Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: i3 - baklys på dagtid

Startet av kodalse, tirsdag 13. oktober 2015, klokken 20:46

« forrige - neste »

kodalse

Den senere tiden har det versert mange tråder med informasjon om ny Nissan Leaf introdusert i USA, Ny Nissan Leaf i Europa...
Videre spekulasjoner om erstatnings batteripakke for eksisterende modeller og selvsagt sammenligninger med andre elbiler.

Men hvor er Nissan Norge?

Hvorfor i alle dager introduseres ikke dette samtidig i det eneste landet hvor elbilandelen er milevis foran alle andre?
Her er det markedsavdelinger som ikke har fulgt med i timen i det hele tatt.
Det nærmer seg rett og slett latterlig fra et firma som forsøker å fremstå som inovativ (i 2011 var de det), men som de senere årene har "hvilt på sine laurbær"!

Når bilmerket, med navn etter en Østeriks flyktning, som emigrerte til statene (ok, i dag ville han kommet fra Kroatia), kommer med en elbil i folkelig prisklasse, med minst 30 mils effektiv rekkevidde og sikkert mulighet for hengerfeste, er det ingen som helst tvil hva som vil bli foretrukket.

Nissan! Dere må våkne og komme med noe som IGJEN setter de øvrige bilprodusentene i skyggen. Dere har vist at dere kan, men tar ikke inn over dere at det er en utvikling som skjer.

Suksess bygges hver dag! Det er ikke noe man hviler på i fire år.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

ToWalkOrDrive

#1
Hei Kodalse,
Svaret er sikkert at de sparer de største gavene til de flinkeste kjøperne - Norge. Ettersom vi er et så langstrakt land så hopper de over 2016-modellen og lanserer 2017-modellen eksklusivt til nordmenn nå snart i november 2015 med spesialrabatt til tidligere Leaf-eiere, mot at de er testsjåfører som gir forløpende respons til Nissan, slik at de kan slippe verdens beste elbil til resten av verden et år senere - en bil med 40 mil rekkevidde, raskere motor, valgfri 4wd og hengerfeste, ja. Dette for å unngå Tesla Model S tabben med et uferdig produkt som blir sluppet.

Dette er min teori på hvorfor Nissan Norge ikke har lansert bilen ennå :-)
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

kodalse

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 13. september 2015, klokken 01:02
Hei Kodalse,
Svaret er sikkert at de sparer de største gavene til de flinkeste kjøperne - Norge. Ettersom vi er et så langstrakt land så hopper de over 2016-modellen og lanserer 2017-modellen eksklusivt til nordmenn nå snart i november 2015 med spesialrabatt til tidligere Leaf-eiere, mot at de er testsjåfører som gir forløpende respons til Nissan, slik at de kan slippe verdens beste elbil til resten av verden et år senere - en bil med 40 mil rekkevidde, raskere motor, valgfri 4wd og hengerfeste, ja. Dette for å unngå Tesla Model S tabben med et uferdig produkt som blir sluppet.

Dette er min teori på hvorfor Nissan Norge ikke har lansert bilen ennå :-)

Hehe, ja det ville være den ideelle løsningen  ;D.
Så mens vi sitter her i gledesrus over dette eksklusive tilbudet sitter vel Nissan og klør seg i hodet over hvordan man i fremtiden kan få mer serviceinntekter på senere modeller. Det er jo derfor det går tregt!

Det skulle tatt seg ut å gå på samme kvalitetssmellen en gang til med ingen servicebehov eller utskifting av slitedeler.
I det minste burde noe stabstag, bærekule eller styreledd kunne byttes en gang annethvert år...
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

T-Max

Kl 6 om morgenen den 10.9. sendte Nissan Norge ut denne Twitter meldingen:

Sjekk tweeten fra @NissanNorge: https://twitter.com/NissanNorge/status/641961667681742848?s=09
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

kodalse

Sitat fra: T-Max på søndag 13. september 2015, klokken 15:38
Kl 6 om morgenen den 10.9. sendte Nissan Norge ut denne Twitter meldingen:

Sjekk tweeten fra @NissanNorge: https://twitter.com/NissanNorge/status/641961667681742848?s=09
Wow!!! En tweet!

Hehe, fortsatt forsvinnende lite å finne på hjemmesiden. Ingen specs på ny modell og fortsatt 2015 modeller som er på spesifikasjonene der.
Nissan burde kjørt en massiv kampanje i Norge når det gjelder satsning på elbiler her til lands.
En tweet underbygger kun påstand i første innlegg.

Likevel bør den nye modellen være såpass kjent nå at statistikken fremover sier knapt noe nysalg før leveranse av 2016 modellen.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Gordon Retriever

Sitat fra: kodalse på søndag 13. september 2015, klokken 20:55
Likevel bør den nye modellen være såpass kjent nå at statistikken fremover sier knapt noe nysalg før leveranse av 2016 modellen.

Kynisk betraktet er det kanskje her årsaken ligger: Nissan i Norge har 2015-Leafer på lager og i bestilling og ønsker å selge ut disse uten at kundene napper dem i ermet og spør om ny årsmodell med større batterikapasitet.

Balrog

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 13. september 2015, klokken 01:02
...Dette for å unngå Tesla Model S tabben med et uferdig produkt som blir sluppet.

Hæ?
Bullshit! Skal du slenge dritt om Tesla bruk VGdebatt, ikke et brukerforum som omhandler Nissan Leaf. Jeg fikk av de tidligst produserte TMS og har i likhet med min Leaf ikke hatt annet enn bagatellmessige problemer. På ingen måte et uferdig produkt, men tvert i mot et meget godt produkt med helt ekstreme ytelser og et teknologisk kvantesprang.

Synes for øvrig denne tråden er i overkant negativ. Det er helt normalt at produsenter ikke varsler kommende produkter før nærmere lansering, ellers blir det tilnærmet umulig å selge unna produserte biler, og det vil ramme bruktbilverdiene til dagens Leaf-eiere helt unødig.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Balrog på søndag 13. september 2015, klokken 23:23
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 13. september 2015, klokken 01:02
...Dette for å unngå Tesla Model S tabben med et uferdig produkt som blir sluppet.

Hæ?
Bullshit! Skal du slenge dritt om Tesla bruk VGdebatt, ikke et brukerforum som omhandler Nissan Leaf. Jeg fikk av de tidligst produserte TMS og har i likhet med min Leaf ikke hatt annet enn bagatellmessige problemer. På ingen måte et uferdig produkt, men tvert i mot et meget godt produkt med helt ekstreme ytelser og et teknologisk kvantesprang.

Synes for øvrig denne tråden er i overkant negativ. Det er helt normalt at produsenter ikke varsler kommende produkter før nærmere lansering, ellers blir det tilnærmet umulig å selge unna produserte biler, og det vil ramme bruktbilverdiene til dagens Leaf-eiere helt unødig.

Vel, siden du nevner VG så kan jeg henvise til en artikkel publisert på nettopp denne (jeg har opplevd min andel feil, men baserer mine uttalelser på statistikk og stappfulle verksteder): Ikke "min virker så da må alle virke"-type uttalelser.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-eiere-flere-feil-paa-bilen-men-vi-elsker-den/a/23499930/

"
Dette er problemene har Tesla-eierne opplevd sammenlignet med eiere av ande elbiler:

* Lykter: 16 prosent versus 2 prosent.

* Bremser: 13 prosent versus 4 prosent.

* Infotainment: 11 prosent versus 3 prosent.

* Motorulyder: 18 prosent versus 1 prosent.

* Knirkelyder i kabinen: 29 prosent versus 9 prosent.
"
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

kodalse

Nå derimot har vi mer informasjon tilgjengelig.

"Produksjonen av den oppdaterte Nissan LEAF vil fortsatt foregå ved Nissans fabrikk i Sunderland i Storbritannia, og salget i Europa vil starte i januar 2016. Pris for 30 kWh modellen vil være 16.800,- høyere enn for 24 kWh modellen. Endelig prisliste og spesifikasjoner vil kunngjøres om kort tid."

Takk Nissan  :D

http://www.witro.no/om-witro-bil/nyheter/show/news/id/322
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

nr1rayner

Sitat fra: kodalse på mandag 14. september 2015, klokken 11:40
"Produksjonen av den oppdaterte Nissan LEAF vil fortsatt foregå ved Nissans fabrikk i Sunderland i Storbritannia, og salget i Europa vil starte i januar 2016.

Januar? Det var da sent....
Sannelig på tide med en oppdatering, spesielt etter at det har kommet så mange andre alternativer.
+6kwh og sikkert noen andre oppdateringer er vel kanskje grunn å vente på for de som ikke har handlet enda, men med så sen lansering/oppdatering mister de sikkert mange salg til konkurrenter!??
Spennende å se hva neste modell har å by på, men jeg springer ikke til Nissan for å bytte ut min før ToWalkOrDrive sine prediksjoner er (nær) virkeligheten ;)
Leaf med 4x4, hengerfeste og minst 30 mil oppgitt rekkevidde, ja da spørs det om det bare er å dra opp sjekkheftet (igjen) ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kodalse

Sitat fra: nr1rayner på mandag 14. september 2015, klokken 11:52
Leaf med 4x4, hengerfeste og minst 30 mil oppgitt rekkevidde, ja da spørs det om det bare er å dra opp sjekkheftet (igjen) ;)
Den dagen er det nok mange som stiller seg i køen. Da kan dieseldyret pensjoneres for godt!
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

ironduke

Sitat fra: kodalse på mandag 14. september 2015, klokken 11:40
Nå derimot har vi mer informasjon tilgjengelig.

"Produksjonen av den oppdaterte Nissan LEAF vil fortsatt foregå ved Nissans fabrikk i Sunderland i Storbritannia, og salget i Europa vil starte i januar 2016. Pris for 30 kWh modellen vil være 16.800,- høyere enn for 24 kWh modellen. Endelig prisliste og spesifikasjoner vil kunngjøres om kort tid."

Takk Nissan  :D

http://www.witro.no/om-witro-bil/nyheter/show/news/id/322

Jeg var i kontakt med Nissan og fikk opplyst at forhåndsbestilling starter i morgen 15.9 med leveranser fra og med 02.01.16. Regner med å slenge inn en bestilling så snart det lar seg gjøre  :D
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

endim

Fikk du noe pris da? Alt blir vell gjerne offentligjort imorgen?

ironduke

Sitat fra: endim på mandag 14. september 2015, klokken 17:12
Fikk du noe pris da? Alt blir vell gjerne offentligjort imorgen?

Ingen priser nei. Kommer kanskje i morgen da
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA