Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppdatering av connected pr usb

Startet av Brorson, søndag 11. oktober 2015, klokken 22:06

« forrige - neste »

Brorson

Finnes det overgang kontakt som passer type 1 kontakt med vanlig støpsel i den andre enden?
Har en overgang til en Nissan lader fra USA, men den passer ikke inn type 1 kontakten!

OlavEmil

Er det ikkje dette som blir levert med alle Kia, Nissan og trilling elbil? Vanleg støpsel til å setje i stikkontakten i eine enden, og type 1 plugg til å stikke i bilen i andre enden?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Brorson

Ok, beklager, jeg blander sikkert, da er det type 2 som går til kontakten da?
Fra den vil jeg ha overgang til husmor kontakt, så kabelen kan lade på stolpe og vanlig hjemme!

OlavEmil

Har du ein type 2 til type 1-kabel? Altså ein sånn?



Og ønskjer overgang frå vanleg stikkontakt til type 2?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Elbilgrossisten

Elbilgrossisten AS
www.Elbilgrossisten.no

Brorson

Det er rett, derfor hadde jeg håpet at det skulle finnes en overgang så jeg kunne annvendt den hjemme også!

OlavEmil

Ah. Det let seg nok ikkje gjere. Type 2 til type 1-kabel har ikkje "kladd", som snakkar med ladaren i bilen og blir einig med den og sikringsskapet i huset kor mykje straum som skal gå gjennom kabelen.

Du kan montere ladeboks med type 2-kontakt som du kan setje kabelen i. Men då er det både billigare og enklare å få seg ein ladeboks med fast kabel som du berre kan setje rett i bilen.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Elmo

Sitat fra: Brorson på fredag 11. september 2015, klokken 14:39
Det er rett, derfor hadde jeg håpet at det skulle finnes en overgang så jeg kunne annvendt den hjemme også!

"Overgangen du er ute etter en rett og slett en type2 ladestasjon, feks denne. Og det er dessverre ikke billig, men bra å ha.
Billigste alternativet er kanskje jkirkebos byggesett, beskrevet her
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Brorson

Jeg takker for forslagene, inget must å få til en slik løsning!
Rav'n fungerer bra med den stillbare Nissan lader fra 10-20amp pluss en Toyota lader 10 amp og en 1-2 kabel!
Bytter vell min andre stillbare Nissan lader med min svigerdatter, så får jeg klare meg med hennes 10a!
Det funkar for meg!

Trekkoppbil

#10
Dersom du kun er ute etter en kabel med J1772-plugg i den ene enden, og Schuko i den andre, uten noen evse, så finner du det på aliexpress.
Jeg kjenner ikke til hvilke biler som kan lades uten pilotsignal.  På enkelte biler biler kan man velge maks strømstyrke i bilen, og da burde pilotsignalet bli nesten overflødig. Ulempa med en enkel kabel er berøringsfare i J1772-kontakta.

I USA for du forresten kjøpt Chademo-kontakt til å montere i RAV.

elektrolux

Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 14. september 2015, klokken 23:11
Dersom du kun er ute etter en kabel med J1772-plugg i den ene enden, og Schuko i den andre, uten noen evse, så finner du det på aliexpress.
Jeg kjenner ikke til om det er biler som kan lades med en sånn løsning.

Sannsynligvis kun de eldste bilene fra før 2013.  Grunnen til det er enpolt brytning av strømmen til bilen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 15. september 2015, klokken 06:53
Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 14. september 2015, klokken 23:11
Dersom du kun er ute etter en kabel med J1772-plugg i den ene enden, og Schuko i den andre, uten noen evse, så finner du det på aliexpress.
Jeg kjenner ikke til om det er biler som kan lades med en sånn løsning.

Sannsynligvis kun de eldste bilene fra før 2013.  Grunnen til det er enpolt brytning av strømmen til bilen.

Slike kabler bryter ikke strømmen i det hele tatt, det er snakk om Mode 1 lading. Fungerer sikkert på noen småbiler solgt lokalt i Kina eller lignende.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA