Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe 2016 Leaf men , trenger bil nå .

Startet av gamer73, torsdag 08. oktober 2015, klokken 08:04

« forrige - neste »

gamer73

Sitat fra: e-curious på fredag 11. september 2015, klokken 00:08
Electric Range Extender – VW E-Golf
€ 10,980.00

http://eauto.si/metron-shop/?product=electric-range-extender-vw-e-golf

ja der har vi noe...nå er det bare å vente 2+ år slik at prisen blir 1000-2000 norske kroner:)

sybo

200km lengre. Dobbel rekkevidde. og bare 90k? MÅ HA. BARE MÅ HA!
hehe.

Men det hadde vært kult om den ikke kosta sååååå mye

thomanie

#17
Sitat fra: sybo på fredag 11. september 2015, klokken 10:29
200km lengre. Dobbel rekkevidde. og bare 90k? MÅ HA. BARE MÅ HA!
hehe.

Men det hadde vært kult om den ikke kosta sååååå mye
Det står "increases range ... to 200 km", ikke "with an additional 200km"... ;)
Så det er nok mer som en Jerr-e innebygd i bilen.

Siden Leaf nå annonserte 30kw batteri, så må jo bare håpe VW svarer, og slike innretninger blir overflødige...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

PokerFjes

2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

spaceman


Jeg har brukt det aggregatet her et par ganger. Fikk tak i det for rundt 4K. 3100w, 2800w kontinuerlig (12,2 ampere). Jeg har bare ladet med 10amp og det fungerer kjempefint. 13amp er neste valg i golfen så vil ikke prøve det. Men du får jo ladekabler der du kan sette Amp til 12. Da kan du nok få enda litt mer ut. Jeg fikk ladet opp batteriet med ca.40% i løpet av 4,5time. Greit som nødstrøm.

PokerFjes

Sitat fra: spaceman på fredag 11. september 2015, klokken 11:49

Jeg har brukt det aggregatet her et par ganger. Fikk tak i det for rundt 4K. 3100w, 2800w kontinuerlig (12,2 ampere). Jeg har bare ladet med 10amp og det fungerer kjempefint. 13amp er neste valg i golfen så vil ikke prøve det. Men du får jo ladekabler der du kan sette Amp til 12. Da kan du nok få enda litt mer ut. Jeg fikk ladet opp batteriet med ca.40% i løpet av 4,5time. Greit som nødstrøm.
Det ser ganske stort ut. Kjører du med dette i bilen hele tiden :o
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

spaceman

Fylt med drivstoff veier aggregatet 40kg og ja det er ganske stort. Men kjører ikke med det rundt i bilen:) Har brukt det i forbindelse med hyttetur uten innlagt strøm.

sybo

Sitat fra: thomanie på fredag 11. september 2015, klokken 10:41
Sitat fra: sybo på fredag 11. september 2015, klokken 10:29
200km lengre. Dobbel rekkevidde. og bare 90k? MÅ HA. BARE MÅ HA!
hehe.

Men det hadde vært kult om den ikke kosta sååååå mye
Det står "increases range ... to 200 km", ikke "with an additional 200km"... ;)
Så det er nok mer som en Jerr-e innebygd i bilen.

Siden Leaf nå annonserte 30kw batteri, så må jo bare VW svare...

T

Ja der ser du ønsketenkninga. HEHE. Leste ikke så nøye nei.

EAKF

#23
Sitat fra: thomanie på fredag 11. september 2015, klokken 10:41
Sitat fra: sybo på fredag 11. september 2015, klokken 10:29
200km lengre. Dobbel rekkevidde. og bare 90k? MÅ HA. BARE MÅ HA!
hehe.

Men det hadde vært kult om den ikke kosta sååååå mye
Det står "increases range ... to 200 km", ikke "with an additional 200km"... ;)
Så det er nok mer som en Jerr-e innebygd i bilen.

Siden Leaf nå annonserte 30kw batteri, så må jo bare VW svare...

T

Etter å ha studert dette litt, ser jeg at dette ikke er noe annet enn et batteri som du kan lade høyspentbatteriet med på 16A. D.v.s at man skal man benytte seg av denne på en kjøretur, må man stoppe bilen, sette i laderen på 16A, vente et par-tre(?) timer og så kjøre videre.. Hvorfor ikke heller hurtiglade i stedet, det går mye raskere.. Ganske villedende produktbeskrivelse vil jeg si, jeg ville aldri brukt penger på en slik løsning. De burde heller finne ut hvordan de kan øke kapasiteten på høyspent-batteriet som allerede er der.

Jeg fant denne lenken, med mer info:
http://eauto.si/en/products/electric-range-extender/e-r-e-for-vw-e-golf/
e-Golf siden august 2014. Kjørt 70 000 km

thomanie

Sitat fra: PokerFjes på fredag 11. september 2015, klokken 10:53
Dette er vel ikke et VW-produkt?
Nei - det var dårlig ordvalg av meg... Oppdatert når du leser dette.

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

lfc4ever

2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

Rio

Sitat fra: lfc4ever på lørdag 26. desember 2015, klokken 10:37
Fant en link hvor noen har ringt produsenten av e-jerry og fått litt info om kapasitet : 10 kw på 1 time
https://my.teslamotors.com/en_AU/forum/forums/jerre-contemporary-brother-jerry-can-portable-ev-charger-range-extender-it-allows-you

Dersom det skal være 10 kWh på en time, så betyr det 10 kW, selvsagt.
Da er det ikke snakk om en generator, for det vil veie langt mer enn 23 kg, og være mye større.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

PokerFjes

Sitat fra: Rio på lørdag 26. desember 2015, klokken 22:57
Sitat fra: lfc4ever på lørdag 26. desember 2015, klokken 10:37
Fant en link hvor noen har ringt produsenten av e-jerry og fått litt info om kapasitet : 10 kw på 1 time
https://my.teslamotors.com/en_AU/forum/forums/jerre-contemporary-brother-jerry-can-portable-ev-charger-range-extender-it-allows-you

Dersom det skal være 10 kWh på en time, så betyr det 10 kW, selvsagt.
Da er det ikke snakk om en generator, for det vil veie langt mer enn 23 kg, og være mye større.
Helt enig, og jeg skjønner ikke hva gjengen bak Jerr.E har kokt sammen for å få en boks på størrelse med en jerrykanne til å lade 10kWh på en time. En bærbar atomreaktor?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

gamer73

jeg må innrømme at dette ser SINNSYKT bra ut:) Dette er genialt å ta med seg på langtur slik at man slipper å være så himla nervøs hele tiden....

Jeg vil gjerne ha en slik om prisen er rett....noen som kan finne ut hva den kommer å koste?

PokerFjes

Sitat fra: gamer73 på mandag 04. januar 2016, klokken 14:00
jeg må innrømme at dette ser SINNSYKT bra ut:) Dette er genialt å ta med seg på langtur slik at man slipper å være så himla nervøs hele tiden....

Jeg vil gjerne ha en slik om prisen er rett....noen som kan finne ut hva den kommer å koste?
Jerr.E ser for god ut til å være sann, og er nok trolig også akkurat det.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA