Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 7.0 beta i dag? Noen screenshots?

Startet av kaiat, lørdag 10. oktober 2015, klokken 14:31

« forrige - neste »

Rio

Selgeren husket å nevne for deg at den leveres med enorme bakhjul? ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Bjoris

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 12. september 2015, klokken 21:58
Kan tenke meg at Nissan bare kan drite i å prøve å selge 24kWh batterier etter lanseringen av 30kWh batteriene. Hvis de selger mer enn 2% av 24-versjonen så skal jeg gå baklengs til jobb.

1. Hvem er det som ikke vil betale 7% mer (16800) for 25% lenger rekkevidde?

2. .....når ikke engang Tesla fikk solgt særlig av 60kWh selv om den var 120.000 billigere enn 85kWh....
Du må nok gå baklengs til jobb, Nissan Åsane sier det er ca 50/50 og det er tatt på sengen av dette, har for få 24 og får mange 30...:) Bestilt nettopp en 30... den leveres 5 uker før tilsvarende 24. Tror folk har misforstått noe, bad om bondetilbud på begge og prisforskjellen er bare 20.000, det er jo ren galskap og ikke hive på 20.000 for 3-4 mil ekstra, de kommer til å bli gode å ha mange ganger og vil gjøre at 80% lading er mer enn nok stort sett alltid, slik at batteriet kommer til å ha det bedre også:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

T-Max

#137
Sitat fra: Gizmo på tirsdag 17. november 2015, klokken 20:34
Stemmer det virkelig at heller ikke 2016-leafen har adaptiv cruise control eller blindsonevarsling? IKke engang som ekstrautstyr? Det er veldig rart når Pulsaren har dette, og det er en billigere bil...why?!?!?!?!

Dette stemmer da ikke, Pulsar kan ikke leveres med adaptiv cruise kontroll eller blindsonevarsling? Hvor har du det fra?
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

eltex

nå er det jo ikke egentlig noe rabatt på 30kWh-modellen. Er det noen som aner om det blir noe prisendring på 30kWh ved årsskiftet? Frykter at veiledende kommer til å øke før det kommer noe rabattgreier senere i 2016.
Leaf Acenta 30kWh 2016

Bjoris

#139
Generelt er det ikke rabatt så i prislistene er det 31.800 i forskjell, men jeg tror ikke på prisoppgang. Leaf er en eldre modell, ifht EGolf feks og det finnes så mange Leafs så det MÅ jo begynne å bli vanskelig å få dem solgt også.

Selger jeg bestilte av sa at 24 kWh kom fortsatt til å ha denne kampanjepriser fast, det var det som skulle til for å få solgt dem 30 kWh har ikke solgt på langt nær så bra som de trodde, antakelig fordi 31.800 framstår som for mye å betale for noen få mil lengre rekkevidde, men jeg tror dette vil snu når den nye modellen kommer mer i tester feks blir det spennende om noen kjører Soul, EGolf, i3 og 30 kWh Leaf mot hverandre...

Så tror jeg at selgerene ikke helt ser hva de har å selge heller, jeg snakket med flere hos Nissan og de sier ikke noe om raskere lading, den hevdet at batteriet er helt likt som 24 batteriet så om du ikke hadde behov for noen mil lengre rekkevidde var det ikke noe poeng å kjøpe 30 kWh.

Hvor ble det av info som at med 30 kWh sliter du mindre på batteriet, det har vesentlig bedre garanti, lader raskere som gjør at du både trenger å lade sjeldnere på hurtiglader og det vil gå fortere de gangene du må...

Er er jo også basert på erfaringene Nissan har med dagens 24 kWh så en må jo tro at dette er ett bedre batteri:)

Vel, bra for meg om ikke alle vil ha dette fir jeg tror denne blir MYE lettere å selge i bruktmarkedet om noen år enn 24 kWh!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

eltex

jeg tenkte mer: er det noen som aner noe prishistorikk på hva de har gjort før når de bytter modell? har det pleid å være noe endring ved årsskiftet etc?
Leaf Acenta 30kWh 2016

Bjoris

#141
Jeg tror ikke historien kan forklare hva Nissan gjør i fremtiden. De gjør det som er nødvendig for å få solgt bilen, sånn sett kan det være de må sette ned prisen også på 30 kwh om trenden fortsetter med at få velger den. Det er litt synd for Nissan at det ikke ble gjort en skikkelig facelift av Leafen denne gangen, det ville nok hjulpet på salget, snakker med flere som ikke vil ha Leaf fordi alle andre har det allerede.

Nå er nok grunnen til dette at det kommer en ny modell om ikke altfor lenge, sånn sett er jo også kjøpe av en NY Leaf nå litt sjansespill ifht bruktverdi, men vi tok nå sjansen rett og slett for prisen er så mye lavere enn på de øvrige OG jeg regner med rekkevidden faktisk er klasseledende. Dette batteriet kommer i den nye modellen også, selv om vi nok vil se versjoner med enda større kapasitet da så tror jeg dette blir betydelig dyrere biler

Men med bonderabattens så blir ikke forskjellen fult så stor; 30 og 24; fra 31.800 til ca 20.000 og Acenta til Tekna som normalt er 20.000 går ned til 16.800... 36.800 fra Acenta 24 til Tekna 30 var iallefall vi villige til å spøtte i:)


I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

nr1rayner

Vet ikke om det er nevnt her, men Tekna-hjulene leveres visst på Nordic-utgaven også.
Det er vel kun Nordic og Tekna som har LED nærlys.
Så da MÅ man visst ha 17" og Bose fra fabrikk for å få LED hovedlys...
Skuffende.
LED burde vært standard fra Acenta.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Einar_S

LED hovedlys er ikke noe for norske forhold! Om vinteren tiner ikke rim og snø på lykteglassene. Og de ligger jo nesten flatt så de er allerede i utgangspunktet mer plaget med slikt. Har du halogenlykter så vil varmen tine glassene ganske raskt. Og forskjellen må jo være mindre enn 100W. Hvor mye lengre kommer du med det?

De sier formen har noe med aerodynamikk å gjøre, men jeg hadde en Alfa GTV der lyktene var forsenket i panseret. De samlet ikke snø og rim og ble heller ikke skitne. Det hadde nok designerene allerede spekulert ut, for den hadde ikke hverken lyktespylere eller viskere. Den trengte det ikke! Lyktene vasket jeg når jeg vasket bilen, ellers ikke. Det sier meg at det må ha ligget en luftlomme foran lyktene og dermed også sørget for at de ikke hadde nevneverdig luftmotstand.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA