikke ved 3,36V. Som de to andre nevner, så er dette ikke uvanlig når man begynner å nærme seg skilpadda. På noen av mine langturer har jeg hatt lignende differanse på lav SOC, og etter noen minutter på QC så er differansen minimal igjen.

hausky

Her er en screenshot når den er 93%

Sent fra min ONEPLUS A3010 via Tapatalk

Nissan Leaf 2012 100.000 km - Solgt

lifern

#458
Da var det slutt på fullt hus.
Over 150 000 km må vel stå til godkjent.
SVART EUROLEAF 2013

siggen7


JBS

Sitat fra: hausky på tirsdag 13. juni 2017, klokken 12:51
Min Leaf 2012. Jeg har mistet en strek, litt rart med tanke på at jeg har 89% SOH?

Her mine data på tilsvarene årgang/km.
næsten samme Ah de sidste 2 år, har troen på det bliver ved de næste 60000km.
Lader til 100% vinter og 80% sommer.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

tomrh

Sitat fra: hausky på tirsdag 13. juni 2017, klokken 12:51
Min Leaf 2012. Jeg har mistet en strek, litt rart med tanke på at jeg har 89% SOH?
Vet du om den har fått P3227 software-oppdateringen? (Dvs har den vært på service?).
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Yeyeye

Vår leaf 30kWh, har nylig passert 20000km. Den har ifølge leafspy null degradering av batteriet så langt. Får fortsatt opp 28kWh som tilgjengelig, når batteripakken er godt temperert
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

tomrh

Sitat fra: lifern på torsdag 15. juni 2017, klokken 19:20
Da var det slutt på fullt hus.
Over 150 000 km må vel stå til godkjent.
Var litt rart at det skjedde nå. Er det SOH som bestemmer skulle det skjedd for måneder siden. Og med Hx på 79 er det ikke rot av Hx som avgjør heller. Heller mot at det er en kombinasjon: at din gode Hx holdt liv i 12.bar til tross for SOH på 82-83.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

lifern

Ja, litt rart er det.
Jeg hadde kjørt ca 3 mil etter lading til 100.
Stoppet bilen og når jeg startet opp igjen var reduksjonen et faktum.
SVART EUROLEAF 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA