Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 7.0 beta i dag? Noen screenshots?

Startet av kaiat, lørdag 10. oktober 2015, klokken 14:31

« forrige - neste »

torkil

Sitat fra: Limbeck på onsdag 16. september 2015, klokken 19:21
Jeg tror Nissan ikke vil oppgradere batteri på dagens biler.  Jeg tipper det kommer en versjon av tekna med det nye batteriet til ca 300 000.

??
Det står vel i pressemelding at prisen blir 16800 høyere enn Tekna, som vel betyr 273700...

Burger

Sitat fra: tutti på onsdag 16. september 2015, klokken 19:12
Sitat fra: Limbeck på onsdag 16. september 2015, klokken 18:57
Såklart de ikke vil oppgradere biler. De vil selge nye biler. Det er der pengene ligger
Det spørs, jeg tror de tjener mer på å selge deler.
Siden det er ny type batteri som sikkert ikke kan produseres på samme sted, så virker det dumt å ha en fabrikk ekstra for "gamle" Leaf.

Men ekstra utgifter kan nok taes igjen på høyere pris. Må jo ha nytt batteri om noen år allikevel.  Usikker på om Nissan har gjort det samme med batteri som printerprodusentene har gjort med tonere. Dvs hemmelige protokoller, drm og sinnsykt kåte på å saksøke tredjepartsleverandører på brudd på "intellectual property".
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

kodalse

Enn så lenge er vi fornøyd med Leafen som den står i dag.
Uansett om rekkevidden skulle halveres dekker den det dobbelte av dagens kjørebehov i byen.
Så bilen blir vel i vår eie de nærmeste 10 - 15 årene til den skal skrotes.
Hvem vet om ikke noe skjer på den tiden.
Selv de gamle PSAene kom jo med Litium fra tredjepart etter hvert.
Saxoen min gikk jo effektivt 18 mil på sommern med de batteriene.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Limbeck

Torkild. Ok, jeg har ikke lest pressemeldingen

Reka

Da har Nissan lagt ut prisliste og spesifikasjoner på nye 30 kw leafen. ligger på Nissan.no
Larvik - e-golf

Burger

Phew. Ser at jeg sparte ganske mye på å handle Nordic i august i stedet for å vente på ny modell. 30kwh versjonen blir over 50k dyrere og utafor det vi har råd til i år.

Ganske uvesentlig, men jeg er sær og liker ting bedre når det er et godt kjøp :)
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

mo73ro

Enig med Burger,  det mest geniale med oppdateringen Nissan har gjort nå er at jeg kunne plukke opp en ny Acenta til lagersalg pris.

25% lenger rekkevidde har ingen praktisk betydning for meg i hverdagen. Hadde det kommet en 48 kWt pakke med 250 km reell rekkevidde hadde jeg derimot følt meg lurt....
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

1000kwh

Prisene så jo ikke så ille ut. 263000,- for Nordic..

Reka

ser ut som 2016 modellen endelig kommer med dab også :D Prisene var som forventet. pluss til Nissan at de også viderefører Nordic modellen med 30kw inkl 10 timers lading
Larvik - e-golf

endim

#84
Sitat fra: Burger på torsdag 17. september 2015, klokken 19:19
Phew. Ser at jeg sparte ganske mye på å handle Nordic i august i stedet for å vente på ny modell. 30kwh versjonen blir over 50k dyrere og utafor det vi har råd til i år.

Ganske uvesentlig, men jeg er sær og liker ting bedre når det er et godt kjøp :)

Forskjellen er vell ikke over 50k, men ganske nøyaktig 39.100? 223.900 nå -> 263.000 for 30kw
Edit: Du regna kanskje med vinterhjul, som jo faktisk utgjør en forskjell på ca 10.000 så da blir det over 50k:) Beklager.

Hva tror dere import modellen kommer til å legge seg på, og tror dere den kommer i januar?

Mazzbot

Hvor på nettside kan man se pris ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .


Mazzbot

Ser ut som det blir en Acenta med 30kw batteri på meg :) !!!
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Smasher

Sitat fra: nime01 på torsdag 17. september 2015, klokken 22:33
30kW Acenta: 250.000kr + 6,6kW 7.500kr + vinterhjul ca 10.000kr = 267.500kr
30kW Nordic: 263.000kr + 6,6kW 7.000kr + vinterhjul ca 10.000kr = 280.000kr
30kW Tekna: 270.000kr + 6,6kW 7.500kr + vinterhjul ca 10.000kr = 287.500kr

+ evt tillegg.. altså relativt langt over det nærmeste konkurrent Soul EV koster.
Hva er årsaken til at 6,6kW lader koster 500kr mindre på Nordic? Det er vel lurest å legge til 6,6kW lader uansett, antall kraftige Type 2 ladepunkter øker jo betraktelig og det er dumt å ikke kunne utnytte disse best mulig om man skulle møte på en hurtiglader ute av drift.

Nissan ser jo ut til å gi en god del lenger garanti på 30kW (8 år/160k km) kontra 24kW batteri (5 år, 100k km) så det er veldig bra.

Metallic lakk på 6000 kommer vel også i tillegg.

Limbeck

#89
Jeg bommet ikke mye når jeg tippet 300000 for en tekna med det nye batteriet. Dog jeg er overrasket over at de andre modellene også får det nye batteriet.

Med den prisen så blir Renault zoe en spennende bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA