Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av torkil, torsdag 15. oktober 2015, klokken 09:58

« forrige - neste »

PokerFjes

Thule clip-on sykkelstativer fungerer flott på e-Golf

2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

torkil

Prøvekjørt en gang til. Det er en fin bil, men ble litt i tvil. Hadde håpet på at eGolfen skulle ha en del bedre rekkevidde. Kjørte samme tur med en i3 (Trondheim - Storlien), og hadde igjen mer på batteriet med i3. Det gikk med 5km margin på eGolf, som gjorde at jeg fikk kjent litt på rekkeviddeangsten. BMWen er jo også mye smartere siden den selv skjønner hvor krevende terrenget er og estimerer rekkevidde etter det. Så bedre rekkevidde, smartere rekkeviddeestimering og rattvarme er de største ulempene med eGolf. Vurderer en ny titt på Kia og Leaf 2016. Kia mangler app og ACC, og Leaf mangler ACC og et penere ytre... Men 30kWh batteripakke frister jo.

PokerFjes

Sitat fra: torkil på lørdag 26. september 2015, klokken 19:35
Prøvekjørt en gang til. Det er en fin bil, men ble litt i tvil. Hadde håpet på at eGolfen skulle ha en del bedre rekkevidde. Kjørte samme tur med en i3 (Trondheim - Storlien), og hadde igjen mer på batteriet med i3. Det gikk med 5km margin på eGolf, som gjorde at jeg fikk kjent litt på rekkeviddeangsten. BMWen er jo også mye smartere siden den selv skjønner hvor krevende terrenget er og estimerer rekkevidde etter det. Så bedre rekkevidde, smartere rekkeviddeestimering og rattvarme er de største ulempene med eGolf. Vurderer en ny titt på Kia og Leaf 2016. Kia mangler app og ACC, og Leaf mangler ACC og et penere ytre... Men 30kWh batteripakke frister jo.
Har du mer info om hvordan i3 vet hvor krevende terrenget er? Har i3 høydedata tilgjengelig for beregning i GOM?
Jeg Jeg har ikke tenkt så mye over vektforskjellen på i3 og e-Golf, men den er jo ganske formidabel. Golfen er 315kg tyngre enn i3, hele 25%. Når det blir mange høydemeter så betyr vekten en del.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

torkil

Sitat fra: PokerFjes på lørdag 26. september 2015, klokken 21:14
Har du mer info om hvordan i3 vet hvor krevende terrenget er? Har i3 høydedata tilgjengelig for beregning i GOM?
Jeg Jeg har ikke tenkt så mye over vektforskjellen på i3 og e-Golf, men den er jo ganske formidabel. Golfen er 315kg tyngre enn i3, hele 25%. Når det blir mange høydemeter så betyr vekten en del.

Nei, vet ikke hvor den henter data fra, men det er jo i Google maps også, hvertfall hvis man legger opp sykkelturer. BMW beregnet 12km i rest når jeg var fremme på Storlien (600moh), og den hadde 11km. Rekkevidden på returen var mye større. Man må selvfølgelig legge inn destinasjon for at den skal ta hensyn til terrenget, men det virker veldig kjent å ha...!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA