Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gode nyheter for Majorstuen/Marienlyst!

Startet av ThomasEL, torsdag 15. oktober 2015, klokken 16:06

« forrige - neste »

ThomasEL

Har kjøpt OBD2-adapteret som bildet viser. Siden jeg er iphone bruker, har jeg lastet ned programmet Leaf Stat. Adapteret lyser på batterisymbolet når jeg putter det i OBD2-porten, og telefonen finner det trådløse nettverket.
   Men når jeg åpner Leaf Stat blir den bare stående og søke etter kontakt med bilen. Det er tydelig det er en viss kommunikasjon med adapteret, for hvis jeg trekker dette ut, kommer det feilmelding. Men det etableres aldri noe kontakt som gjør at info fra bilen hentes ut...

Virker også litt rart at ingen av de to andre lampene på adapteret lyser. Kun den som viser at det får strøm.

Noen tips??
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

En liten oppdatering:

Jeg får det fortsatt ikke til med Leaf Stat, men oppdaget plutselig på appstore at Leaf Spy Pro finnes for iphone også. Med wifitilkobling.

Lastet ned denne, og den virker
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

muse

Bra du fikk kontakt med donglen, er veldig nyttig og greit å ha litt bedre kontroll enn gjettometeret. Ser du skriver at du har SOH 91 og at Leafspy sier 49% mens bilen viser 44% i dashbordet. Kort fortalt slik jeg har forstått det så er det 91% totalt på batterikapasitet, altså 100% delt på 91% kapasitet gange 44% blir vel nesten 49%. Litt sleivete oppsatt men har det samme med min Leaf. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA