Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: høres ut som førersetet er litt løs, knirker ved en liten bevegelse

Startet av timingbeltkiller, fredag 09. oktober 2015, klokken 15:21

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

ladov

Med alle mulige forbehold om at dette faktisk virker som avertert så er dette min foreløpige favoritt-hybrid. :)

Sånn for ordens skyld, jeg er ikke veldig glad i hybrid-biler. Altfor ofte brukes 'hybrid' som en unnskyldning for å lage en mer kompleks bil, med ekstra ytelse, og kanskje litt mer miljøvennlig. Dessuten, og det er egentlig det største problemet, så blir 'hybrid' en unnskyldning for å unngå å kutte oljeavhengigheten helt..

Når jeg liker denne bedre enn de andre så er det fordi den er så enkel at den kan legges til uten at bilen blir vesentlig tyngre eller dyrere.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Griffel

Men dette er ingen "plug in hybrid". Den konkurerer dermed med andre bensinbiler med lavt forbruk. Har ikke fordelen av lokalkjøring på strøm.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ladov

Fortsatt med alle mulige forbehold, så høres denne hybridløsningen såpass mye bedre ut enn de andre at jeg er villig til å godta manglende lademuligheter.. (nei, jeg er ikke så voldsomt glad i plugin hybrider heller men jeg kan godta elbil med rekkeviddeforlenger)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA