Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan virker forvarmingen?

Startet av el-indre, torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:27

« forrige - neste »

el-indre

Sitat fra: Johnny på tirsdag 08. september 2015, klokken 20:50
Dette er kansje 32A punkter som ikke virker med 16A kabel?

Nei, har sjekket på ladestasjoner.no - det skal være 16 A på alle punkter.
Sitat fra: jan-c på tirsdag 08. september 2015, klokken 20:51
NB! - hold fortsatt kortet foran leseren inntil du hører det lille klikket som betyr at kontaktene har åpna seg. Da har du litt tid til å plugge inn og få blått lys som viser at ladinga igangsettes.

Vissnok kan det ved første gangen et RFID-kort brukes, ta opptil ett minutt før det blir gjenkjent og godkjent. "
Takk for tips. Jeg har hvertfall hørt klikkelyden hver eneste gang, og jeg har ventet i flere minutter for å se om blålyset kommer (både med og uten ladekabel innsatt). Menmen, får prøve igjen  :P
Sitat fra: elektro på tirsdag 08. september 2015, klokken 21:22
Denne videoen viser hvordan det skal fungere, riktig nok med en Leaf, men betjeningen av stolpen blir vel det samme.

Jeg har knotet litt med disse stolpene, og måttet ta kontakten ut og inn igjen både to og tre ganger for at landingen skulle starte. Men har alltid fått det til. Synes det er veldig smidig uten kladden og setter pris på 60% raskere lading!
Ifølge instruksjonene på stolpen, skal man faktisk vente med å sette inn lader til det hvite lyset begynner å blinke (etter 3 til 15 sek), men dette blåser visst dama på filmen i  :) Er sikkert litt ulike stolper. Takk for video!
Sitat fra: gamer73 på onsdag 09. september 2015, klokken 09:23
Å putte pluggen i bilen er alltid det siste jeg gjør. dvs den er koblet til strøm før den er plugget i hehe.

Det har alltid fungert for meg, men som sagt så har jeg kun ladet via non-pay og vanlige 16 amp stikkontakter.
Har også hørt at man "alltid" må sette i vegg/stolpe først og sist, men det er tydelig at det kan funke å sette kabel i bil først også.. ???

sap_2000

Har erfart at flere av type 2 stolpene krever at man må trykke ganske hardt for å få kontakten inn de siste mm.
Virker som kommunikasjonkablene får kontakt selv om den ikke er helt inntrykket. Da får man gul lampe i tanklokket som betyr "ingen nettspenning". Trykker man inn de siste mm så funker det.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Kjellsea

Sikkert dumt spørsmål ,men har du registrert din RFID brikke opp mot de ulike leverandører, som feks grønn kontakt osv...

sap_2000

Det fulgte med en brikke fra Fortum som hadde 200 Kr elns forhåndsbetalt.
Ringte bare Fortum og lagde en avtale på det brikkenumkeret. Fortum er det eneste stedet jeg har avtale med.
Tror samme RFID brikke kan registreres hos andre leverandører også
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

elektro

Hadde litt trøbbel med en av Oslo Kommunes Type 2 ladere på Grünerløkka her om dagen, den gikk fra grønt lys til hvitt, men den begynte aldri å blinke. Forsøkte flere ganger, men til slutt ga jeg opp og ringte Bymiljøetaten og feilmeldte den.

Jeg lot imidlertid kontakten stå i, og da jeg sjekket via appen etter kanskje 10 minutter hadde den begynt å lade likevel! Jeg ringte til Bymiljøetaten igjen, men de hadde ikke gjort noe. De skulle reise ut og se på den uansett..

Ser på videoen at hun dama trykker kontakten ganske hardt inn, har ikke tenkt på det selv, men det kan kanskje være årsaken til at jeg har slitt litt med disse laderne. Skikkelig go'følelse når de funker er det i alle fall, uten kladd og med et støpsel som faktisk sitter som støpt! :)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

olegregert

Det er ladestolpen som er litt kneipig å få ladekabelen på plass

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA