Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model 3 i media

Startet av kpinaas, søndag 11. oktober 2015, klokken 13:21

« forrige - neste »

THE

Sitat fra: v-i-c på tirsdag 03. november 2015, klokken 20:15
Sitat fra: elektrolux på mandag 02. november 2015, klokken 21:23
De nye kravene fra i høst medførte at overgangene til Schuko, Type 2 og Cee kommer som tilleggsutstyr med "den lille klumpen" som en del av overgangen.

>> Type 2 og Cee kommer som tilleggsutstyr

Vet noen hva som følger med det vi har kjøpt og betalt under betegnelsen "Zaptech lader"
Jeg tar det som en selvfølge at Type 2 og Cee medfølger spesielt den noe stive prisen tatt i betrakning.

Det samme tenker jeg. Hvis de skal ha betalt tillegg for overgang til type 2 så blir jeg mektig irritert. Eventuelle overganger må følge med til den prisen, i alle fall for de som allerede har kjøpt og betalt ladekabelen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Griffel

#106
Sitat fra: v-i-c på tirsdag 03. november 2015, klokken 20:15
Jeg tar det som en selvfølge at Type 2 og Cee medfølger spesielt den noe stive prisen tatt i betrakning.
Jeg tror ikke du finner andre ladekabler med GPS til lavere pris. ;D
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

TM

@Griffel, jeg har hatt mange elbiler, og det eneste som betyr noe for meg er om den lader bilen så raskt som mulig.  Jeg vet at RBI har skrytt denne laderen opp i skyene som en verdens-sensasjon og at 20.000 nærmest er gi-bort pris for dette tekniske vidunderet. Om den har GPS, display eller andre funksjoner tror jeg elbileiere generelt er helt uinteressert i så lenge den lader bilen. En kostbar og avansert ladekabel er nok først og fremst en fordel for de som ønsker å stjele den.

Griffel

Sitat fra: TM på onsdag 04. november 2015, klokken 06:11
En kostbar og avansert ladekabel er nok først og fremst en fordel for de som ønsker å stjele den.
Nå var det jo litt ironisk ment, men akkurat når det gjelder stjeling har jo GPSen den fordel at den forteller hvor den er, slik at du kan få den tilbake om du er rask og sporer før tyven ødelegger sporingssystemet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

v-i-c

Sitat fra: Griffel på tirsdag 03. november 2015, klokken 21:47
Sitat fra: v-i-c på tirsdag 03. november 2015, klokken 20:15
Jeg tar det som en selvfølge at Type 2 og Cee medfølger spesielt den noe stive prisen tatt i betrakning.
Jeg tror ikke du finner andre ladekabler med GPS til lavere pris. ;D

Bra at noen har litt ironi! Ja for det var vel ironisk ment ....  :) :) :) :)

Jeg mener seriøst at det er en selvfølge at nødvendige overganger følger med....
Det ville jo være meget dumt om en må vente et "nytt år" som enklete har gjort på å få levert en spesialtbygget adapter med riktig type støpsel for å kunne klare å plugge den inn et fornuftig sted.

Husk mange ZOE eiere anser 16A enfase ladning som meget sent skal en så måtte ned på 10 A bare fordi en ikke får riktige overgang levert med, blir jo bare for dumt.

Fremdeles ingen pressis informasjon om disse helt vesentlige spørsmål i forhold til laderen
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

THE

Sitat fra: elektrolux på mandag 02. november 2015, klokken 21:23
De nye kravene fra i høst medførte at overgangene til Schuko, Type 2 og Cee kommer som tilleggsutstyr med "den lille klumpen" som en del av overgangen.

Det at "den lille klumpen" er en del av overgangen betyr at en del elektronikk sitter på overgangene, og prisen blir vel deretter? Ser for meg at en overgang til type 2 ikke blir noe billigere enn en 5m type2-type2 kabel, kanskje nærmere prisen til en standard ladekabel for andre elbiler. Hvis jeg skal betale 1000-vis kroner for overganger til en ladekabel som jeg allerede har betalt 16000,- for, så skal det bli ganske høylytt banning i samtale med selger. Det hører også med til historien at jeg fikk ei ekstraregning for montering av PodPoint på 7700,-. 700,- pga lengde på kabel og 7000,-!!! på grunn av avstand fra forhandler til meg. Disse 7000,- fikk jeg ikke informasjon om ved kontraktskriving.

Jeg kan si ganske klar og tydelig at jeg ikke er interessert i flere ekstraregninger for å få mulighet til å lade bilen min.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

TM

@Griffel, jeg ser nå at det var ironisk ment  ;D. Tenkte først at det var en kamuflert RBI ansatt eller forhandler som var ute for å roe gemyttene  ;)
Denne ladekabel historien til RBI begynner uansett å likne en komedie.

chrg

Sitat fra: THE på onsdag 04. november 2015, klokken 09:57
Sitat fra: elektrolux på mandag 02. november 2015, klokken 21:23
De nye kravene fra i høst medførte at overgangene til Schuko, Type 2 og Cee kommer som tilleggsutstyr med "den lille klumpen" som en del av overgangen.

Det at "den lille klumpen" er en del av overgangen betyr at en del elektronikk sitter på overgangene, og prisen blir vel deretter? Ser for meg at en overgang til type 2 ikke blir noe billigere enn en 5m type2-type2 kabel, kanskje nærmere prisen til en standard ladekabel for andre elbiler. Hvis jeg skal betale 1000-vis kroner for overganger til en ladekabel som jeg allerede har betalt 16000,- for, så skal det bli ganske høylytt banning i samtale med selger. Det hører også med til historien at jeg fikk ei ekstraregning for montering av PodPoint på 7700,-. 700,- pga lengde på kabel og 7000,-!!! på grunn av avstand fra forhandler til meg. Disse 7000,- fikk jeg ikke informasjon om ved kontraktskriving.

Jeg kan si ganske klar og tydelig at jeg ikke er interessert i flere ekstraregninger for å få mulighet til å lade bilen min.

Jeg ser jeg kan komme i samme felle som deg snart. Elendig info fra forhandler.
Hvilke avstander fra forhandler snakker vi om i ditt tilfelle?
*******
Renault Zoe

THE

@chrg, jeg bor ganske nøyaktig 200 km fra nærmeste forhandler. Pod point godtok heller ikke at en lokal elektroinstallatør kunne montere trafo og veggboks siden de ikke hadde opplæring fra Pod point.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

fredag

Sitat fra: v-i-c på mandag 02. november 2015, klokken 03:42
Vil det bli "lov" i Norge å legge opp en ny kurs med Schukokontakt på 16A dedikert til Zaptech portable i et hus med IT-strøm?

Nei, det er ikke lov. For nye kurser gjelder max 10A for lading av elbil med schuko, fordi stort kontinuerlig strømtrekk på schuko er en brannfare.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

THE

Sitat fra: fredag på torsdag 05. november 2015, klokken 23:25
Sitat fra: v-i-c på mandag 02. november 2015, klokken 03:42
Vil det bli "lov" i Norge å legge opp en ny kurs med Schukokontakt på 16A dedikert til Zaptech portable i et hus med IT-strøm?

Nei, det er ikke lov. For nye kurser gjelder max 10A for lading av elbil med schuko, fordi stort kontinuerlig strømtrekk på schuko er en brannfare.

Det riktige skal vel være:  ...., fordi stort kontinuerlig strømtrekk på schuko kan være en brannfare under spesielle omstendigheter med slitt stikkontakt eller dårlige koblingsbokser mellom sikringsskap og stikkontakt.

Når det er sagt synes jeg at schuko-lading er en nødløsning, og alle ladepunkter beregnet for elbil burde optimalt vært utstyrt med type2 kontakt.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

pudderjagar

Sitat fra: fredag på torsdag 05. november 2015, klokken 23:25
Sitat fra: v-i-c på mandag 02. november 2015, klokken 03:42
Vil det bli "lov" i Norge å legge opp en ny kurs med Schukokontakt på 16A dedikert til Zaptech portable i et hus med IT-strøm?

Nei, det er ikke lov. For nye kurser gjelder max 10A for lading av elbil med schuko, fordi stort kontinuerlig strømtrekk på schuko er en brannfare.

Sett opp ein blå rund stikkontakt med 3 pinner så får du 16A. Kva du gjer med overganger eller kobbler om på ladekladden er ei anna sak.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Griffel

Sitat fra: pudderjagar på fredag 06. november 2015, klokken 18:46
Sett opp ein blå rund stikkontakt med 3 pinner så får du 16A. Kva du gjer med overganger eller kobbler om på ladekladden er ei anna sak.
Overganger er en nødløsnong og:

Sitat fra: THE på fredag 06. november 2015, klokken 08:51
schuko-lading er en nødløsning, og alle ladepunkter beregnet for elbil burde optimalt vært utstyrt med type2 kontakt.
Ikke hør på de som mener noe annet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

v-i-c

Sitat fra: pudderjagar på fredag 06. november 2015, klokken 18:46
Sett opp ein blå rund stikkontakt med 3 pinner så får du 16A. Kva du gjer med overganger eller kobbler om på ladekladden er ei anna sak.

Grunnen til spørsmålet mitt var de opplysningene som var tilgjennelige på tidspunktet spørsmålet ble stilt
(Kun web-siden til zaptech hvor overgangene ikke nevnes)
(I egen garasje vil jeg nå helst, hvis mulig sette opp et stort rødt stikk med 5 pinner 400V TN og 64A .......   :) ;D :) ;D :))

Jeg ser frem til å motta min Zaptech Portable. Er fremdeles usikker på om overgangen til type2 og CEE16A er inkludert i pakken jeg har kjøpt fra Renault.
Dersom disse overgangene ikke er med i standard pakken fra Renault, vet noen:
-- Hva de vil koste?
-- Hvordan de bestilles?
-- Leveringstid på dem?

Hvem kan egentlig svare Zaptech eller der jeg kjøpte bilen .....?

Når jeg prøver  http://zaptec.com/zapcharger-portable/   får jeg feilmeldingen

Epic 404 - Article Not Found

The article you were looking for was not found, but maybe try looking again!
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Griffel

Sitat fra: v-i-c på fredag 06. november 2015, klokken 19:48
(I egen garasje vil jeg nå helst, hvis mulig sette opp et stort rødt stikk med 5 pinner 400V TN og 64A .......   :) ;D :) ;D :))
Har du en slik mulighet, sett opp entype 2 kontakt og lad uten kladd eller zaptecportable.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA