Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Det store spørsmålet?

Startet av cj, tirsdag 06. oktober 2015, klokken 22:23

« forrige - neste »

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Det er vel fordi bilen din ikke har denne:

493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

#47
Wth.. Visste ikke at det var et tilvalg engang! BMW i et nøtteskall! ;D
EDIT:
Jo, det er en del av Comfort Package Advanced (7GA og 7RS), så dette skal jeg også ha... :o
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

esselt

Går det an å få et bilde av dette lastenettet?

Vi har CPA pakken og har to gummilisser som holder ting nede i bagasjerommet, men har lastenett på en (begge?) sidene i bagasjerommet. Er det dette du mener?
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

bromm

Ok, da er det vel kanskje nok om lastenett i denne tråden  ::) Tips: lag nyd tråd...

For å dra diskusjonen inn på lading igjen, så kan dere se på disse bildene fra sist Lørdag. Da fikk jeg nemlig anledning til å lade fra så godt som 0% med "full spiker" på min 32A veggboks (Circontrol - Proxll). Startet ladingen kl. 19:38 (bilen hadde "---" på displayet når jeg kjørte inn), og 3t:38m etter (kl 23:12) så hadde den nådd 97%  :D ;D Jeg tenkte jeg skulle klokke inn 100% nøyaktig, men det var litt festligheter som foregikk, og da gikk det i den store glemmeboka ;) (jeg antar at den var ferdig ca. 23:30 - altså litt under 4 timer)

Nanping

Drar denne opp på ny jeg.

Bestilte meg en i3 igår, og skal få den levert midten av mars.

Så kommer det store spørsmålet, hvilken lademåte bør man gå for hjemme?

LMOR

Hvis du i gjennomsnitt kjører mindre enn 100km per dag og bor i nærheten av en hurtiglader, så er det ingen grunn til å lade med mer enn 10A.
Om ikke så alt for lenge, så vil strømmen koste mer jo flere A du lader med, så dermed vil det fort koste mer å lade med 32A hjemme ift å dra til en hurtiglader de gangene du trenger det. Og veggladeren koster penger i innkjøp og installasjon.
Men kjører du mer enn 40 000km per år derimot, bør du ha en 32A eller 3x16A lader hjemme.
Du må selvfølgelig sjekke at anlegget er i god nok stand uansett hva du gjør.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)


SveinJ

Sitat fra: Nanping på torsdag 29. desember 2016, klokken 10:30
Drar denne opp på ny jeg.

Bestilte meg en i3 igår, og skal få den levert midten av mars.

Så kommer det store spørsmålet, hvilken lademåte bør man gå for hjemme?

Jeg kjører 8 mil hver vei til jobb og kan lade på jobben. Akkurat nå lader jeg hjemme med vanlig 10A lader og det er ikke nok hvis det er behov for ytterligere 10 mil om ettermiddagen. Så jeg venter på at elektriker skal montere Wallbox Pro, da blir det litt mindre pes på å vente på nok strøm. Opplevde rekkeviddeangst på Nyttårsaften med 8km igjen på batteriet!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Nanping

Sitat fra: Svein Julton på mandag 02. januar 2017, klokken 20:16
Sitat fra: Nanping på torsdag 29. desember 2016, klokken 10:30
Drar denne opp på ny jeg.

Bestilte meg en i3 igår, og skal få den levert midten av mars.

Så kommer det store spørsmålet, hvilken lademåte bør man gå for hjemme?



Jeg kjører 8 mil hver vei til jobb og kan lade på jobben. Akkurat nå lader jeg hjemme med vanlig 10A lader og det er ikke nok hvis det er behov for ytterligere 10 mil om ettermiddagen. Så jeg venter på at elektriker skal montere Wallbox Pro, da blir det litt mindre pes på å vente på nok strøm. Opplevde rekkeviddeangst på Nyttårsaften med 8km igjen på batteriet!

Hva er prisen på Wallbox Pro?

SveinJ

Sitat fra: Nanping på mandag 02. januar 2017, klokken 20:22
Sitat fra: Svein Julton på mandag 02. januar 2017, klokken 20:16
Sitat fra: Nanping på torsdag 29. desember 2016, klokken 10:30
Drar denne opp på ny jeg.

Bestilte meg en i3 igår, og skal få den levert midten av mars.

Så kommer det store spørsmålet, hvilken lademåte bør man gå for hjemme?



Jeg kjører 8 mil hver vei til jobb og kan lade på jobben. Akkurat nå lader jeg hjemme med vanlig 10A lader og det er ikke nok hvis det er behov for ytterligere 10 mil om ettermiddagen. Så jeg venter på at elektriker skal montere Wallbox Pro, da blir det litt mindre pes på å vente på nok strøm. Opplevde rekkeviddeangst på Nyttårsaften med 8km igjen på batteriet!

Hva er prisen på Wallbox Pro?

betalte 11400 hos Bilsalongen i Skien

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

jkirkebo

Sitat fra: Nanping på mandag 02. januar 2017, klokken 20:22
Sitat fra: Svein Julton på mandag 02. januar 2017, klokken 20:16
Sitat fra: Nanping på torsdag 29. desember 2016, klokken 10:30
Drar denne opp på ny jeg.

Bestilte meg en i3 igår, og skal få den levert midten av mars.

Så kommer det store spørsmålet, hvilken lademåte bør man gå for hjemme?



Jeg kjører 8 mil hver vei til jobb og kan lade på jobben. Akkurat nå lader jeg hjemme med vanlig 10A lader og det er ikke nok hvis det er behov for ytterligere 10 mil om ettermiddagen. Så jeg venter på at elektriker skal montere Wallbox Pro, da blir det litt mindre pes på å vente på nok strøm. Opplevde rekkeviddeangst på Nyttårsaften med 8km igjen på batteriet!

Hva er prisen på Wallbox Pro?

Et rimeligere alternativ, om noe leveringstid er ok:

http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

SveinJ

Ganske stor forskjell på de to laderne. Wallbox Pro har mange innstillingsmuligheter og lignende, noe EcoLite ikke har.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Nanping

Sitat fra: Svein Julton på tirsdag 03. januar 2017, klokken 08:07
Ganske stor forskjell på de to laderne. Wallbox Pro har mange innstillingsmuligheter og lignende, noe EcoLite ikke har.

Hvilke innstillings muligheter er det da snakk om? Er det noe man MÅ ha?

Forstår fint lite av dette med strøm og lading, så mange teite spørsmål... :)

SveinJ

Hva man MÅ ha? Ja det er vel opp til hver enkelts interesse. Noen vil ha en boks, en kabel og så plugge begge ender inn i hver sin enhet, lading begynner.

Andre vil ha mer og her kan WallBox bidra. Så noe greit og enkelt svar finnes ikke.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA