Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av bb, torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:24

« forrige - neste »

Muffinman

Men begge om adapteret er oppdatert med firmware som får det til å virke på den gamle? Eller blir det enten eller?

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. september 2015, klokken 19:05
Men begge om adapteret er oppdatert med firmware som får det til å virke på den gamle? Eller blir det enten eller?

Sannsynligvis funker det på begge med ny FW. Kan ikke forestille meg i min villeste fantasi at de skulle "downgrade" adaptere til bare å passe med lave VINs.

Til ditt forrige innlegg: Synd at du føler det slik. Jeg mistenker at Tesla har "eksplodert" i Norge i et så vanvittig omfang at man rett og slett sliter med å holde servicemedarbeiderne oppdatert med korrekt kunnskap til enhver tid
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. september 2015, klokken 18:39
De sa spesifikt at bilen måtte oppgraderes, basert på at jeg hadde lavt VIN. Nyere biler måtte visstnok ikke oppgraderes.  På direkte spørsmål om jeg måtte stille meg bakerst i køen ble det svart "ja". Køen er mellom 4 og 5 måneder lang.

Har du eldre VIN enn meg? Jeg har 14420 og trengte altså ingen oppgradering.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Nei, høyere (se signatur). 

Jeg hadde faktisk lest litt om dette på forhånd og trodde jeg hadde det klart, men spurte om det måtte gjøres noe med bilen for å være sikker.

SitatSannsynligvis funker det på begge med ny FW. Kan ikke forestille meg i min villeste fantasi at de skulle "downgrade" adaptere til bare å passe med lave VINs.
Da er det jo faktisk ganske meningsløst at ikke alle adaptere har denne firmwaren fra fabrikk.

lunitiks

Måtte ikke bb oppdatere adapteret sitt (for MF) i en av videoene hans? Eller am I dreamlng
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

El-boy

Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. september 2015, klokken 18:59
Så dermed var det ikke bilen, men adapteret som måtte oppgraderes og jeg har altså kjørt hjem med uforrettet sak. Opplever dessverre at både kvalitet, profesjonalitet og servicenivå har gått bratt utforbakke det siste året.

Jeg fikk beskjed om at adapteret kunne brukes både på den gamle bilen og den nye som snart skal leveres. Stemmer det da?
Jeg bekrefter at det er adapteret som må oppgraderes, og ikke noe på bilen.
Jeg har en Model S utlevert 4.oktober 2013. Kjøpte Chademo adapter i Bergen i april i år og adaptere måtte oppgraderes av en Tekniker på bakrommet, tok ca en halv kaffikopps tid.
Har ikke hørt noe at det ikke skal virke på nyere Tesla...  så jeg mener det absolutt bør virke på nye også.

Muffinman

Koster på meg en velfortjent facepalm og lurer på hvor jeg skal henvende meg for å få kjøpt et adapter uten å måtte fortelle selgeren at han tar feil....

jkirkebo

Sitat fra: El-boy på onsdag 30. september 2015, klokken 20:13
Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. september 2015, klokken 18:59
Så dermed var det ikke bilen, men adapteret som måtte oppgraderes og jeg har altså kjørt hjem med uforrettet sak. Opplever dessverre at både kvalitet, profesjonalitet og servicenivå har gått bratt utforbakke det siste året.

Jeg fikk beskjed om at adapteret kunne brukes både på den gamle bilen og den nye som snart skal leveres. Stemmer det da?
Jeg bekrefter at det er adapteret som må oppgraderes, og ikke noe på bilen.
Jeg har en Model S utlevert 4.oktober 2013. Kjøpte Chademo adapter i Bergen i april i år og adaptere måtte oppgraderes av en Tekniker på bakrommet, tok ca en halv kaffikopps tid.
Har ikke hørt noe at det ikke skal virke på nyere Tesla...  så jeg mener det absolutt bør virke på nye også.

Da kan det hende mitt også ble oppgradert. Jeg ventet 10-15 minutter når jeg hentet det, men ingen nevnte noe om at det ble gjort noe med adapteret.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Hvis man ikke har noen problemer går det fint an å lage seg noe. Eller man kan la være.

Jeg tok kontakt med et annet servicesenter pr. mail, og fikk svar nesten øyeblikkelig. Det var en hyggelig overraskelse med tanke på at mail tilsynelatende ikke besvares lenger andre steder :) Her får jeg vite at adapteret virker på både ny og gammel bil uten FW-oppdatering. Bestilte, betalte og adapter er snart på vei i posten.

Muffinman

Da kom adapter i posten, og jeg har testet det på Grønn Kontakt sin chademolader i Kristiansund. Virket rett ut av boksen uten:

1. Oppdatering/endring på bil
2. Oppgradering av firmware på adapter

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA