Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av bb, torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:24

« forrige - neste »

Olatho

Er det mulig å reservere ett for noen uker til sommeren?

Hvordan tenker du å organisere det rent praktisk?

petersv

Funker fint med fastlaast adapter i Nederland.

Jejl

Jeg har også tro på at fastlåste adaptere kunne fungert helt fint.
Tipper hærverk- og tyverinivået omtrent ville vært som på superladerne.

cstromme

Har allerede signalisert at vi gjerne kunne tenkt oss å ha en i Ålesund til utlån, men litt usikker på om du så svaret mitt Bjørn? Du mente Grønn Kontakt sin på Moa ikke var åpen hele døgnet og langt ifra ting og tang, men den er døgnåpen og rett ved siden av en McDonalds, restaurant og med en døgnåpen bensinstasjon 300 meter unna.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Muffinman

Jeg trodde at disse adapterene funket uten videre på alle 85-bilene, men når jeg nettopp prøvde å kjøpe et fikk jeg beskjed om at alle biler så gamle som min måtte inn for oppdatering. Og da var det bare å stille seg i køen, noe som i praksis betyr måneder. Så jeg droppet hele greia da jeg har en case om tre uker som vil gjøre det vanskelig uten adapter.

Trodde det var bare 60-biler uten superlading som måtte oppgraderes?

Hodetelefoner

Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. september 2015, klokken 14:09
Jeg trodde at disse adapterene funket uten videre på alle 85-bilene, men når jeg nettopp prøvde å kjøpe et fikk jeg beskjed om at alle biler så gamle som min måtte inn for oppdatering. Og da var det bare å stille seg i køen, noe som i praksis betyr måneder. Så jeg droppet hele greia da jeg har en case om tre uker som vil gjøre det vanskelig uten adapter.

Trodde det var bare 60-biler uten superlading som måtte oppgraderes?
Er det en fysisk oppdatering? hvis det er SW så synes jeg de burde ta seg 10minutter. (Vi burde få tak i noen tesla mekanikere som liker svarte penger. Skulle ha justert bakluken min litt ser jeg :P 

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. september 2015, klokken 14:09
Jeg trodde at disse adapterene funket uten videre på alle 85-bilene, men når jeg nettopp prøvde å kjøpe et fikk jeg beskjed om at alle biler så gamle som min måtte inn for oppdatering. Og da var det bare å stille seg i køen, noe som i praksis betyr måneder. Så jeg droppet hele greia da jeg har en case om tre uker som vil gjøre det vanskelig uten adapter.

Trodde det var bare 60-biler uten superlading som måtte oppgraderes?

Hmm, min er fra september 2013 og jeg kjøpte adapteret over disk uten noen som helst oppdatering av bilen. Kanskje du kan låne ett og teste, f.eks ett av Bjørn sine?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

#22
Jeg ramset bare opp VIN, og uten at det ble gjort oppslag i noe system fikk jeg tilbakemelding på at da var bilen så gammel at den måtte oppdateres. Ble litt paff og spurte om dette virkelig gjaldt 85kwh bilene også, noe som ble bekreftet. Uansett  begynner jeg å bli forsynt av at selv den minste ting som ikke går direkte på sikkerhet skal ta månedsvis å få på plass (inkludert en noen feil påført bilen under annet reklamasjonsarbeid.)

I mitt tilfelle kan dette medføre at jeg ikke kan bruke bilen på en tur hvis jeg ikke går fra dør til dør og tigger strøm. Direkte latterlig at man ikke prioriterer lading - som faktisk er en betingelse for å kunne bruke bilen - høyere.

Muffinman

Får slenge avgårde en PM til Bjørn.

Tror det er en liten mulighet for at jeg blir muggen hvis dette likevel fungerer, og jeg har kjørt  21 mil hjem uten adapter i bagasjen....

Hodetelefoner

Skal vi håpe det fungerer eller ikke fungerer? :D
Synd du har vært så uheldig

lunitiks

#25
FW-updaten krever at Tesla kobler CHAdeMO-adapteret til 12V og en USB-dongle. USB-donglen kobles mot en PC med Teslas programvare. Klikk-klokk så oppdaterer de adapteret. Hvis noen mener at dette tar "månedsvis" "ukesvis" så har det ingen som helst sammenheng med mangel på utstyr eller tid. Du ligger bare bakerst i rekka av prioriterte utbedringer
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#26
De sa spesifikt at bilen måtte oppgraderes, basert på at jeg hadde lavt VIN. Nyere biler måtte visstnok ikke oppgraderes.  På direkte spørsmål om jeg måtte stille meg bakerst i køen ble det svart "ja". Køen er mellom 4 og 5 måneder lang.

lunitiks

#27
Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. september 2015, klokken 18:39
De sa spesifikt at bilen måtte oppgraderes, basert på at jeg hadde lavt VIN. Nyere biler måtte visstnok ikke oppgraderes.  På direkte spørsmål om jeg måtte stille meg bakerst i køen ble det svart "ja". Køen er mellom 4 og 5 måneder lang.

Tøv. Det er vel nettopp fordi du har lavt VIN at adapteret ditt må FW-oppdateres. Som K-man skriver lenger ned her: Kanskje du bør låne ett og teste, f.eks ett av Bjørn sine
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Så dermed var det ikke bilen, men adapteret som måtte oppgraderes og jeg har altså kjørt hjem med uforrettet sak. Opplever dessverre at både kvalitet, profesjonalitet og servicenivå har gått bratt utforbakke det siste året.

Jeg fikk beskjed om at adapteret kunne brukes både på den gamle bilen og den nye som snart skal leveres. Stemmer det da?

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. september 2015, klokken 18:59
Jeg fikk beskjed om at adapteret kunne brukes både på den gamle bilen og den nye som snart skal leveres. Stemmer det da?

På den nye, i alle fall
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA