Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Installere lading i felles garasjeanlegg

Startet av Anita S., lørdag 10. oktober 2015, klokken 18:03

« forrige - neste »

Dexter

Ja, ber bare folk være kritiske.

Kia er ett billig merke.

mo73ro

Sitat fra: Dexter på fredag 11. september 2015, klokken 17:29
Garanti er kjekt det, men har noen bekjente som har kia. De bruker garantien, men får sjelden brukt bilen.

Har selv valgt Leaf som elektrisk bil av tre grunner; god kampanjepris, kunne leveres på dagen og eneste hvor barnevogna fikk plass uten å ta av hjulene (på vogna ja,  ikke på bilen  :P). Så også på e-golf, fikk ikke plass der heller selv om jeg var sikker på at det skulle gå.

Hadde det ikke vært for disse punktene hadde nok valget stått mellom Soul eller  i3.

Men så til poenget angående garanti; Vår andre bil er en Kia c'eed som nå blir fire år og nærmer seg 90000 km. Har hatt den på verksted én gang, da for å bytte ryggekamera som tok kvelden. Ble fikset på garanti uten diskusjon.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

AmocoCadiz

#17
Ville ikke være betenkt over å velge Kia 2016 modell, faktisk heller det motsatte.
Kia er også en del av Hyundai, de er vel verdens 5 største bilprodusent og ikke noen smågutter eller nisjeprodusent i bilindustrien nå.

For vår del vil vi prioritere å velge asiatisk sammenskrudd bil og spesielt Kia med 7 års garanti, som ikke bare er på batteri, men hele bilen.
Kia har åpenbart tatt kvantesprang som bilmerke de siste årene, tror ikke den vellykkede helhetspakken som Kia Soul Ev, er kun et lykketreff.

F.eks. interessant å lese om deres uttesting i forkant av utviklingsprosessen i sprengkulde, hvor bil og varmeanlegg ble skikkelig testet/forbedret i nord Sverige, noe de fleste nå kan oppleve hvor effektivt varmesystemet med varmepumpe i Soul EV er idag.
artikkel finnes på  http://www.dinside.no/926635/elektrisk-kia-soul-kjort-i-sprengkulde
( Når det gjelder kommentar om børsene og Kia kunne jeg også gjerne satset på aksjer i Kia ( og Samsung) ).... ;)

moby666

Kjører Leaf på jobben, men smilet kommer når jeg setter meg inn i Soulen etter jobb :) Soulen er vannvittig mye bedre. Hvis noen mener at Leaf er bedre sammenskrudd så anbefaler jeg noen tester hos diverse leger. Navi/info er milevis bedre på Soul. Skinnkvalitet og soft touch materialer like så.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Dexter

Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 15. september 2015, klokken 22:52
Ville ikke være betenkt over å velge Kia 2016 modell, faktisk heller det motsatte.
Kia er også en del av Hyundai, de er vel verdens 5 største bilprodusent og ikke noen smågutter eller nisjeprodusent i bilindustrien nå.
Kia har åpenbart tatt kvantesprang som bilmerke de siste årene, tror ikke den vellykkede helhetspakken som Kia Soul Ev, er kun et lykketreff.


Det er lov å håpe. Trenger flere alternativer innen el.

generelt biler fra kia har til nå iallefall vært billig biler, med ett ekstremt verdifall.

t4.ravenbird

kia var, men er ikke lenger, en enkel blikkboks.
image tar tid å vende så ennå er de billige og kjøper får mye for pengene;-)

http://www.autonews.com/article/20150617/RETAIL/150619864/kia-rises-in-j.d.-power-quality;-japanese-fall-below-average

Anita S.

Takk for mange tilbakemeldinger.

Eg var kanskje kort i spørsmålet mitt. Bruker bilen som pendlerbil Egersund/Tananger på jobb i hovedsak.

Bestemte meg for å vente på ny Leaf.

model3citizen

Sitat fra: Dexter på fredag 11. september 2015, klokken 17:57
Ja, ber bare folk være kritiske.

Kia er ett billig merke.

Hva så? Interiøret i Kia Soul går helt utenpå Leaf uansett. Største minus med Soul er lydkvaliteten i stereoanlegget og litt dårlig sikt bakover (bruk ryggekamera hvis i tvil).

Har til dags dato ikke møtt noen som syntes Leaf er på noen som helst måte pen, det motsatte kan sies om hva de jeg møter sier om Kia Soul. Men Må innrømme at selv syntes jeg ikke den er "all that" utseendemessig. Helt grei, men ingenting i forhold til Lotusen jeg har i garagen ;)
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Panduck

Sitat fra: Dawg Dee-Lux på tirsdag 22. september 2015, klokken 21:38
Har til dags dato ikke møtt noen som syntes Leaf er på noen som helst måte pen, det motsatte kan sies om hva de jeg møter sier om Kia Soul. Men Må innrømme at selv syntes jeg ikke den er "all that" utseendemessig. Helt grei, men ingenting i forhold til Lotusen jeg har i garagen ;)

Synes Leafen er penere enn SoulEV.  Ei veninne nektet å vurdere SoulEV p.g.a utseende, det ble leaf isteden.

Når det skal sies, hadde jeg nok kjøpt SoulEV fremfor Leaf, om jeg skulle kjøpe i dag, og pris / levering var nogenlunde det samme. Utseende på bil betyr ekstremt lite for meg, SoulEV var langt mer komfortabel, selv om jeg ikke likte "gullfiskbolle" effekten som frontvinduet ga. Det er flott med variasjon, ville vært dumt om alle elbiler så like ut.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA