Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mode 2 ladekabel

Startet av pladask, mandag 12. oktober 2015, klokken 10:32

« forrige - neste »

pladask

Er det noen som har turt å kjøre denne strekningen? Skal jo gå greit i antall km men det er jo ingen lademuligheter på veien...

vbl

Jeg har prøvekjørt e-Up hjemmefra til jobb (Trondheim - Meldal) i november som er en strekning på 87 km og det ble en heller kald affære da jeg kjørte i Eco-modus og jeg mener at batterimåler var akkurat på rødstreken da jeg kom fram på jobb, så det ble e-Golf for meg.

Nå vet jeg ikke hvor stor forskjell det er i batterikapasitet mellom e-UP og e-Golf og om disse erfaringene kan overføres til e-UP men min erfaring med e-Golfen er at jeg bruker halve batteriet på strekningen Trondheim - Meråker som er 80 km og så kan det gå opptil halvparten av dette igjen (altså Trondheim - Meråker-forbruket) på de siste 24 km som har e høydeforskjell på ca 350 m.

Du kan jo se litt på tråden for e-Golf hvor jeg har skrevet litt om mine erfaringer med Golfen:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21548.msg389575.html#msg389575

Men hvis du skal prøve så tror jeg løpet er kjørt for i år og at du bør vente til skikkelig varmvær neste sommer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA