Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av kjølholdt, tirsdag 13. oktober 2015, klokken 08:09

« forrige - neste »

kjølholdt

Da vil jeg slå et slag for en kjempekombinasjon. Elbil og elsykkel. Ja jeg synes det er kjekt å kjøre Tesla . Men det blir jo ikke mye trim av å trø ned watt pedalen . Derfor gikk jeg til anskaffelse av et ombyggingskitt til min hybrid sykkel. Som en del andre har jeg mye logistikk på ettermiddagen . Dvs man kan ikke bruke et par timer på å sykle til og fra jobb hver dag. Løsningen ble da å bygge om til El sykkel. Dette medfører at jeg nå kan sykle til og fra jobb hver dag. Distanse 15 km hver vei. Tid med bil 25 min , med El sykkel 23 min til jobb. Hjem 25 min med bil , 25 min med El sykkel.
Og før hylekoret om at dette ikke er trim begynner. Trør du hele veien med og det må du for å få oppgitt tid , gir dette god utholdenhetseffekt. Og definitivt mer effekt enn å sette baken min inn i teslaen og kjøre til jobb .
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Thor2014


hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

turfsurf

Lurer på å bygge om en av syklene selv. Kjekt når man skal dra vogn. Sykle til jobben gjør jeg allerede, så da måtte det vært en motor uten 25km/t begrensning for å få økt snittfart.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

kjølholdt

Jeg bygde om med et 1000 watt kit fra rezer. Bestilte fra norsk nettbutikk med tanke på Evt reklamasjoner. Må være 1000 watt skal det konkurrere med bil som transportmiddel. Husk bare på å få 52-53 tagger på største krankhjul foran.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

petersv

Tipper http://www.rezer.no/products/elsykkelkit-1000wlcd + http://www.rezer.no/products/lithiumbatteri-116-ah-48volt

For litt mer penger får man komplett elsykkel med innebygget batteri i ramma, men er jo bedre for miljøet å konvertere ;)

amund

Enig! Jeg elektrifiserte en gammel downhill jeg brukte alt for sjelden. Vips - ny moro!

Men nå trenger jeg sykkelstativ til Tesla som tåler ~30 kg sykkel... forslag?
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Toonster

Sitat fra: amund på lørdag 12. september 2015, klokken 15:07
Enig! Jeg elektrifiserte en gammel downhill jeg brukte alt for sjelden. Vips - ny moro!

Men nå trenger jeg sykkelstativ til Tesla som tåler ~30 kg sykkel... forslag?

Du skal jo sykle med den, ikke ha den på taket  :D

kjølholdt

Ja det er jeg klar over.Har det i samme kategori som at jeg kan miste lappen hvis man kjører for fort med bil.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

RaBalder

Man lager styreboksen selv. Med alle de normale funksjonene.
Også legger man på en switch mellom 1000W og 250W som maks med en fjernkontroll.
Så om den skal testes f.eks. på en dyno for å sjekke effekten, så får dem aldri mer enn 250W utav den.

Man kan sikkert lage noe automatikk som detekterer nærhet til en mobiltelefon.

  • mobiltelefon detektert => 1000W
  • mobiltelefon ikke detektert => 250W

Jeg vil se den purken som begynner å analysere styreprogrammet på en elsykkel  ;D

Thor2014

Det er det vel biltilsynet som gjør etter at politiet har beslaglagt sykkelen til han som kom syklende i 50 km/t.

kjølholdt

Og nå er det 25 år siden sist jeg ble stoppet av politiet på sykkel, så jeg er villig til å ta risikoen. Videre  sykler jeg i veibanen og ikke på sykkelsti og er den myke trafikanten i forhold til bilen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

jazzwheel

Eller i samme gate som å justere turbotrykk på en fossilbil. Er vel ikke spesielt ofte politet tar bilen og sjekker den på en dyno... Man kan vel miste lappen av å sykle for fort også. Merker meg at det nå altså finnes en wattgrense på sykkel, men ikke promillegrense. Fine greier!

Mippen

#13
Elsykkel og elbil er en fin kombinasjon.
Fremtiden er elektrisk.

fmm1000

Smid et Nitro batteri på og du kan køre 40 kmh :-).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA