Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny ladeapp for iPhone

Startet av franvalseca, torsdag 15. oktober 2015, klokken 09:43

« forrige - neste »

franvalseca

Hei,

jeg har fått en ladekabel som vises ikke å være optimal for å lade med forskjellige stikontakter (6A/10A/16A). Min kabel er en Dostar DSS-EV-P som så vidt jeg vet bare lader på 16A. Derfor onsker jeg å skaffe meg en optimal ladekabel ift. stikontaktene, men også til bra kvalitet og isolering (med tanke på vintertiden). Har sett at det finnes mange marker til forskjellige priser, men hvilken synes dere er "the cable"?


TB

Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

SUNPWRD

Jeg har og bruker flittig en Dostar. Den slipper gjennom 16a om jeg bare plugger den i, men om jeg holder inne knappen kan jeg endre trinnløst fra 6 til 16. Dette mener jeg er optimalt da du kan lade så "fort"/sakte som det passer..
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

franvalseca

Sitat fra: Argi på tirsdag 15. september 2015, klokken 08:09
Jeg har og bruker flittig en Dostar. Den slipper gjennom 16a om jeg bare plugger den i, men om jeg holder inne knappen kan jeg endre trinnløst fra 6 til 16. Dette mener jeg er optimalt da du kan lade så "fort"/sakte som det passer..

Hei Argi, den jeg har er også en "Dostar DSS-EV-P" Har hørt at den er regulerbar men har ikke prøvd det selv. ER det slik, det er bare å holde knappen inne og teller antall lys blink = antall A. den er alltid på 16A om man ikke gjør noe. Det høres nesten litt ukomfortabel. Hvordan funker det for deg?

SUNPWRD

Min funker slik:

Jeg setter stikkontakten i støpselet i veggen.

Så holder jeg inne knappen på håndtaket (den en må trykke inn for å trekke ut håndtaket fra bilen)

Etter noen sekunder begynner den grønne lysdioden å blinke veldig raskt.

Etter enda noen sekunder begynner den å blinke sakte, ca 1 blink/sek.

Nå må en telle antall sakte blink og slippe knappen på det ønsket tallet som også er Amperetallet. Så om en slipper etter 9 (sakte)blink lar kabelen bilen trekker 9 A gjennom kabel(håndtak).

Deretter kan håndtaket plugges i bilen.

OK? Gå ut og test nå!  :D
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

Mr.Zero

Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

elektrolux

Egentlig litt rart at det er slik, for en skulle tro at kontakten en stikker i veggen ville vært stikkontakten, og den som er mottaker støpselet, men det er som Mr Zero påpeker motsatt. ???
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

SUNPWRD

Hvor er rødme fjes når en trenger det!?  :D
Da lærte jeg noe nytt i dag og.
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

Mr.Zero

Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA