Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Løst og fast - rykter -synsing

Startet av Tuxedo, tirsdag 13. oktober 2015, klokken 09:46

« forrige - neste »

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på onsdag 16. september 2015, klokken 20:23
Sitat fra: HåkonN på tirsdag 15. september 2015, klokken 17:17
Forskjellen mellom P85+ og P85D over 50 km/t er stor nok til at man kan gjøre en trygg forbikjøring.

Hvor har du det ifra??
På Bjørn sin video så er det 0.1 sek forskjell ifra 100-160km/h og 0.9 sek ifra 0-100, si at den er 0,6 (med interpolering i hodet) ifra 50-120. Hvilke strekke kan man da trygt kjøre forbi på?

560hk vs Tesla sine 700 i fart

Her "tyvstarter" P85. Likevel er dette er det jeg kaller en trygg forbikjøring. Slik har jeg blitt forbikjørt mange ganger av fossiler.

Når det gjelder det andre klippet ditt glemmes det ofte at hk ikke har nevneverdig betydning om du ikke samtidig oppgir vekt. Men RS7 er raskere ja. Det hadde den neppe vært om P85D hadde hatt de annonserte hestene (muligens holder det med luda-mode).

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

cirys1

Sitat fra: HåkonN på onsdag 16. september 2015, klokken 20:31
Her "tyvstarter" P85. Likevel er dette er det jeg kaller en trygg forbikjøring. Slik har jeg blitt forbikjørt mange ganger av fossiler.

Ja det var den ene videoen der ja, da har du kanskje sett den der P85D knuser en Aventador også da?  ::)

Visst du leser alle de forskjellige testene og tallene rundt om så er det veldig lite forskjell på p85 og p85d i over 50/60 km/t. Man hadde trengt 1km+ for og foretatt en forbikjøring/frakjøring, håper ingen er så rævholl at de kliner inn gassen når man ser noen prøver og kjøre forbi.

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på onsdag 16. september 2015, klokken 20:53
Sitat fra: HåkonN på onsdag 16. september 2015, klokken 20:31

Ja det var den ene videoen der ja, da har du kanskje sett den der P85D knuser en Aventador også da?  ::)

Visst du leser alle de forskjellige testene og tallene rundt om så er det veldig lite forskjell på p85 og p85d i over 50/60 km/t. Man hadde trengt 1km+ for og foretatt en forbikjøring/frakjøring, håper ingen er så rævholl at de kliner inn gassen når man ser noen prøver og kjøre forbi.

Forskjellen kommer frem i videoen, og ja selvfølgelig kan det tidfestes på papir om man finner det av mer interesse enn å se forskjellen "live".

Dine argumenter om rumper og italienske supersportsbiler skal få bestå ubesvart.  :)

cirys1

Sitat fra: HåkonN på onsdag 16. september 2015, klokken 21:42
Forskjellen kommer frem i videoen, og ja selvfølgelig kan det tidfestes på papir om man finner det av mer interesse enn å se forskjellen "live".

Hadde vært fint om du kunne funnet flere kilder til dine uttaleser, siden de aller fleste kilder jeg har sett ikke presenter den videoen.

Du skulle egentlig vært veldig fornøyd visst du synes dragtimes er en troverdig kilde, da har du lite og klage over.

http://www.dragtimes.com/blog/tesla-model-s-p85d-insane-vs-sport
3,17 på 0-60Mph er vell godkjent for deg..  ::)

691

Sitat fra: cirys1 på onsdag 16. september 2015, klokken 21:53

Hadde vært fint om du kunne funnet flere kilder til dine uttaleser, siden de aller fleste kilder jeg har sett ikke presenter den videoen.

Du skulle egentlig vært veldig fornøyd visst du synes dragtimes er en troverdig kilde, da har du lite og klage over.

Det er ikke 0-60Mph, det er 0-60 mph fratrukket den tid det tager at køre den første fod, hvilket er 0,3s

Så tiden 0-60Mph er 3,47s og det er jo ikke hvad der er blevet solgt :-)

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på onsdag 16. september 2015, klokken 21:53

Jeg har ingen andre kilder enn at jeg nylig har forsøk samme eksperiment selv, og vi kom til samme resultat.

Faktisk ble jeg skuffet. Skulle jo parkert P85 enda mer. Om du har noen klipp som demonstrerer samme øvelse, så kom gjerne med de. Men kanskje i en passende tråd der det er litt mer on-topic? :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA