Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Brorson, torsdag 15. oktober 2015, klokken 08:53

« forrige - neste »

Brorson

3irikur

Spør du fordi du har en ødelagt leaf med fungerende batterier?

Har ikke Nissan en panteordning da?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

nr1rayner

Ligger en egen kjøp/salg-del her på forumet, har du postet der også? ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Brorson

Ok, har funnet en batteri pakke på bilopphogningsverksted som jeg hadde planer om å kjøpe!
Men trenger ikke nytt batteri nå, og vet ikke hvordan det blir å lagre det noen år, til min USA import trenger det??

nr1rayner

"kjekt å ha" som Øystein Sunde synger...
Skal du lagre det over tid bør du vel ha mulighet til å lade og sjekke det innimellom. Havner det ned på 0% er det vel vanskelig å få liv i igjen..
Trondheim

Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

jkirkebo

Sitat fra: Brorson på mandag 14. september 2015, klokken 10:26
Ok, har funnet en batteri pakke på bilopphogningsverksted som jeg hadde planer om å kjøpe!
Men trenger ikke nytt batteri nå, og vet ikke hvordan det blir å lagre det noen år, til min USA import trenger det??

Det er neppe å anbefale å lagre i mange år, batteriene slites både av bruk og av aldring.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Brorson

Takker for tipsa, er det noen som vet hva det koster å bytte batteri!
Om en kjøper en billig Leaf som har dårlig batteri og sett inn dette så kunne en få en brukbar bil?

nr1rayner

Har vel vært snakk om ca 40.000 nytt, hvis ikke 60..? Deromkring i hvert fall etter hva jeg har lest ;)
Trondheim

Brorson

Nå mente jeg bare jobben, om jeg har batteriet ?

nr1rayner

Sitat fra: Brorson på mandag 14. september 2015, klokken 11:49
Nå mente jeg bare jobben, om jeg har batteriet ?

Ahh  ;) Har ikke peiling.. Har lest en plass antall timer, men husker ikke om det var 3 eller 30 :P Men tror det var godt under 10 timer..
Hør med forhandler? Men du er sikkert omtrent den første som spør, så ikke sikkert de har noe klart svar til deg.. ;)
Trondheim

Brorson

Christer

Hadde vært spennde å høre hvordan dette går,,, hva det koster å skifte batteripakken, hvorfor vedkommende trengte å skifte, etc etc

:)
-----------------------------------

Nissan Leaf Nordic 2015 - lev medio mai

jj44nn

Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA