Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan virker forvarmingen?

Startet av jj44nn, fredag 09. oktober 2015, klokken 05:56

« forrige - neste »

jj44nn

Hei

Hva burde jeg gå for?
En "Adaptor Mode 3 til mode 1 m/ 16A Schuko" eller "Mode 3 type 2 til type 1 ladekabel"?

Jeg vil alltid ha en Charge Amps kabel liggende i bilen.
Jeg har ikke 6,6kw lader på leafen.
Vil "Adaptor Mode 3 til mode 1 m/ 16A Schuko" fungere på en 32A ladestolpe?

Selger ikke biltema eller jula noe lignende adapter?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

emil

Gå for en 32A Type2-Type1 ladekabel.

Vil anta at adapterkabel til schuko vil lide av samme utfordringer som 16A ladekabler på de problematiske 32A ladekontaktene. Ikke bruk overganger hvis du kan slippe, og i tillegg vil du ikke ha noen lademulighet hvis Charge-Amps kabelen av en eller grunn skulle feile. Man får heller ikke låsing til Type2 kontakten når man bruker schuko-overgang og tyveri er en større mulighet.

Overgangskabelen Type2-Schuko er kun for de som sitter med eldgamle elbiler som ikke har Type2/Type1 på bilen.

jj44nn

Men på feks en bygge plass, så ser det ut som det er store kabler der som ligner på mode3, kan det stemme?
Der ville det bare fungert med en adapter?
Oslo/Lørenskog

emil

Sitat fra: jj44nn på onsdag 09. september 2015, klokken 10:46
Men på feks en bygge plass, så ser det ut som det er store kabler der som ligner på mode3, kan det stemme?

Mode3/Type2 er kun til elbillading. Større kontakter som røde og blå CEE kontakter kan brukes med riktige overganger og sikringer ned til schuko.

jj44nn

Sitat fra: emil på onsdag 09. september 2015, klokken 11:06
Sitat fra: jj44nn på onsdag 09. september 2015, klokken 10:46

Mode3/Type2 er kun til elbillading. Større kontakter som røde og blå CEE kontakter kan brukes med riktige overganger og sikringer ned til schuko.

Tusen takk for svar og tips Emil
Oslo/Lørenskog

jj44nn

Oslo/Lørenskog

emil

Sitat fra: jj44nn på torsdag 10. september 2015, klokken 10:50
Denne passer vel Leafen?
Noen som vet om noe rimeligere?

Den er vel blandt de rimeligste og kabelen jeg ville gått for hvis jeg skulle kjøpt, også en fordel at butikkeier er over gjennomsnittlig aktiv her på forumet så servicen bør det ikke være noe problem med.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA