Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Regenereringsringer

Startet av goggo, torsdag 08. oktober 2015, klokken 17:28

« forrige - neste »

goggo

Så nå er det bare for Erna å følge opp her hjemme  ;)

http://www.themoscowtimes.com/business/article/russian-gas-stations-ordered-to-provide-chargers-for-electric-cars/529411.html

Jeg regner med at det for det meste blir snakk om saktelading, de har tross alt bare noen hundre elbiler i hele Russland etter hva jeg forstår.

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

OlavEmil

Så lenge det altså ikkje er spesifisert kva type lading som krevst, blir det nok saktelading, ja. Men veldig positivt at høgare makter i Russland er på slike tankar. Når dei først får noko for seg, kan dei det å få ting gjennomført!

Spennande at Lada òg produserer elbil. Kombinasjonen av billig og heimekjær el-Lada og maktpersonar med gode tankar om elbil kan vere bra. Og knapt noko kunne vore betre for elbilnæringa om elbil vart daglegdags i Russland!
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

goggo

Se der ja, da dukket det opp en artikkel om dette på elbil.no også :)
http://www.elbil.no/nyheter/elbilpolitikk/3622-russiske-bensinstasjoner-beordres-til-a-tilby-lading

Men ingen tekniske detaljer om ladestandarder e.l. i denne artikkelen heller.   

Er det noen her på forumet som vet noe om ladestandarder i Russland?  Ser ut som den pluggen på EL-Ladaen i bildet hverken er Chademo eller CCS?

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

PokerFjes

Jeg synes det burde være et minimum at en bensinstasjon kan tilby ett eller flere 16A uttak for å få lov til å drive.
Ikke tror jeg det hadde vært et problem for mange å få dette til heller, og det hadde vært veldig hyggelig å vite at bensinstasjon==nødstrøm.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

AmocoCadiz

Hvis alle  bensinstasjoner måtte tilby 4-5st 16A uttak ville man langt på vei begrense rekkeviddeangsten, å vite at det finnes en mulighet for litt sakte nødstrøm ved plutselige uforutsette hendelser som ulykke med stopp, omkjøring, væromslag, snø o.l. vil det være nok til å komme seg til neste hurtiglader. Dette ville være lurt for elbileiere, og en halvtime /time på bensinstasjonen ville stasjonseiene tjene godt på brus og pølsesalget, da de fleste sikkert ikke gidder å vente i bilen. Men det må vel være en 4-5 stikk minimum,  kø på saktelader er vel lite fristende....

Limbeck

Jeg er ikke så glad i å tvinge, men jeg forstår ikke bensinstasjonene som ikke tilbyr hurtiglading. At familier kommer inn i butikken og hamstrer mat og godteri og blader mens bilen hurtiglader må jo være en gullgruve

Det brenner under bensinstasjonene nå. De må omstille seg

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA