Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av larsa, onsdag 14. oktober 2015, klokken 18:05

« forrige - neste »

larsa

Vi skal 6 måneder til Australia, å frakte med oss vår Model S blir nok både for vanskelig og dyrt. Er det noen som har erfaring eller tips til løsniger langstidslagring av Model S?

DaTwister

Sett i laderen.. sett ladegrensen på 50%. Enjoy

RaBalder

La bilen stå med ladekabel i, sett ladegrense på 55% og sjekk en gang i uka med telefon.

Alternativt instrukser til noen som kan se til bilen hver 14. dag.

julienx2k2

MeTesla

Selg den og kjøp ny når dere kommer hjem. ..

petersv

Bortsett fra styret er nok det beste å selge.

Tuxedo

For 6 mnd hadde jeg helt klart ikke solgt.  Mye enklere å finne en lagringsplass med stikkontakt.  Som nevnt før, plugg i og sett lading til 50% (og gjerne nedjuster trekket til 4-5 A, den skal bare vedlikeholdslade).  Så sjekker du med appen en gang i uken.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

ToWalkOrDrive

Sitat fra: larsa på søndag 13. september 2015, klokken 20:32
Vi skal 6 måneder til Australia, å frakte med oss vår Model S blir nok både for vanskelig og dyrt. Er det noen som har erfaring eller tips til løsniger langstidslagring av Model S?

Jeg ville hørt med Tesla om det finnes en preserveringsprosedyre, evt om de utfører det. Det første jeg tenker på er bremsene, og om de bør ha ekstra fett/olje på skivene eller noe sånt (må selvfølgelig fjernes før bruk). Kommer sikkert og an på hvor den lagres. Dersom den skal stå i en garasje så er det generelt slik at firmaer som lagrer ofte har litt varme på for å unngå at litt varmere og fuktigere luft kommer inn utenfra, og at det kondenserer da kald luft ikke klarer å holde på vann like godt som varmere.

Kan og være at hjulene og/eller motoren, samt det elektroniske håndbrekket bør brukes med jevne mellomrom. Ser på min bil at det kan henge seg opp etter få dagers parkering. Tror jeg ville fått en kompis til å ta bilen ut på søndagsturer en gang i uken.

Alternativt kan du høre med din lokale Teslabutikk om de ønsker å leie den til å stå i vinduet på butikken mot at de betaler 1400,- i måneden og utfører preserveringsvedlikeholdet.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Thor2014

Jeg ville satt den i high og puttet noe treklosser under og senket bilen igjen.
Da slipper du flat spots på dekkene. 50-60% på batteri med kabel i bilen.
Sett bilen i tow slik at brekket ikke går på.
I tillegg ville jeg gjort som over, hør med Tesla om lagring.

sven erik

hør med tesla de vet det meste de  kan sikkert lagre den og  ta en tir med den uten alt for mye kostnad

larsa

Å selge bilen er lite aktuelt. Vurderer heller å låne den bort et halvt år. Jeg skal høre med Tesla om de har forslag.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA