Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av Spartacus, tirsdag 06. oktober 2015, klokken 19:29

« forrige - neste »

Spartacus

Tidligere i sommer ville ikke min 2009 mod. Reva Lion starte, ei heller ta til seg ladning. På Enviro Bil (merkeverkstedet) kunne de opplyse at minst et av batteritårnene var defekt, men at nye batterier ikke kunne fremskaffes. Jeg var overhodet ikke villig til å oppgi bilen (som jeg har påkostet en god del og er svært fornøyd med), og fikk til slutt overtalt eierne av Elbilmek i Asker til å se på saken. De har nå erstattet to defekte tårn (med 10 småbatterier i hvert tårn!?) med 4 store batterier, kjøpt i Norge. Pga. ståtiden på Enviro var de øvrige batteriene blitt helt utladet. Heldigvis har gutta på Elbilmek klart å få liv i også disse, og alt ser ut til å fungere som før. Jeg kommer gjerne tilbake med flere brukererfaringer og priser dersom det er interesse for det. Forhåpentligvis ser det ut til at batteriproblemene med Reva Lion nå er løst!  :)

elektrolux

Så bra.

For øvrig kan jeg hjelpe med gratis Litium delebil. Ofte vil slike litium celler som har vært helt utladet få redusert kapasitet. Så fint med ekstra deler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Per Holm

Hej
Ved du hvad det er for nogle batterier der er sat i din Reva.

elektrolux

Litium.  Har nå brettet opp armene og plukket bilen selv siden ingen andre ville.

Alle cellene i topp stand.  Skinninteriør, motor og motorstyring samt en del smådeler er solgt
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA