Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skift til vinterhjul- fikk de ikke på

Startet av Baard, søndag 11. oktober 2015, klokken 16:53

« forrige - neste »

Rav4_EV

Ring meg du, Baard, så finner vi ut av det en kveld.

Dårlig jording er ikke tema. Lask på trafo gjør at all annen jord er irrelevant.

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Baard

Sitat fra: Rav4_EV på mandag 14. september 2015, klokken 19:42
Ring meg du, Baard, så finner vi ut av det en kveld.

Dårlig jording er ikke tema. Lask på trafo gjør at all annen jord er irrelevant.

Bra tilbud. Det skal jeg gjøre. Nå har PodPoint sagt de skal bytte laderen nok en gang - har liten tro på at det vil fungere.
Renault Zoe, 2014

v-i-c

Sitat fra: Baard på mandag 14. september 2015, klokken 20:36
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 14. september 2015, klokken 19:42
Ring meg du, Baard, så finner vi ut av det en kveld.

Dårlig jording er ikke tema. Lask på trafo gjør at all annen jord er irrelevant.

Bra tilbud. Det skal jeg gjøre. Nå har PodPoint sagt de skal bytte laderen nok en gang - har liten tro på at det vil fungere.

Hva er det som må måles?

Hvor skal det måles?

Hvilket resultat  bør eventuelle målinger gi ved ok anlegg?

Hvilke måleinstrumenter anbefales det at det brukes?

Er dette noe vanlige folk kan måle på forsvarlig vis?

Det kan jo være greit at man får en liste over hvilke måleresulater som gir ok ladning og hvilke som er tilstede på de steder der det eventuelt er problemer med ladning.

Hvilke parametere er det at ZOE tester på.
Har noen informasjon om hvilke tester ZOE utfører før lading starter
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

oepark

Har også ladeproblemer på en Zoe, levert i Juni 2014.
Motor Forum har nå bruke over tre måneder for å finne at det må være en feil med PodPointen hjemme hos meg.
Installasjonen ble gjort av InfraTek, men på spørsmål om de kan komme å sjekke svarer de at de ikke lenger supporterer PodPoint.

Hvem skal jeg ta kontakt med da ? Bor på Lørenskog.
Renault entusiast

morten69

ring Renault Norge og spør hvem du skal kontakte.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

oepark

Har vært i kontakt med podPoint direkte via
norway@pod-point.com

Fikk svar på norsk nesten umiddelbart på telefon fra England !

Skal prøve å lade bilen i dag etter at den har vært hos Motor Forum i over tre måneder.
Skal sende status tilbake til PodPoint.

Renault entusiast

oepark

Etter at jeg fikk igjen bilen rett før jul, har det ikke vært noen problemer.
Da feilen oppstod i August, var den helt umulig. Den ville ikke lade mer en 1%, da kuttet den ladingen.
Denne feilen ble så gjenskapt hos Motor Forum, og de har feilsøkt på bilen. De og Renault har ikke kunne finne noen feil, og etter tre måneder (og da jeg ville ha en ny bil) fant en tekniker fra Renault ut at det var feil på det elektriske anlegget hos Motor Forum.
Dette ble rettet og bilen ladet opp. Jeg fikk så beskjed om å sjekke anlegget mitt og PodPointen hjemme.
Bilen lader nå uten problemer uten at jeg har foretatt meg noe.

Det jeg ser er at bilen nå kun lader opp til 96%. Dette er det flere som rapporterer, så det er nok noe generelt. Husker ikke at det var slik sist vinter.

Regner nesten med at Motor Forum har gjort noe med bilen, men de vil ikke si det.
Renault entusiast

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA