Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leaf Manager logger ikke på etter oppdatering av CarWings

Startet av Kjartan Torvestad, fredag 09. oktober 2015, klokken 17:10

« forrige - neste »

LarsF

Er interssert i overta reservasjon på signatur event bytte i en senere reservasjon.
Send gjerne PM.

Epleskreller

Er du lur så reserverer du en vanlig Model X og setter deg på venteliste til Signatur.  En kollega som gjorde det i høst og fikk for ett par dager siden tilbud om å oppgradere til Sig.  Ikke helt usannsynlig at det blir mindre enn 500 sig i EU siden de må være P90D..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

MrG

Jeg fikk idag telefon fra Tesla - de forbereder seg til å starte konfigurasjon av model X signatur.
De mener levering kan forventes til sommeren 2016 :)

Jeg vurderer nå å enten kansellere bestilling - eller ta levering og selge min signatur X umiddelbart etter levering.
Antar Signatur X vil være betydelig mange mnd før produksjon model X - og derfor etterspørsel på finn.no til premium pris for å snike i køen. Prisen signatur er binding av kr 230.000.- i 2,5 år.

Synspunkter i forhold til etterspørsel etter Signatur X på finn.no i sommer?


MrG

Epleskreller

#48
Sitat fra: MrG på onsdag 24. februar 2016, klokken 13:56
Jeg fikk idag telefon fra Tesla - de forbereder seg til å starte konfigurasjon av model X signatur.
De mener levering kan forventes til sommeren 2016 :)

Jeg vurderer nå å enten kansellere bestilling - eller ta levering og selge min signatur X umiddelbart etter levering.
Antar Signatur X vil være betydelig mange mnd før produksjon model X - og derfor etterspørsel på finn.no til premium pris for å snike i køen. Prisen signatur er binding av kr 230.000.- i 2,5 år.

Synspunkter i forhold til etterspørsel etter Signatur X på finn.no i sommer?


MrG

Om du ser bort fra det åpenbare om at det i kontrakten står at det ikke skal kjøpes for videresalg...

Du risikerer 1,2-1,3mill-ish kroner om du kjøper den og oppsiden er kanskje 50k? Tror ikke det blir noe kjemperush slilk det var da Model S kom. Tror også de fleste vil ha 90D pga pris og rekkevidde..

Jeg tror også overgangen fra siste sig til første production er uten opphold.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

hemi

1.3 er mye for en elbil, på andre siden er det ganske normal pris for en SUV, men om den har normalt SUV verditap blir det kipt. jeg kjøpte fabrikksny GL420 v8 twinturbo diesel når de kom i sin tid, jeg hadde den 39mnd for å prøve begrense tapet litt jevnere over tid, det var dyrt. rundt 20k minus i mnd.. :o ekslusiv vedlikehold, drivstoff og forsikring. 60k servicen kosta 35000 erindrer jeg og... men den var vaska og stod i "den fine" garasjen med SLR... digresjon ;)

Havebigfun

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 24. februar 2016, klokken 15:10

Du risikerer 1,2-1,3mill-ish kroner om du kjøper den og oppsiden er kanskje 50k? Tror ikke det blir noe kjemperush slilk det var da Model S kom. Tror også de fleste vil ha 90D pga pris og rekkevidde..

Jeg tror også overgangen fra siste sig til første production er uten opphold.
Kloke ord- kjøp heller TSLA- aksjer - de svinger like mye som hele eventuelle gevinsten fra dag til dag.
eneste aberet er evt at det kommer moms mellom sig og prod- modellene.
Om Tesla gir mulighet til å kjøpe 90D som sig stiller det seg evt annerledes også

Tullebukk1

Noen som vet ca hvor mange som er i kø? Og hvor mange signature som er reservert?

Jeg fikk nr 630 når jeg reserverte prod. i okt 2013.
eGolf  (Pussywagon)
Model X (Fleskekjerra)

sigurdi

Sitat fra: Tullebukk1 på mandag 29. februar 2016, klokken 14:42
Noen som vet ca hvor mange som er i kø? Og hvor mange signature som er reservert?

Jeg fikk nr 630 når jeg reserverte prod. i okt 2013.
De bruker ikke reservasjons nummer lengre.

Så alle Signaturer i Europa fikk tilgang til konfigurator nå i dag og den som er raskest med å trykke bekreft kommer fremst i køen, da er det bare å krysse fingrenen for å få riktig plassering i frakten.

Regner ikke med at design studio for produksjons biler åpner før nærmere sommeren.
Og da blir det nok også her først til mølla, så den som bekrefter først kommer fremst i køen.

Reservasjons nummer har ikke så mye å si på når du får bilen.

# 1 og 2 er ofte litt symbolske så mulig de får sine først, men er de for trege å bestille så må de vente i kø.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA