Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bmw i3 vs Nissan Leaf vs e-Golf etc

Startet av olaover1, torsdag 15. oktober 2015, klokken 16:17

« forrige - neste »

nr1rayner

Du sikter til lastventil. Litt usikker på så nye biler (her kan det være elektronikk istedet), men det var på "alle" biler før.
Formålet med ventilen er å justere på mer bremser bak hvis bilen er tung bak for å ha optimalt bremser.
Selvsagt kan det være feil(justering) på denne, så det kan jo kanskje være en årsak.
Mulig jeg hadde samme problem på en tidligere bil. På den slo ABS uvanlig tidlig inn. Såvidt jeg husker kan det nok hende at den "satt" seg under hard bremsing, det normale er jo at fronten "dykker".
Mener å huske at dekkslitasje på den var normal, selv om den ble kjørt ganske hardt til tider..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

tomrh

#16
http://m.dinside.no/902847/dekkene-var-utslitt-etter-7-500-kilometer
Olaover1, var dine dekk W-merkede?

Ellers har dekkene en threadwear-indeks, se http://megahjul.com/nb/content/slitestyrke-p%C3%A5-dekk-store-forskjeller
Hva hadde dine?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

gausel

Hei! Vi er nok flere med unormal slitasje på bakhjula ja! Bilen her skal inn å få ny bakakssling om en fjorten dagers tid!
Sølv acenta. aug-14. Kjører rundt 3000km/mnd. nord for Mjøsa.

nr1rayner

Sitat fra: gausel på tirsdag 17. november 2015, klokken 20:30
Hei! Vi er nok flere med unormal slitasje på bakhjula ja! Bilen her skal inn å få ny bakakssling om en fjorten dagers tid!
Ny bakaksling? Hvorfor?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

gausel

Fordi bilen spiser bakdekk som bare fy! Og bakstillinga på leafen er ikke justerbar . Ifølge Nissan..
Sølv acenta. aug-14. Kjører rundt 3000km/mnd. nord for Mjøsa.

LeafSwe

#20
Same here in sweden on some euroleafs.
My back summertires wears twice as fast as front tires.
On my japanleaf it was the opposite, front tires wear out twice as fast, as it should be on a fronwheel driven car.

I drowe 6000mil on the same tires in japanleaf(rotated them)
And now are the back tires on my euroleaf gone after 2000mil.

Can be dangerous on icy roads

http://elbil.forum24.se/elbil-post-44524.html&highlight=#44524





3P+
3SR+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA