Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Drammen - Tønsberg. Beste ladestopp?

Startet av chiefoff, torsdag 15. oktober 2015, klokken 23:19

« forrige - neste »

chiefoff

Hei

De siste dagene har kabelen begynt å "fuske" litt. DVS jeg må legge "boksen" i forskjellige retninger for at den skal klare å motta strøm og derved begynne å lade bil. Slik som jeg har bilen stående ved huset så ligger ladekabel med skøyteledning på bakken.

Er det normalt at man må skifte ut ladekabel etter en viss stund?
Bilen er bruktimport ifra Tyskland og da er ladekabelen ca 1,5 år gammel
Tar batteripakken skade av å bli ladet fra f.eks. 70% til 100%? Ikke hver dag jeg klarer å kjøre batteriet helt tomt

Takker for svar

elektrolux

Bare en fordel å unngå tomkjøring.

Sikkert ledningsbrudd i ladekabelen din. Forekommer som følge av stadig bøying av ledningen. Er bruddet nær støpselet er det bare å bytte støpsel, men pass på eventuelle tempsensorer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ghabbe

Jeg fikk byttet ladekabelen etter cirka ett år hos min forhandler på grunn av brudd i kabelen ved ladeboksen. Hadde samme problem som deg. Jeg mistenker at det kan ha vært en svakhet i de første ladekablene som ble levert. Kanskje det er lurt å sjekke om Mitsubishi dekker dette før du eventuelt åpner boksen?

Finfyr

I morges fikk jeg problem med min Charge Amps. Fikk den rett og slett ikke ut av bilen. Prøvde å trykke på den blå knappen, men måtte til slutt hjelpe til med en plastbit for å løfte den lille "tappen" som holder laderen fast til bilen.

Så også dyre ekstrakabler kan være vanskelige å ha med å gjøre.

aaa3

Sitat fra: chiefoff på mandag 14. september 2015, klokken 21:47
... Slik som jeg har bilen stående ved huset så ligger ladekabel med skøyteledning på bakken.
Dette er ikke svar på spørsmålet ditt, men allikevel: Det er ikke lurt å lade med skjøteledning, selv om skjøteledningen skulle være godkjent for 16 A, og original ladekabel bare trekker 10 A. Slikt utstyr er ikke laget for langvarig belastning på 10 A = 2,2 kW.

erik e

Stikk innom Mitsubishi verkstedet ,dette er en garanti sak. Syntes du får dårlig råd fra folk som burde vite bedre.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

PhevVest

Har ikke en men to skøteledninger før ladekabelen.
Dette i påvente av å få gravd ned en egen kabel til garasjen.
Har hatt det slik noen mnd. nå - ingen problem, fungerer helt fint.
Bare en liten lunk i ledning og kontakter.
Bare pass på å ikke ha kabelen liggende i kveil/på trommel - da blir det varmere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA