Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe 2016 Leaf men , trenger bil nå .

Startet av Merkel32, torsdag 08. oktober 2015, klokken 13:18

« forrige - neste »

Merkel32

Registrerer at E-Golfen kan spinne på våt asfalt om man er litt brå på gassen, og lurer på hvordan dette blir til vinteren. Er det noen som vet om det finnes en antispinn.funksjon på E-golf?

gamer73

jada tror nok det..har merket at jeg spinner litt selv..og da ser jeg også dem gule lysene i dashbordet..som sier meg..nå er antispinn..traktion kontroll og alt annet koblet inn slik at bilen ikke skal bli ukontrollerbar:)

Merkel32

Ok, denne er kanske slått PÅ som default, som på andre biler. Mulig spinningen jeg merker er før elektronikken reagerer.

gamer73

ja litt spinning vil det nok alltid være før mekanismen slår inn. Og dekkene til egolfen er jo regnet for å være hakket glattere enn vi nordmenn er vant til så...

Audigaudi

Ja, hvis du ikke passer på vil vinterdekkene bli fort slitt foran. Forsåvidt det samme med sommerhjul. Jeg spinner hvis jeg vil med mine 225/40/18 sommerdekk.

Råde

Jeg synes egolfen var god på vinterføre, tross tyngde og forhjulstrekk. Jeg kom meg greit frem på de værste dagene, hvor fossiler ble stående fast. Det jevne momentet tror jeg fortjener æren der.

ASR må du disable i menyen på navi. Litt tungvint, men de har vel ryddet i knappene. Tror kanskje det er greit å ha den på. Vinterdekkene blir slitt nok som det er.

En ting som undrer meg litt er så veldig mye spinning ved rattutslag på tørr (og selvf våt asfalt. Jeg trodde egolfen skulle ha XDS differensial, men er usikker på om den har det. Finner ikke tegn til det i VCDS (man kan "kode" den mer følsom. Noen som har info på XDS?
e-Golf | X75D

hottentott33

Sitat fra: Merkel32 på tirsdag 08. september 2015, klokken 13:40
Registrerer at E-Golfen kan spinne på våt asfalt om man er litt brå på gassen, og lurer på hvordan dette blir til vinteren. Er det noen som vet om det finnes en antispinn.funksjon på E-golf?

En feilhjulstrekker vil ofte spole/spinne ved hardt gasspådrag sammenlignet med en bil som har standarddrift, grunnen til dette er at hele bilen setter seg bakover ved akselerasjon, og forhjulene mister dermed vekt/marktrykk og veigrep. Jeg synes at antispinnen i e-Golf'en slår inn relativt ofte selv på tørr asfalt, da det tross alt er gøy å gi gass når den er såpass sprek fra 0 km/t :) Så den antispinnen er nok aktivert som default i forbindelse med ESP'en.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA