Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av rovervest, lørdag 10. oktober 2015, klokken 09:31

« forrige - neste »

rovervest

Hallo folkens. Er det noen som har oversikt på hvor lenge en står i produksjonskø? Har vel stått i kø siden 19 august.  Ser og at levering har sklidd til november/ tidlig desember

ctr46

Litt usikker. Fra jeg bekreftet min bestilling 26. april 2015 gikk det rett under 3 mnd til bilen var klar for utlevering. Hentet bilen 22. juli 2015.

Ventetiden føles uansett lang, men det er verdt det ;)
85D

mogu

Produksjonskøen endrer seg hele tiden. Jeg bestilte medio desember og fikk utlevert i slutten av mai.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Muffinman

Min har vært i produksjon siden 11. august, dvs en måned.  Levering utsatt fra sent september til oktober-tidlig november. Skaper noen utfordringer på hjemmebane.

kjetilw

Jeg bestilte 29. juli og bekreftet 12. august. 7. september var bilen ferdig og på vei til Norge. Utlevering står fortsatt sent oktober - november.
S70D - Oktober 2015

Fraberg1

Min var bekreftet 20.8. Ser at det varierer voldsomt på tiden fra bekreftet til produksjon. Det er to ting jeg ser på som virkelig kan spille inn her.

1. De kan samle bestillinger fra europa slik at de blir produsert i rekkefølge som gjør logistikken letter ved at alle i samme produksjonsrekke skal sendes samme vei og skal på samme båt/tog
2. Oppstart av model X. Mindre arbeidere på produksjonslinjen av Model S. Ev. Mange i opplæring på Model X fra Model S linjen og opplæring av mange nye i Model S linjen.

Jeg har smurt meg med tålmodighet, men det preller visst av...
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

latigo

Bekrefta S70D 16. august. Fortsatt "i produksjonskøen". Estimert levering sklidd frå november til "sent november - desember". Ikkje krise for oss, men håpar verkeleg på ny bil innan jul...

Muffinman

Kanskje de kjører "retooling" av produksjonslinjene igjen, det skjedde jo i fjor på omtrent denne tiden. Det burde uansett være enkelt å forutse, og ikke avstedkomme >1 måned utsettelse av leveringene akkurat når det skjer.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. september 2015, klokken 12:11
Min har vært i produksjon siden 11. august, dvs en måned.  Levering utsatt fra sent september til oktober-tidlig november. Skaper noen utfordringer på hjemmebane.

Kan den lange produksjonstiden ha noe med at du bestilte med levering langt frem i tid? Kanskje de må håndlage bilen din?  :D
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Neineinei, gi meg roboter. Vil ikke ha en til som er laget på denne måten:

;D

Epleskreller

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. september 2015, klokken 12:11

Har du ringt dem og spurt?

Min står også "October - Early November" i MyTesla, men de har sagt til meg at levering blir i midten av oktober. Jeg bestilte bilen i oktober i fjor og valgte levering i oktober i år (samme som deg??)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Samme som meg ja. Mailet med DS og han hadde ingen info. Lovte å ta kontakt når han visste mer. Det skjer vel neppe før bilen er på vei over kaia i Norge tipper jeg.

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. september 2015, klokken 12:45
Kanskje de kjører "retooling" av produksjonslinjene igjen, det skjedde jo i fjor på omtrent denne tiden. Det burde uansett være enkelt å forutse, og ikke avstedkomme >1 måned utsettelse av leveringene akkurat når det skjer.

Mener Musk kom med en uttalelse om akkurat dette i August, at de hadde gjort en retooling i.f.m. produksjonsstart på X.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

N00b

P85-90 prioriteres i produksjonen. Sånn er det bare.
Bestilte 6 desember i fjor, fikk 85D levert 7 juni.

TRM

Sitat fra: N00b på torsdag 10. september 2015, klokken 18:10
P85-90 prioriteres i produksjonen. Sånn er det bare.
Bestilte 6 desember i fjor, fikk 85D levert 7 juni.
Min gikk i produksjon på ca samme tid som Muffinman sin, men min har nå vært i transitt i 2-3 uker. Estimert levering er oktober, begynnelsen av november. Bilen ble bestilt i november i fjor.

Tipper Muffinman sin bil er på samme seilskute som min, men ville nok ha spandert på meg et par tlf inn til Tesla for å få det bekrefta... "Noen" vet nok hvor den er.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA