Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Det store spørsmålet?

Startet av cj, tirsdag 06. oktober 2015, klokken 22:23

« forrige - neste »

Toalmar

Kan være innstillingen inne i bilen om hvor stor ladekapasitet du vil ha
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Frank J. Josefsen

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 14. februar 2017, klokken 23:23
Kan være innstillingen inne i bilen om hvor stor ladekapasitet du vil ha
Jeg har satt den på maks. Men ser på wallboksen at det skal være mulig å justere der, men kommer ikke inn for å øke kW. Det er lagt opp 20 A kurs til boksen, men lader som om det er 10 A kurs. Mulig det skal være slik.
BMW I3 2017
MB 250 GLK
Harley Davidson Screamin Eagle CVO Roadking

Toalmar

Skal nok ikke være slik


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Frank J. Josefsen

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 14. februar 2017, klokken 23:30
Skal nok ikke være slik


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hmm, skal sende forhandler en epost i morgen :-) Takk for tilbakemelding
BMW I3 2017
MB 250 GLK
Harley Davidson Screamin Eagle CVO Roadking

LMOR

Begge innstillingene er satt til maks i bilen?
En gjelder kladden og den andre gjelder type2
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Frank J. Josefsen

Sitat fra: LMOR på onsdag 15. februar 2017, klokken 06:47
Begge innstillingene er satt til maks i bilen?
En gjelder kladden og den andre gjelder type2
Ja begge er satt til maks
BMW I3 2017
MB 250 GLK
Harley Davidson Screamin Eagle CVO Roadking

SveinJ

Sitat fra: Frank J. Josefsen på tirsdag 14. februar 2017, klokken 23:29
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 14. februar 2017, klokken 23:23
Kan være innstillingen inne i bilen om hvor stor ladekapasitet du vil ha
Jeg har satt den på maks. Men ser på wallboksen at det skal være mulig å justere der, men kommer ikke inn for å øke kW. Det er lagt opp 20 A kurs til boksen, men lader som om det er 10 A kurs. Mulig det skal være slik.

I Wallbox er det noen DIP-brytere som må settes avhengig av sikringsstørrelse. Kanskje de ikke er satt rett?

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Frank J. Josefsen

Sitat fra: SveinJ på onsdag 15. februar 2017, klokken 13:48
Sitat fra: Frank J. Josefsen på tirsdag 14. februar 2017, klokken 23:29
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 14. februar 2017, klokken 23:23
Kan være innstillingen inne i bilen om hvor stor ladekapasitet du vil ha
Jeg har satt den på maks. Men ser på wallboksen at det skal være mulig å justere der, men kommer ikke inn for å øke kW. Det er lagt opp 20 A kurs til boksen, men lader som om det er 10 A kurs. Mulig det skal være slik.

I Wallbox er det noen DIP-brytere som må settes avhengig av sikringsstørrelse. Kanskje de ikke er satt rett?

De var ikke satt riktig. Har hatt montøren å sett på det, og det viste seg at den ikke var satt opp riktig. Så nå blir det andre boller :)
BMW I3 2017
MB 250 GLK
Harley Davidson Screamin Eagle CVO Roadking

Toalmar

Fint det ordnet seg. [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Egil Fonn

Prøvde lading på 230V 1x32A.(Tesla wallboks) Hører klikkelyder, høres ut som releer som kobler inn og ut. Er dette normalt? Bilen lader normalt, trekker ca 7,4Kw/h. Hører ikke klikkelyder når jeg lader med 400v 3x16a.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

nilsen_79

Får bilen om en uke, men måtte prøvekjøre nye i3 i dag for å sjekke lademulighetene. I den anledning koblet jeg den til Tesla Wall connectoren i garasjen. Det er koblet som 230V IT 32A 3-fas (som vel egentlig er en slags 2-fas). Det tok noen sekunder, så låste den seg fast og det begynte å blinke blått som det skal gjøre. I bilen sto det at den ladet. Fant ikke ut hvor man leser hastigheten. Så ut til å fungere, men jeg kom borti knappen på ladepistolen da jeg skulle ta den ut. Begynte å blinke rødt på ladeinngangen i bilen, og bilen måtte låser opp og igjen. Fikk da feilmelding om at det var noe med drivverk.
Sa i fra da jeg leverte i3en. De sa feilmeldingen ikke hadde noe med ladingen å gjøre, og den var borte da de sjekket, og at nye i3 skal kunne lade på alle type 2 ladestasjoner, også Tesla sin. Ikke at jeg tror de vet noe om denne 2-fase greia til Tesla.
Bilen ladet ihvertfall. Jeg regner med at det da ikke er noe farlig å fortsette med det? Litt sånn enten fungerer det, ellers så fungerer det ikke?

nilsen_79

Har nå fått bilen og prøvd å lade på teslaboksen igjen. Bilen lager da en klikkelyd flere ganger i sekundet. Klikkelyden kommer ikke når jeg lader fra medfølgende ladekabel(shuko).

Orbit

Har ladet noen ganger på Tesla WC, men da en som er tilkoblet 400V 3-fas. Det har vært problemfritt og uten klikkelyder.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Egil Fonn

Sitat fra: nilsen_79 på onsdag 22. mars 2017, klokken 16:05
Har nå fått bilen og prøvd å lade på teslaboksen igjen. Bilen lager da en klikkelyd flere ganger i sekundet. Klikkelyden kommer ikke når jeg lader fra medfølgende ladekabel(shuko).

Får også denne klikkelyden når jeg lader med TeslaWC. Den er koblet 230v 1x32A. Bilen lader, men pga klikke lyden fra rele i bilen bruker jeg ikke denne laderen. Har også en portabel 3fas 22kw ladeboks fra Elbilhjepen. Den lader uten klikkelyd ved 230v 1x32A lading. Konkludere med at det må være noe med oppsettet på Tesla WC
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

nilsen_79

Sitat fra: Egil Fonn på onsdag 22. mars 2017, klokken 18:12
Sitat fra: nilsen_79 på onsdag 22. mars 2017, klokken 16:05
Har nå fått bilen og prøvd å lade på teslaboksen igjen. Bilen lager da en klikkelyd flere ganger i sekundet. Klikkelyden kommer ikke når jeg lader fra medfølgende ladekabel(shuko).

Får også denne klikkelyden når jeg lader med TeslaWC. Den er koblet 230v 1x32A. Bilen lader, men pga klikke lyden fra rele i bilen bruker jeg ikke denne laderen. Har også en portabel 3fas 22kw ladeboks fra Elbilhjepen. Den lader uten klikkelyd ved 230v 1x32A lading. Konkludere med at det må være noe med oppsettet på Tesla WC

Hmm. Har du koblet den som enfas med eller uten nøytral? Kanskje det har noe med det å gjøre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA