Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7

Startet av keb, fredag 16. oktober 2015, klokken 08:47

« forrige - neste »

SE

Hei !
Praktisk erfaring på deler av strekket.
Kjører til Kongsberg nesten daglig, 80km.  Det har fungert sommer som vinter.  Minimum gjenstående har vært ca 20km.  Kjørt 1,5 år / 45000 km.  Typisk gjenstående til KBG er 40 - 60 km.  Til KBG er alltid mer krevende enn hjem. Fra KBG og hjem, typisk ser jeg 60 - 70 km gjenstående. Har sett 80km gjenstående.
Sparer ikke på strøm. Jeg forsøker å oppnå ca 80km/h i snitt om trafikken tillater det.  Det er sikkert en del å hente på redusert hastighet.
Minimum temp har ikke vært lavere enn ca -15 så vidt jeg husker... Men har fulgt med på rest-km som b ilen rapporterer, og det virker som det 'flater ut' ,absolutt ikke lineært mindre rekkevidde pga lavere temp.

90km er i ytterkant for kalde dager, men jeg hadde tatt sjangsen. Stadig utvikling med antall hurtigladere.  På 1,5 år har jeg fått tilgang til 2 hurtigladere i Hønefoss og en på Åmot.  Kongsberg er i det dypeste mørke i så måte, men da er det potesial for forbedring.  Vi trenger en i Hokksund...

 


1000kwh


SE


SOS

Sitat fra: SE på søndag 27. september 2015, klokken 17:39
Kongsberg er i det dypeste mørke i så måte, men da er det potesial for forbedring.  Vi trenger en i Hokksund...


Ser at Fortum har etablert hurtiglader på Kiwi Moane, men har ikke testet denne enda. http://www.ladestasjoner.no/preview/?csid=NOR_02992
BMW i3 BEV (I01) 07.2015
BMW 520 DAT (F11) 05.2011
TH!NK city (PIV4/A266) 06.2000
PIVCO CityBee (PIV3) 07.1995

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA