Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading på ferger

Startet av Carl Anton Stenling, tirsdag 13. oktober 2015, klokken 22:12

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

Stiftelsen Electric vehicle union ledet av Rune Haaland ser ut til å ha meldt oppbud nylig. Er det noen som har mer informasjon om hva som har skjedd?
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

goggo


Vel, ikke innlevert regnskap til BRREG for 2014, og kostnader som øker raskere enn inntekter for årene før det....
http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=997559487
http://www.purehelp.no/company/account/electricvehicleunion/997559487


Fant forøvrig en interresant formulering angående Arctic Roads når jeg så på websiden http://www.evunion.eu/projects.html#articroad
Norway could be the first country on earth with a future proof EV fast charging infrastructure with robust charging stations of normally 4-8 universal chargers with scale able effect from 100-200 kw. 320 locations with a density of 30-50 km will cover the entire country.  The network will be owned and maintained by the EV users through a voluntary membership fee that will provide unlimited use of power and energy from solar, wind, hydro and bio power, documented according to the system for Guarantees of Origin.

Kan se ut som om vi har funnet ut hvem som er den mystiske pengesterke bakmannen/eieren i Arctic Roads, det er nemlig meg og deg og de andre elbilistene i Norge :)

Og så unlimited use of power and energy da gitt...   Hvem var det som påsto at vi nordmenn er trauste fiskere og bønder med begge beina godt planta på jorda til enhver tid?


Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Kent

Sitat fra: goggo på søndag 13. september 2015, klokken 09:52

Vel, ikke innlevert regnskap til BRREG for 2014, og kostnader som øker raskere enn inntekter for årene før det....
http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=997559487
http://www.purehelp.no/company/account/electricvehicleunion/997559487


Fant forøvrig en interresant formulering angående Arctic Roads når jeg så på websiden http://www.evunion.eu/projects.html#articroad
Norway could be the first country on earth with a future proof EV fast charging infrastructure with robust charging stations of normally 4-8 universal chargers with scale able effect from 100-200 kw. 320 locations with a density of 30-50 km will cover the entire country.  The network will be owned and maintained by the EV users through a voluntary membership fee that will provide unlimited use of power and energy from solar, wind, hydro and bio power, documented according to the system for Guarantees of Origin.

Kan se ut som om vi har funnet ut hvem som er den mystiske pengesterke bakmannen/eieren i Arctic Roads, det er nemlig meg og deg og de andre elbilistene i Norge :)

Og så unlimited use of power and energy da gitt...   Hvem var det som påsto at vi nordmenn er trauste fiskere og bønder med begge beina godt planta på jorda til enhver tid?


Hugo

Vil det si at man ikke kun kjøper tilgang til hurtigladerne om man er medlem av AR, men at man også kjøper andeler av selskapet?

Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

goggo

Sitat fra: Kent på søndag 13. september 2015, klokken 19:11
Vil det si at man ikke kun kjøper tilgang til hurtigladerne om man er medlem av AR, men at man også kjøper andeler av selskapet?

Nei, det er ikke slik at "medlemmene" i AR eier andeler i selskapet, og det skal de nok være glad for da det ikke ser ut til at selskapet er så mye verdt for tiden....

http://www.purehelp.no/company/account/arcticroadsas/912460681

Aksjekapitalen er borte for lengst, og det forundrer meg egentlig at den nye revisoren i selskapet kunne godkjenne regnskapet.  Hadde vært interessant å se revisors noter til regnskapet.

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

TorC

Det kunne jo vært interessant å se hvem de fikk de 2,5 mio fra. Og hvem som var den ene ansatte var, og hvorfor vedkommende fikk 800 000,- i lønn i noe som skulle fremstilles som en NGO...

Med tanke på at Rune og Frank Hugo er gamle kompiser så forundrer det meg jo ikke om EVU er den "rike onkelen" AR har mumlet om...

Hadde de bare brukt litt mindre tid på å campe i telt, og litt mer tid på å tjene penger så kanskje de kunne gjort en forskjell...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Leif1

Sitat fra: goggo på søndag 13. september 2015, klokken 09:52

Vel, ikke innlevert regnskap til BRREG for 2014, og kostnader som øker raskere enn inntekter for årene før det....
http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=997559487
http://www.purehelp.no/company/account/electricvehicleunion/997559487


Fant forøvrig en interresant formulering angående Arctic Roads når jeg så på websiden http://www.evunion.eu/projects.html#articroad
Norway could be the first country on earth with a future proof EV fast charging infrastructure with robust charging stations of normally 4-8 universal chargers with scale able effect from 100-200 kw. 320 locations with a density of 30-50 km will cover the entire country.  The network will be owned and maintained by the EV users through a voluntary membership fee that will provide unlimited use of power and energy from solar, wind, hydro and bio power, documented according to the system for Guarantees of Origin.

Kan se ut som om vi har funnet ut hvem som er den mystiske pengesterke bakmannen/eieren i Arctic Roads, det er nemlig meg og deg og de andre elbilistene i Norge :)

Og så unlimited use of power and energy da gitt...   Hvem var det som påsto at vi nordmenn er trauste fiskere og bønder med begge beina godt planta på jorda til enhver tid?


Hugo

Pussig, de har jo egentlig beskrevet superladernettverket.
Eneste forskjellen er vel at der er det en bil som må til for å få "green card."
Konvertitt fra S til X

arnkl

Sitat fra: goggo på mandag 14. september 2015, klokken 09:11
Nei, det er ikke slik at "medlemmene" i AR eier andeler i selskapet, og det skal de nok være glad for da det ikke ser ut til at selskapet er så mye verdt for tiden....

http://www.purehelp.no/company/account/arcticroadsas/912460681

Aksjekapitalen er borte for lengst, og det forundrer meg egentlig at den nye revisoren i selskapet kunne godkjenne regnskapet.  Hadde vært interessant å se revisors noter til regnskapet.

Hugo

Eg spanderte 57 kr for å få tilgang til årsrekeskapet til AR frå brreg. Det ligg vedlagt.

Merkeleg selskap. Ingen tilsette i eit selskap som skal drifte hurtigladarar. Eigenkapitalen tapt, og styret "arbeider aktivt med å skaffe ny eigenkapital". Leverandørgjeld på det dobbelte av likvide midlar, og likevel skriv dei at "den likviditetsmessige stillingen er tilfredsstillende".

Ingen revisorrapport er vedlagt. Eg trudde det var eit krav.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

torkil

Hva er linken mellom Electric Vehicle Union og Arctic Roads..?

arnkl

Linken er vel at Arctic Roads sitt luftslott om 320 hurtigladarar er lista opp under "EVU projects".
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

goggo

Takk til @Arnkl for at du tilfredstilte min nysgjerrighet :)

Jeg la merke til at det ikke var noen revisor note levert inn med regnskapet, men så gikk det plutselig opp for meg at med de nye AS reglene så er det vel ikke krav om at revisor skal godkjenne årsregnskapet når omsetningen er under 5 mill.

Og jeg synes fortsatt det er merkelig at forutsetningen om fortsatt drift er tilstede slik som daglig leder skriver i sin årsmelding, men daglig leder har kanskje "lov" til å være mer optimistisk en det en revisor kan tillate seg?   :-\

Ellers så er det jo slik at Enova sier de vil vurdere regnskapstallene for de to siste år før de bestemmer hvem som skal få tildelt midler til de neste utbyggingene, så vil kan vel være ganske sikre på at AR i sin nåværende form ikke vil få flere midler fra staten til å bygge hurtigladere.

Og ja; vi diskuterer AR i feil tråd nå, men det er jo artig lell...

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

sven erik

husk på at dette er bare den norske  avdelingen som er konk  ikke resten 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA